Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hifi on the move! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 December 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hey Folks!

Ved godt dette ikke er et decideret "bærbart" forum, men vidste ikke, hvor jeg ellers skulle oprette tråden:

Jeg er for tiden altid på farten. Jeg får ganske enkelt ikke hørt nok musik, da jeg ikke har tid til at sidde hjemme i stuen og slappe ordnetligt af!  - Og det går jo som bekendt ikke! - så nu skal min albumsamling gøres mobil!

Jeg har nemlig brug for musik - god musik, hver dag! Men jeg har vendet mig til god lyd! - så mit spørgsmål er om man kan opnå HiFi-kvalitet på farten? Jeg nyder detaljer, nærvær og rumgengivelsen i indspilningerne og det vil jeg gerne have så meget af som muligt.

Jeg er således på jagt efter en rigtig god bærbar hifi oplevelse (til fair penge!)!

Jeg er ikke til MP3 - trods det er praktisk har jeg aldrig praktiseret det. Komprimerede formater tiltaler mig ganske enkelt ikke!

Jeg er ikke en fil-nørd, men ved at FLAC er et ukomprimeret format og derfor lyder bedre! Jeg har således været på udkig efter en FLAC-afspiller - har fundet frem til COWON, som lader til at være det bedste bud, hvis det handler om lydkvalitet! - er jeg rigtigt på den her?

Desuden skal jeg have mig et par lækre bøffer til ørerne:

overvejer følgende:

Sony MDR-SA3000

Ultrasone

Sennheiser

AKG

Denon

Nogle specifikke anbefalinger?

Er en lukket eller åben konstruktion at foretrække til formålet? - hvad er fordelene og ulemperne ved kontruktionerne hver især?

Hvad med noise-cancelling - Er det værd at gå efter eller går det ud over lyden?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 December 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

I et bærbart setup kan du faktisk få lige så god om ikke bedre lyd end via et full blown hifi anlæg - eller det er min mening

Okay første spørgsmål, jep Flac er det bedste format, og ja cowon er super, jeg vil anbefale en iaudio 7 fra cowon. Da den nok pt er den bedste afspiller på markedet hvis du vil have en lille let afspiller uden stor skærm, ellers er der Cowon D2 osv.

Men lige et spørgsmål du nævner et par full-size høretelefoner... leder du efter et bærbart setup, eller et slæbbart setup?

For du kan få nogen super gode in ears, eks. UE 11 m.m. som nok på mange måder er bedre end mange full-size.
Men før vi kan anbefale nogen høretelefoner, skal vi vide meget mer eom budget, lyd preferencer, musik smag osv. Desuden så skal du huske at de fleste gode høretelefoner kræver en forstærker for at lyde optimalt.

Mht til det sidste, noise canceling er kun godt til "statisk" støj som i eks et fly, ellers bår man vælge passiv noise canceling som ik eks. et par in-ears.

En lukket konstruktion, normalt mere bas, men det er meget afhængigt, man kan ikke sige noget er bedre end andet.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker max 2000 for bøffer - de må også hellere end gerne koste halv så meget!

Jeg er nok mest til et par hovedtelefoner vil jeg tro - nu har jeg på ingen måde hørt alt hvad der er på markedet! - det er ret begrænset faktisk! - men jeg synes ikke det er behageligt at gå med in-ears - ydermere oplever jeg lyden som værende mere aggressiv og mere "in-your face" gennem in-ears! - men kan da godt være jeg bare har haft fat i de forkerte!?

For mig gør det intet at et sæt ordentlige hovedtelefoner er med på farten! - lyden er det vigtigste! - men det behøver selvfølgelig ikke være de største og ondeste sataner. Desuden er jeg godt klar over, at de jo skal kunne slæbes af afspillerens indbyggede forstærker.

Det er egentlig iAudio U5 jeg overvejer. Kan godt lide det slanke design, vægten er lav og så er udgangseffekten relativ høj - 32mW pr. kanal - godt nok ved en 16 Ohms belastning!

Hvis jeg skal putte min lyttestil i kasser er det alt fra full-blown indie-rock over klassisk rock til akustisk sing-n´-song-writer!

Jeg er til neutral, rumlig, detaljerig lyd med god timing. Jeg er på ingen måde en bas-sucker, men jeg synes da det er vigtigt at hele det hørbare frekvensregister bliver gengivet ligeligt og troværdigt - inkl. den dybe bas!

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hmm hvis du ikke vil have en forstærker på, så er det selvfølgeligt begrænset, jeg vil mene at en lille FIIO e5 (jeg skriver snart et review) ville være en god ide.

Men jeg kan se du kan lide det samme som mig, så det gør det lettere for mig hvertfald at finde nogen alternativer Desværre er det også lidt begrænset hvad man kan få af "portable" neutrale høretelefoner med god soundstage.

Jeg vil sige at nu nok ville elske et par beyerdynamic dt880, de koster ca 1800kr, men de kræver en forsærker der er en del bedre end en FIIO.

Ellers er et par YUIN PK1 eller 2 måske et alternativ, men det er så ear-buds, men de lyder satme godt Dem kan du læse mere om herinde. Og jeg vil mene et par pk1 med en lille meier head-six nok bør stå på toppen af listen.

Men ellers burde du overveje nogen Audio technica også selvom de er lidt varme i lyden. Jeg har haft 3 forskellige ath modeller og elsket dem alle. Du kunne måske overveje et par es7, eller deres storebror i træ http://www.head-fi.org/forums/f103/wooden-portable-ath-esw9- arrived-pics-263985/

Desværre har jeg ikke ejet nogen af de 2

Men hvad hælder du mest til? Jeg vil hvertfald mene at du bør have en lille forstærker om det er en FIIO eller eks. en Meier det er en bi-ting vi kan tage senere

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Er ikke meget for ear-buds: så hellere in-ears da de i det mindste kan komme til at sidde ordentligt fast! - men nu har jeg selvfølgelig ikke prøvet Yuin PK1 el. PK2! - lyden kan jo overvinde!

Ang. forstærker vil jeg ikke helt udelukke det! - må indrømme den lille FiiO E5 ser meget diskret og transportabel ud! - men hvad med lydkvaliteten? og fungerer den med andet end iPod - det være Cowon?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Bærbare forstærkere virker med alle afspillere, Ipods har bare en line-out, som gør at lyden derfra næsten kan blive så god som fra en Cowon, meizu m.m. (uha nu for jeg slag kan jeg mærke, der er mange apple fan boys hehe)

Men hvad siger du til de ATH?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej i to...
Ikke for at stjæle tråden, men kan en FiiO E5 trække et par ATH ESW9? Eller skal man have en større forstærker ala Meier 2move eller iBasso?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

etw9 er nok lige lidt over mit budget - og de ser heller ikke ud til at være egnet til at være med på farten! - Synes umiddelbart at etw-es7 ser fine ud! - noget sted de kan lyttes - prøves på?

Hvad med Ultrasone - er det noget værd?

Hvad med forstærker? Hvad tænker du der?

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 14 December 2008 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hovedtelefon/d enon_ah-d1001_hovedtelefon_sort.htm

Jeg er godt tilfreds med mine Denon AH-D1001... Du kan høre dem i Hifiklubben, men husk at medbringe din egen kilde!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Har også overvejet Denon - de ser ret lækre ud og har hørt godt om dem!

Hmm...

Denon AH-D1001 eller Audio Technica ES7?

eller måske skulle det være Ultrasone HFI 780? - nogen der kender til disse?

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

OK - så fik jeg fame en COWON IAudio 7 af min dejlige kæreste - f**king fantastisk! - Det er sgu godt at have én, der lige ved, hvad man behøver!...

Så må jeg også hellere få anskaffet mig en FiiO E5 - nogen der har noget erfaring med den? - hvor bør jeg handle den?

Og så mangler jeg jo bare de rigtige bøffer! - Prøvede Denon AH-D1001 i HK og var ikke imponeret over kvaliteten!...

Så står valget mellem Ultrasone HFI-780 og Audio Technica!?....

Har hørt at ES7´erne kan være lidt besværlige at få tilpasset hovedet, så dem er jeg røget lidt af på igen! - overvejer istedet ATH-EW9 eller EM9 - er lidt forelsket i den cherryfinish på EW9 men hvad er forskellen egentlig ellers? hvilken lyder bedst? Og er der overhovedet tilstrækkelig med seriøs lyd i de små clip-on´s?

Tak!  

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 December 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

MadMik skrev:

OK - så fik jeg fame en COWON IAudio 7 af min dejlige kæreste - f**king fantastisk! - Det er sgu godt at have én, der lige ved, hvad man behøver!...

Så må jeg også hellere få anskaffet mig en FiiO E5 - nogen der har noget erfaring med den? - hvor bør jeg handle den?

Og så mangler jeg jo bare de rigtige bøffer! - Prøvede Denon AH-D1001 i HK og var ikke imponeret over kvaliteten!...

Så står valget mellem Ultrasone HFI-780 og Audio Technica!?....

Har hørt at ES7´erne kan være lidt besværlige at få tilpasset hovedet, så dem er jeg røget lidt af på igen! - overvejer istedet ATH-EW9 eller EM9 - er lidt forelsket i den cherryfinish på EW9 men hvad er forskellen egentlig ellers? hvilken lyder bedst? Og er der overhovedet tilstrækkelig med seriøs lyd i de små clip-on´s?

Tak!  

FiiO'en bør du købe ved Dealextreme, de har gratis fragt :D http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18350

Vil tro der er en ret stor forskel mellem EW og EM9'erne, EW9'erne er i hvertfald blevet rost til skyerne på head-fi, som nogen af de bedste transportable høretelefoner :D
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Så har jeg bestilt et par Denon C751 IEMs - ja, ikke just, hvad jeg havde proklameret og heller ikke lige, hvad jeg selv havde regnet med, men de var "billige" på iheadphone.co.uk især med pundens kurs for tiden.

Desuden fik jeg nok overbevist mig selv om at IEMs ikke er så værst en idé endda - isolationen (hvis den vel at mærke kan opnås med de tre medfølgende propper) og den højere "effektivitet" forbundet med et princip, hvor øregangen benyttes som kabinet og "bass-booster" giver mening for mig. Desuden er de jo praktiske - alt sammen af betydning - især når man er på farten!....

Nu giver jeg dem et skud - så må vi se om jeg kan opnå fuld isolation og tilpasning til mine ører så de kan sende mig ind i MusicNirvana! - ellers må de jo bare blive solgt og skiftet til noget af det jeg oprindeligt tænkte!....EW9 måske!?!

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Ved alligevel ikke helt med FiiO E5 - hører lidt blandet hist og her!

Er måske mere på noget iBasso eller NuForce! - ved bare ikke lige, hvor deres bærbare forstærkere kan købes?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

iBasso køber du bare på deres hjemmeside. De sender fra Hong Kong...
De sendte min d. 22 december og jeg har modtaget den i dag. Der gik kun så lang tid, fordi de havde skrevet adressen forkert...
Jeg er ved at spille min iBasso T4 til, sammen med et par Yuin - der er et par JVC RX900 på vej. Og jeg skulle snart modtage et line-out kabel til min Ipod.
Jeg venter også på Trends eksterne lydkort (til USB overførsel), der er også en hovedtelefonforstærker indbygget...

Så skal gerne sammenligne lidt, og berette om indkøbene!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
De sendte min d. 22 december og jeg har modtaget den i dag. Der gik kun så lang tid, fordi de havde skrevet adressen forkert...
Jeg er ved at spille min iBasso T4 til, sammen med et par Yuin - der er et par JVC RX900 på vej. Og jeg skulle snart modtage et line-out kabel til min Ipod.
Jeg venter også på Trends eksterne lydkort (til USB overførsel), der er også en hovedtelefonforstærker indbygget...

Lyder som nogle rigtig spændende indkøb du har gjort dig der. Overvejer netop T4 så den glæder jeg mig meget til at høre om - både lydkvalitet, størrelse og funktionalitet!....De JVC´er ser også ret seriøse ud - hvor skaffede du dem fra?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

MadMik skrev:

Asklepios skrev:

Lyder som nogle rigtig spændende indkøb du har gjort dig der. Overvejer netop T4 så den glæder jeg mig meget til at høre om - både lydkvalitet, størrelse og funktionalitet!....De JVC´er ser også ret seriøse ud - hvor skaffede du dem fra?

Jeg var blevet træt af den dårlige bærbare lyd, derfor ville jeg optimerer lidt... Det blev så først til et par Yuin PK1 som er helt fantastiske. Så ville jeg lege med lidt forstærker, som skulle være lille og bærbar. Her var T4'eren perfekt i størrelse, ydelsen var der ikke skrevet så meget om. Men det jeg kunne finde, var nogle rosende ord. Og så skal der jo et line-out kabel til, så der valgte jeg et Qables fra headaudio.dk efter anbefaling herinde.

Jeg var også træt af lyden fra mine PC-højtalere, så jeg fandt mig et eksternt lydkort (med UBS), der skulle være rigtig godt. Så det var bare ekstra bonus der er hovedtelefonudgang i...
Dertil har jeg så bestilt en DacMagic fra HFK, så nu mangler jeg bare forstærker (har jeg fundet) og højtalere (er lidt i tvivl). Men for at kunne nyde lidt musik indtil da, både fra PC og i stuen (trådløst vha. squeezebox duet) uden at forstyrre kæresten der læser til eksamen, måtte jeg have mig et par gode/solide hørebøffer.
Kravet var at de også skulle bruges af min Ipod, så de skulle være lette at trække. Og da JVC'erne opfyldte alle krav, samt at de skulle være super gode - så købte jeg dem.
De er købt ved Japan world store på Ebay:

http://cgi.ebay.com/NEW-JVC-Victor-sealing-up-headphones-HP- RX900_W0QQitemZ390008560296QQcmdZViewItemQQptZOther_MP3_Play er_Accessories?_trksid=p3286.m20.l1116

De blev afsendt d. 1. eller 2. januar, så jeg bør have dem engang i næste uge. Hvis de ikke bliver taget i tolden vel at mærke...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
MadMik skrev:

Asklepios skrev:

Jeg var blevet træt af den dårlige bærbare lyd, derfor ville jeg optimerer lidt... Det blev så først til et par Yuin PK1 som er helt fantastiske. Så ville jeg lege med lidt forstærker, som skulle være lille og bærbar. Her var T4'eren perfekt i størrelse, ydelsen var der ikke skrevet så meget om. Men det jeg kunne finde, var nogle rosende ord. Og så skal der jo et line-out kabel til, så der valgte jeg et Qables fra headaudio.dk efter anbefaling herinde.

Jeg var også træt af lyden fra mine PC-højtalere, så jeg fandt mig et eksternt lydkort (med UBS), der skulle være rigtig godt. Så det var bare ekstra bonus der er hovedtelefonudgang i...
Dertil har jeg så bestilt en DacMagic fra HFK, så nu mangler jeg bare forstærker (har jeg fundet) og højtalere (er lidt i tvivl). Men for at kunne nyde lidt musik indtil da, både fra PC og i stuen (trådløst vha. squeezebox duet) uden at forstyrre kæresten der læser til eksamen, måtte jeg have mig et par gode/solide hørebøffer.
Kravet var at de også skulle bruges af min Ipod, så de skulle være lette at trække. Og da JVC'erne opfyldte alle krav, samt at de skulle være super gode - så købte jeg dem.
De er købt ved Japan world store på Ebay:

http://cgi.ebay.com/NEW-JVC-Victor-sealing-up-headphones-HP- RX900_W0QQitemZ390008560296QQcmdZViewItemQQptZOther_MP3_Play er_Accessories?_trksid=p3286.m20.l1116

De blev afsendt d. 1. eller 2. januar, så jeg bør have dem engang i næste uge. Hvis de ikke bliver taget i tolden vel at mærke...

Et rigtig spændende "head-fi-helhedsindgreb" du har gang i der! - sådan! - det er jo nødvendigt med god lyd - overalt! - når som helst! - så må man jo isolere sig med den om nødvendigt!

Anyway, meld endelig tilbage med lytteindtryk og gerne en lille beskrivelse af T4´eren og også gerne RX900 når de lander! - gerne på denne tråd! - tak! - kan du forresten sige mig udgangseffekten på T4?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler nu kun mit line out kabel fra headaudio, samt hovedtelefonerne fra JVC. Har i dag fået sendt mit Trends lydkort. Jeg venter lige til jeg har fået det hele hjem, så jeg kan komme med et mere begavet og nuanceret indspark - men jeg skal da gerne skrive om det...
Jeg er hjemme ved kæresten, så jeg har ikke lige specifikationerne på iBasso'en. Men den kan fint drive et par Yuin PK1 (i serie med Ipod'en) - glæder mig til jeg får mit kabel, så jeg kan se hvad den kan alene.

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Jeg mangler nu kun mit line out kabel fra headaudio, samt hovedtelefonerne fra JVC. Har i dag fået sendt mit Trends lydkort. Jeg venter lige til jeg har fået det hele hjem, så jeg kan komme med et mere begavet og nuanceret indspark - men jeg skal da gerne skrive om det...
Jeg er hjemme ved kæresten, så jeg har ikke lige specifikationerne på iBasso'en. Men den kan fint drive et par Yuin PK1 (i serie med Ipod'en) - glæder mig til jeg får mit kabel, så jeg kan se hvad den kan alene.

Ja, men hun skal da også passes!  Bare ved lejlighed engang!

Yuin er vel heller ikke så svært slæbbare, er de? Kunne forestille mig de JVC ville give T4´eren lidt mere at arbejde med!....

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes