Emne: c-Jays ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har erhvervet mig et sæt Denon C-751. De spiller fint - men jeg savner lidt klarhed og lethed i lydbilledet. Synes mellemtonen er lidt skramlet og udefineret - mangler perspektiv. Desuden er det svært at få dem til at passe perfekt i øregangen, hvilket lavfrekvensen lider under.
Overvejer derfor et par rigtige bøffer istedet. De skal være transportable. Har derfor været omkring ATH-ES7 og ATH-EW9, men for komforten og isolationens skyld må de gerne være circumaural.
Så var det jeg læste lidt om c-Jays, som jo ikke er et decideret lukket circumaural design, men som kan forvandles til det (mere eller mindre) - kan godt lide deres fleksible design og featurepakken lyder rigtig god. Så er spørgsmålet bare...er der nogle der kan anbefale dem? __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja !
(det var sq da kort og kontant)
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Ja !
(det var sq da kort og kontant)
|
|
|
Helt bestemt! - og det er ikke dårligt med et klart svar!...men vil du begrunde det lidt? - hvor gode er de, når man er på farten - rundt omkring i byen? - isolerer de nogenlunde og hvad med bassen - trænger den igennem alm baggrundslarm?... __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
de isolere ikke en skid, men jeg har fusket lidt med mine og bygget driverene ind i et høreværn, de er godt nok grimme, men isoleringen og lyden er rigtig god... Nu bor jeg jo selv på bøhlandet og det eneste der forstyrrer min musik når jeg bruger dem udvendigt er de pokkers fugle  Det som jeg synes er c-JAYS stærke side er deres forskellighed, altså at de kan levere både gradolydagtiglyd med de mellemste puder og beyer-lyd med de store, de små er ikke noget for mig, samtidigt er de istand til at vokse med opgaven, hvis man giver dem en god forstærker kommer de helt op at ringe.. Ulempen er at de skånselsløse over for dårlige musikfiler (og optagelser), men det er først når de får noget saft og kraft, med en transportabel afspiller er de ikke helt så hårde ved mp3filerne.. De spiller heller ikke sindsygt højt så hvis det ønskes skal de forstærkes (de går rigtigt fint med min headsix)... Hvis du har mere specifikke spørgsmål så bare fyr løs..
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
de isolere ikke en skid, men jeg har fusket lidt med mine og bygget driverene ind i et høreværn, de er godt nok grimme, men isoleringen og lyden er rigtig god...
Nu bor jeg jo selv på bøhlandet og det eneste der forstyrrer min musik når jeg bruger dem udvendigt er de pokkers fugle 
Det som jeg synes er c-JAYS stærke side er deres forskellighed, altså at de kan levere både gradolydagtiglyd med de mellemste puder og beyer-lyd med de store, de små er ikke noget for mig, samtidigt er de istand til at vokse med opgaven, hvis man giver dem en god forstærker kommer de helt op at ringe..
Ulempen er at de skånselsløse over for dårlige musikfiler (og optagelser), men det er først når de får noget saft og kraft, med en transportabel afspiller er de ikke helt så hårde ved mp3filerne.. De spiller heller ikke sindsygt højt så hvis det ønskes skal de forstærkes (de går rigtigt fint med min headsix)...
Hvis du har mere specifikke spørgsmål så bare fyr løs..
|
|
|
Lyder alt i alt rigtig godt, bortset lige fra at de ikke rigtig isolerer! - Så de er altså mest velegnede til hjemmet og bøhlandet - vil du så fraråde dem til transportabel brug i byen!...
Jeg har en iAUDIO 7, men overvejer en forstærker dertil - vil en FiiO E5 være nok til c-Jays eller skal jeg kigge på noget Boa D2 el. lign.? __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg er informeret er Iaudio 7 ret kraftfuld, så jeg tror ikke du behøver en forstærker, sæføllig vil den gavne, men jeg tror nemt du kan klare dig uden...
Jeg kender ikke en fiio, men umiddelbart virker det på mig som noget der ikke er vildt godt om jeg så må sige, mine har det rigtigt fint med en headsix, men lyder også godt via en Meizu hvor jeg dog kører ret højt på volumen...Det jeg kender til Ibasso´s produkter begrænser sig til T2 og den ville med sit extra bas gå ganske fint med dem også, de er ikke kræsne med hvad du fodrer dem med ligesom HD650, AKG701 beyer dt880 osv. De leverer varen ganske fint næsten ligegyldigt hvad jeg har sat foran dem (undtaget de meget billige afspillere), de har bare den evne at de vokser med hvad du smider foran og den ulempe at de ikke spiller så højt som mange teenagere ønsker det, de spiller rigeligt højt til mig direkte fra en Ipod (bare ikke godt nok, men jeg er nok også lidt forkælet).. Personligt synes jeg at ud af min Xcan v8 giver de dt880 kamp til stregen, dog uden at vinde, og er faktisk bedre uforstærket, men det skyldes nok at 880erne ikke er de letteste bøffer at få god lyd ud af...
Til transport i byen, ja hvis du ikke har noget imod at der kommer lidt støj med, så kan det da fint gå, det er jo lidt svært at svare på, det afhænger jo meget af hvor højt du hører musik...
Som høreværn i tog og bus er de ikke noget værd. De isolerer vel på niveau med en skihat eller noget deromkring Hvis det er for at skåne ørene du ønsker isolation, bør du nok se dig om efter inears eller et par lukkede, men de 2 er jo ikke smarte hvis du cykler rundt, der er det jo alt andet lige sikrere at du kan høre biler og sårn....
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|