Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Forstærker til HD595 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Nu må det briste eller bære. Men nu er hovedtelefonen bestilt. Valget faldt på Sennheiser HD595. Til kun 946 kr.

Men min Musical Fidelity X-150 har ikke hovedtelefon udgang. Så jeg skal under alle omstændigheder også investere i en hovedtelefonforstærker.

Men med sådan nogle HD595, tager man så bare enten Pro-Ject Head Box eller Argon HA1 (fra HiFiKlubben) og holder det lidt økonomisk?

Eller kan man vinde noget ved at gå op i pris og finde nogle dyrere?

Desvære synes jeg udvalget er lidt begrændset.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

I danmark kan du ikke få så meget desværre

Altså jeg ville hverken anbefale hverken den Argon eller den Pro-ject, det er så primært ud fra omtale at jeg har hørt at de ikke skulle være så gode.

Men du kan måske finde en Musical Fidelity x-can v3 til en okay pris, men det er måske stadig lidt overkill til et par 595. Men den vil jo selvfølgelig passe godt til din Musical Fidelity X-150.

Men hvad kilde har du? Hvis den har optisk ud, kan du evt bruge en Zero Dac med opgradet head-amp modul. Den kan du desværre ikke få i danmark.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Min CD afspiller også Musical Fidelity X-Ray V. Deres forværende sæt i halvbrede.

Nu har jeg i et stk. tid overvejet om jeg skulle have hovedtelefoner, og så købe X-Can V3 som passer designmæssigt til min forstærker. Og så når man har taget beslutningen, ja så er den udgået af produktion. Den nye V8 (tror jeg) passer design mæssigt ikke så godt igen. Og så steg den også lige ca 600 kr. Jeg synes når man går over 3000 det gør lidt ondt. For så "lidt" Når det nu kun er til HD595.

Men hvad med den Creek OBH 21 SE, eller jeg har set Rega også laver en. Nogen som kender den?

Ellers fandt jeg en Vincent KHV 111 http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=258252&am p;itemGroupGuid=3561    til 2500,-

Men dels synes jeg det er mærkeligt den har en volume for højre og en for venstre. Ja kan ikke se nogen fordel i at dele det sådan. Og så er den med rør. Hvor mange timer kan sådan et rør spille. Kan man selv skifte det når den tid kommer.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Har engang hørt den Creek, og den var okay, men det er mange år siden, så kan godt være jeg husker forkert. Den Rega skulle ikke være god.
Men hvad en meier amp? En arrietta er ganske glimrende ok koster ca 1500kr.
http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/

Og jeg står gerne inde for Jan Meier, han er nok en af de mest pålidelige mennesker jeg har snakket og handlet med. Og jeg har da haft 3 af hans produkter
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

vil vove at påstå at der ikke vil være meget at hente i at bruge en god forstærker til et sæt HD595. De er ikk så kræsne og lader heller ikke til at skalere særligt meget efter hvilket grej man sætter foran. Så medmindre du har planer om måske at opgradere på et tidspunkt, er det næsten bare at købe noget relativt billigt som eksempelvis den argon eller headbox..
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
vil vove at påstå at der ikke vil være meget at hente i at bruge en god forstærker til et sæt HD595. De er ikk så kræsne og lader heller ikke til at skalere særligt meget efter hvilket grej man sætter foran. Så medmindre du har planer om måske at opgradere på et tidspunkt, er det næsten bare at købe noget relativt billigt som eksempelvis den argon eller headbox..

Det er jeg lidt ked af at høre  Måske jeg skulle have givet ca. 1000 ekstra og fået HD650?

Har ellers fundet Musical Fidelity X-Can V3 i Sverige. Den er ellers udgået. Kan kun finde den det ene sted. Heller ikke i Tyskland. Har skrevet til dem om de også sender til Danmark. Det får jeg forhåbentlig svar på i morgen.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Xcan v3 er i hvert fald en ganske fin forstærker ! Til gengæld vil du muligvis den dag du hører et sæt HD650 i forhold til 595 ærge dig. Men så opgraderer du jo bare    HD595 er dog ikke dårlige overhoved. De lyder rigtigt godt selv med halvkedeligt grej, det vil et sæt HD650 til gengæld ikke gøre. Forskellen kommer når du sætter en fin forstærker foran HD650. Så sparker den røven ud af bukserne på HD595.  Men det er selvfølgeligt meget subjektivt alt sammen, og HD650 koster også lige dét mere. Køber du dog en Xcan til hvad? 2000 kr, vil det være lidt synd ikke at have noget der RIGTIGT har gavn af det power der er i sådan en.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Et alternativ her. Beresford DAC med en headamp der er langt bedre end den har lov til at være, og jeg vil næsten vædde på at den er bedre end Argon http://www.beresford.me/main/main.html

Ok, bedre DAC`s fåes da, men så skal du nok over de 10 skarpe . Til prisen er den helt vanvittigt god. Med den (for os) behagelige pund kurs i øjeblikket, kan den fåes for 858.63 + moms og lidt forsendelse. Du har fuld returret.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Mingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

I Sverige kan man købe Musical Fidelity V-Can for 1900 svenske kroner. (V for Value).

Hifi & Musik har i nr 11-2008 testet en del hovedtelefonforstærkere og er særdeles glade for ovennævnte i forhold til prisen.

For eksempel er den god til at stramme op på HD650, og den gør det bedre end Heed Canamp.

Desuden har den tilslutning til både almindelig og mini jackstik.

Den får karakteren 8 af 10 mulige. Til sammenligning får X-Can v8 + X-PSU v8 (strømforsyning) tilsammen 9.

Til top Vis Mingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mingo

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Har du bare brug for en hovedtelefonudgang, så er det alt rigeligt at købe Argonen eller headboxen og jeg er sikker på at du vil bære tilfreds med lyden - HD595 er en ganske glimrende hovedtelefon.

Har du fundet x-can 3 til en rimelig penge er den også rigtig fin, så har du muligheden for at opgradere din hovedtelefon uden problemer.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Ja, så købte jeg Argonen i dag. Er jeg så tilfreds? Tjaaa...

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Tjaaa kun ? HD595 og en dedikeret forstærker må vel trods alt give en ganske fornuftig lyd  Og specielt til prisen da..

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Ja, så købte jeg Argonen i dag. Er jeg så tilfreds? Tjaaa...

Nooooooooo!!!!!

Du skulle have købt dig en brugt X-CAN v3!!!

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Tilfreds eller ej, er jo afhængig af ens forventninger. Men misforstå mig ikke. Til pengene klager jeg ikke.

Og så er der lige det, jeg har aldrig hørt andre hovedtelefon forstærker. Så jeg har ikke noget at sammenligne med.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Tilfreds eller ej, er jo afhængig af ens forventninger. Men misforstå mig ikke. Til pengene klager jeg ikke.

Og så er der lige det, jeg har aldrig hørt andre hovedtelefon forstærker. Så jeg har ikke noget at sammenligne med.

Bare rolig.. Hvis du, som de fleste ramt af headfi blive bidt, skal du alligevel have nogle bedre bøffer snart  Næste skridt plejer at være HD650

Men.. Skulle du føle for at opgradere en dag, er der klart mere potentiale at hente i den Argon forstærker end du hører nu med dine HD595. Der er lige et niveau højere at hente eksempelvis med HD650 (eller andet i den kategori selvfølgeligt) Til gengæld kan man så sige at de jo dybest set koster rundt regnet det dobbelte  Er det så det værd ?.. Det lyder ikke dobbelt så godt nej, men for mange alligevel tilstrækkeligt bedre til at det helt sikkert er det værd, hvis man vil ofre pengene på det..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes