Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 08:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Ipod, Cowon eller Meizu? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 December 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,
Efter at have investeret i god lyd hjemme, inkl. lyttebøffer (Beyer + Meier), så savner jeg noget godlyd på farten. Så jeg skal finde en afspiller der kan være:
1: Del af et bærbar setup - med in ears (leder stadig efter nogle gode) og evt. lille forstærker (har bestilt Xin micro IV) overvejer FiiO E5 imellemtiden.
2: Del af et slæbbart setup - med ATH EW9 og nogle større lukkede lyttebøffer (der ikke er for svære at trække) med en headamp ala iBasso/COrda 2move o.lign.

Men hvilket afspiller bør man vælge? Det lader til at alle nu sværger til Cowon, men mange har Meizu - og hvad med Ipod med deres "specielle" udgang/kabel?

Mange hilsener

Simon
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 December 2008 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Personligt er jeg glad for min ipod nano som jeg bruger med lineout kabel til min forstærker. Kvaliteten af en ipod er dog formentligt kedeligere end f.eks en Cowon. Dog kan jeg godt lide pricippet i lineouts, når ellers man bruger en forstærker. Alternativt forstærker man jo bare et forstærket signal og dets skavanker op igen. (hvilket ja man self også gør med en ipod når det kommer til stykket.. alle signaler er forstærket når det kommer til stykket ja)

En ting jeg dog godt kunne undvære er Itunes !

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 December 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med kolind i, at en ekstern "lomme-forstærker" er en god ting til f.eks. en iPod som jeg da osse selv anvender (med lineout kabel). Mit alternative bærbare setup er lidt nemmere at håndtere. Det er en Cowon iAudio7. Til den bruger jeg enten YUIN PK1 / OK1 eller PK2. Afspilleren har en ret kraftig indbygget forstærker, og kan faktisk godt trække PK1 / OK1 selvom disse earbuds er beregnet til ekstern forstærker. Cowon iAudio7 kan afspille FLAC filer. Altså ikke noget med komprimeret MP3 eller lignende. Den spiller super, og så holder den strøm i over 40 timer på een opladning ! Min model er med 16 Gb hukommelse. Det rækker til ca. 40 CD'ere rippet i FLAC formatet. Det går vist an til en længere "gåtur".
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej Kolind og Kalle_dk,
Mange tak for svar. Det lader til, i en snæver vending, at jeg må have begge to så...  Nu skal det så lige siges, at jeg ahr en Ipod - dog ikke den nyeste generation. Og det er den jeg ikke er tilfreds med, men jeg skal da prøve at smide et lino out kabel på og så en forstærker...
Bare for at være HELT sikker, så er et line out-kabel et sådanne, ik:
http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=469671&am p;itemGroupGuid=7820

Det er bare irriterende at Ipod ikke kan køre FLAC. Det bruger jeg nemlig herhjemme, til at streame fra en Squeezebox. Så det hele skal konverteres til Apple Lossless.

Lyder super med en Cowon, hvis den kan trække de fleste earbuds/in ears, så er den jo let at transporterer - og man kan endda få den med DAB. Sådan en må jeg anskaffe mig i det nye år...

Mange hilsener

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 December 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

det er ganske rigtigt et lineout kabel og du vil opleve en stor forbedring af dit signal...
De nye Classic modeller har jo 180 GB så der er plads til noget musik også i lossless..

Jeg synes Itunes er rigtigt godt, men sådan er der jo så meget..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Det er sådan et kabel til din ipod ja.. Med et apple dock-stik og et han minijack som det er der.

Afhængeligt af hvilken model din ipod er, kan du faktisk godt køre FLAC ved at "rockboxe" den. Det er dog ikke muligt på alle modeller.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
det er ganske rigtigt et lineout kabel og du vil opleve en stor forbedring af dit signal...De nye Classic modeller har jo 180 GB så der er plads til noget musik også i lossless..Jeg synes Itunes er rigtigt godt, men sådan er der jo så meget..

Ahh, de har nu kun 120 Gb.

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 December 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Har en Ipod Classic 80 GB - og bruger jack-udgangen i toppen til at overføre signalet til min forstærker.

Kan der opnås en bedre forbindelse med den som ophavsmanden til emnet henviser til?

Det burde vel være det samme - eller???

Hilsen EyeOfBeauty

Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Tak for svar til alle, hvis det kan lade sig gøre at "rockboxe" den, hvad det så end er? Og hvilken skal man i givet fald have - kan de nye classic mdeller rockboxes?

EDIT: Har lige læst på nettet at det nok ikke er muligt, da ingen af de nyere modeller kan endnu!

Har i et godt bud på et lineout-kabel til Ipoden... Så vil jeg da bestille et hurtigst muligt, så jeg kan få god lyd!

Med vnelig hilsen

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Tak for svar til alle, hvis det kan lade sig gøre at "rockboxe" den, hvad det så end er? Og hvilken skal man i givet fald have - kan de nye classic mdeller rockboxes?EDIT: Har lige læst på nettet at det nok ikke er muligt, da ingen af de nyere modeller kan endnu! Har i et godt bud på et lineout-kabel til Ipoden... Så vil jeg da bestille et hurtigst muligt, så jeg kan få god lyd! Med vnelig hilsen

Den nyeste model som kan rockboxes er generation 5,5, den som bestod af 30 GB og 80 Gb modellerne. Fordelen er at du ikke længere er afhængig af Itunes og dens kloner, og at den eks. kan afspille Flac filer, ulempen er at den er rigtig ond ved din batteritid, vi snakker om en halvering eller mere.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 December 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

EyeOfBeauty skrev:

Har en Ipod Classic 80 GB - og bruger jack-udgangen i toppen til at overføre signalet til min forstærker.

Kan der opnås en bedre forbindelse med den som ophavsmanden til emnet henviser til?

Det burde vel være det samme - eller???

Hilsen EyeOfBeauty

Line-out signal er bedre på en Ipod, men ikke meget, det eneste der sker er jo at den springer en del af forstærkeren over. Så lidt mere rent signal for du, men det kræver jo at du har en ekstern forstærker
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,
Vil i så ikke hjælpe to fortabte sjæle, og give et bud på hvilket line-out kabel man skal vælge?
Ville sådan et kabel være godt?
http://www.aloaudio.com/store/index.php?main_page=product_in fo&cPath=1_22_30&products_id=125

Eller bør man kigge på andre/bedre kabler?

Med venlig hilsen

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 December 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Hej Alle,
Vil i så ikke hjælpe to fortabte sjæle, og give et bud på hvilket line-out kabel man skal vælge?

Jeg må indrømme at jeg var for nærrig til at betale op mod 1000 kroner (eller endda mere) for et lineout kabel, da man i forvejen er begrænset af iPoddens relative ydeevne; det er jo ikke ultra-highend grej. Jeg mener det er overkill, men det er naturligvis op til folk selv, hvor meget de vil ofre. Jeg købte et billigere kabel på EBAY hos DENNE GUT. Det virker efter hensigten.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Sådan havde jeg det også lidt, men tænkte at man hellere måtte købe "rigtigt" første gang.
Men nej, det er jo ikke highend, så jeg kan også godt nøjes!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 13 December 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Må indrømme at jeg tror det du linker til nok er det der gir bedst value for money efter hvad jeg har hørt, men må sige... har ALO ik sat priserne op
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Endnu en stemme for at bruge mindre på kablet og mere på en eventuel forstærker hvis det er der valget står. 1000 kr for at kabel til en dims der koster 1500kr. Som de andre siger er det jo ikke super highend output i forvejen.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 13 December 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:

Hej Alle,Vil i så ikke hjælpe to fortabte sjæle, og give et bud på hvilket line-out kabel man skal vælge? Ville sådan et
kabel være godt?
http://www.aloaudio.com/store/index.php?main_page=product_in fo&cPath=1_22_30&products_id=125
Eller bør man kigge på andre/bedre
kabler?Med venlig hilsen

Det er helt sikkert et lækkert kabel. Men du skal kun købe det fordi det holder længere og er mere robust. Vi havde 3 forskellige ALO Kabler til
Head-fi meetet i Kolding og der var absolut ingen hørbar forskel på de kabler selvom der var prisforskel på 1000,- Så tag det billigste. Men jeg
synes måske du skulle overveje et Qables dock-kabel. De virker altså noget mere robuste end ALO's billige.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Asklepios skrev:

Hej Alle,Vil i så ikke hjælpe to fortabte sjæle, og give et bud på hvilket line-out kabel man skal vælge? Ville sådan et
kabel være godt?
kabler?Med venlig hilsen

Det er helt sikkert et lækkert kabel. Men du skal kun købe det fordi det holder længere og er mere robust. Vi havde 3 forskellige ALO Kabler til
Head-fi meetet i Kolding og der var absolut ingen hørbar forskel på de kabler selvom der var prisforskel på 1000,- Så tag det billigste. Men jeg
synes måske du skulle overveje et Qables dock-kabel. De virker altså noget mere robuste end ALO's billige.

Det lader til at det bliver sådan et... Et billigt Qables fra headaudio, er de ikke billigst der?

Et sidste spørgsmål, vil en FiiO E5/Xin mikro kunne trække et par ATH EHW9? Eller er forstærkeren for lille?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 December 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
burning777 skrev:
Asklepios skrev:

kabel være godt?
kabler?Med venlig hilsen

Det lader til at det bliver sådan et... Et billigt Qables fra headaudio, er de ikke billigst der?

Et sidste spørgsmål, vil en FiiO E5/Xin mikro kunne trække et par ATH EHW9? Eller er forstærkeren for lille?

En Xin Micro vil helt klart kunne trække dem, den er sagt at være på højde med en RSA Tomahawk :O og FiiO'en vil jeg også tro ville kunne klare det, de er jo ikke så svære at trække i forvejen :)
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

jacobtc skrev:
Asklepios skrev:
burning777 skrev:
Asklepios skrev:

kabel være godt?
kabler?Med venlig hilsen

En Xin Micro vil helt klart kunne trække dem, den er sagt at være på højde med en RSA Tomahawk :O og FiiO'en vil jeg også tro ville kunne klare det, de er jo ikke så svære at trække i forvejen :)

Så det vil sige, at en Ipod eller Cowon ville kunne trække dem uden forstærker...!?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum