Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Benchmark DAC 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaring med Benchmark DAC 1?

Den får store roser som hovedtelefonforstærker og jeg ville meget gerne give den et lyt. Men findes den i nogle butikker i DK? Jeg har søgt på nettet men finder ikke lige nogle resellere...

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Her er listen over importøren futureware.dk 's forhandlere i Jylland: http://www.futureware.dk/default.asp?menuIDX=240&parentF key=76

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Er man efter den varme analoge lyd som gir den "rigtige" sangstemme skal man holde sig langt fra DAC-1, men er man derimod til den åbne højt lydende klang så gi den et lyt.

Jeg har lyttet en del til den og syntes ikke at den fortjener alle de roser den får. Det som jeg tror folk bliver imponeret af ved den er dens åbenhed, men efter længere lytning syntes jeg at den åbenhed bliver en belastning. Den har en tendens til at "skrige" i de høje toner når der bliver spillet lidt højt, samt så har den efter mine øre et bass problem. Den er lidt for mudret.

Til den pris er der så meget godt at lytte til, så du må endelig ikke kun gi den et lyt. 

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

www.aage.dk kan den købes.
http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=33&i Ad=236 også her..
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Er man efter den varme analoge lyd som gir den "rigtige" sangstemme skal man holde sig langt fra DAC-1, men er man derimod til den åbne højt lydende klang så gi den et lyt.

Jeg har lyttet en del til den og syntes ikke at den fortjener alle de roser den får. Det som jeg tror folk bliver imponeret af ved den er dens åbenhed, men efter længere lytning syntes jeg at den åbenhed bliver en belastning. Den har en tendens til at "skrige" i de høje toner når der bliver spillet lidt højt, samt så har den efter mine øre et bass problem. Den er lidt for mudret.

Til den pris er der så meget godt at lytte til, så du må endelig ikke kun gi den et lyt. 

Jeg vil give Pierre helt ret. Jeg vil tilføje at jeg prøvede mine hovedtelefoner på den, og der gik ca. 20 sek. med det. Det var en rædsel. Men det kan jo være at mine hovedtelefoner ikke er et godt match.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Den har lyftet mit anlæg mange niveauer :-) Klart bedre end Cambridge DAC 3, som mange roser
Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft min DAC-1 i et par måneder nu og bliver gang på gang overrasket over dens kvaliteter. Klart den bedste DAC jeg har haft. 

EDIT: Enig i de kritiske udsagn om hovedtelefonudgangen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hvis du har penge til en Benchmark DAC-1, så har du også penge til en Lavry DA10. Prøv at give den et lyt. Der er mange, som foretrækker DA10 fremfor DAC-1.

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg gætter på at Benchmark convertere vil falde drastisk i pris som brugt her i 2009....priser under 3k kommer snart...og selv til de penge bør man afholde sig fra den...

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft min i et års tid nu og er godt tilfreds.

Men der er ingen tvivl om at den deler vandene og at det er et spørgsmål om præference. Den er meget detaljeret, man får alt med og det er ikke altid rart. Nogle vil nok kalde den klinisk og lidt kedelig, men igen det er et spørgsmål om præference. Hvis jeg skal sige noget dårligt om den, er den til tider lidt tyndbenet i bassen.

Angående hovedtelefonudgangen synes jeg faktisk den er rigtig god. Mine RS1 var en sand fornøjelse at lytte på fra den - celloer har aldrig lydt sprødere end med det setup!

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Jeg gætter på at Benchmark convertere vil falde drastisk i pris som brugt her i 2009....priser under 3k kommer snart...og selv til de penge bør man afholde sig fra den...

Tre spørgsmål;

1. Kunne du afsløre hvilke komponenter du har hørt den sammen med; drev, forstærker og højttaler.

2. Hvor længe har du haft din DAC-1 og hvilken model var der tale om? (basic/usb/pre-1)

3. Har du konkrete eksempler på andre DAC's som du syntes lyder bedre? (Dette er ikke for at starte en diskussion om DAC-1s lydmæssige fordele og ulemper, men af simpel nysgerrighed).

slyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Første gang man høre en Benchmark DAC1 bliver man overrasket over den opløsning og detaljering den har, især i toppen, men efter kort tid finder man ud af at der mangler både højde og dybde i lydbilledet og detaljeringen bliver simpelthed for meget, man bliver hurtig lyttetræt når man spiller over den.
På det tidspunkt havde jeg Wadia 12 , Proceed DAP , Lavry DA10, jeg har kun beholdt Wadia'en og Lavry'en.
Idag har jeg Shanling CD 300 (lyder bedre end min Wadia 12  DAC) og Oracle CD2500 den spiller lige op med min gramofon.
Så jeg vil også anbefale dig at høre en Lavry DA10, du kan eventuelt prøve min, send mig en mail

Søren 
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Er næsten enig i din vurdering, jeg har selv haft besøg af den en god uges tid og til sidst gad jeg ikke rigtigt høre musik længere, men er man til klar og meget analytisk lyd så er den et hit . Jeg er dog ikke helt enig med den mudrede bas, hos mig lød den stram og knastør - for tør

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg kan slet ikke genkende det omkring lyttetræthed, men resultatet er jo nok også afhængigt af hvad man sætter før og efter DAC-1. Det bliver mere og mere tydeligt for mig, at det først og fremmest er kildematerialets kvalitet der gør om man får en god lytteoplevelse. Der er godt nok lavet mange lydmæssigt dårlige udgivelser på CD.

malkris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke genkende det med lyttetræthed. Har aldrig hørt så meget musik som nu

Kristian

SB3-Benchmark DAC 1-Holfi Integra 8-Dynaudio Focus 140
Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Summen af det hele er jo en nem konklusion. Hør den hjemme før du køber den. Gerne så lang tid som muligt.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

KTM Varde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Du skal bare være opmærksom på, at modellerne gradvis bliver opgraderet med nyere og bedre komponenter, uden at modellerne ændrer navn. Derfor vil ældre og brugte modeller være lidt dårligere end de nye.

Derudover er der tale om en fremragende konverter. Jeg kan kun anbefale USB modellen, der gør det muligt, at anvende en stor harddisk som afspiller i fremragende kvalitet, via en PC.

Til top Vis KTM Varde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KTM Varde

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Tak for alle inputs. Jeg skal KUN bruge den til at drive hovedtelefoner. Er Lavry DA10 god på det område?

Umiddelbart er jeg meget til analytisk, åben lyd med hul igennem. Men jeg blev lidt træt af min Grace Design fordi jeg blev lyttetræt af en diskant der var ved at drive mig til vanvid. Konklusionen må nok være at jeg skal have den lyttet ordentligt igennem.

Må se om jeg kan låne en et sted....

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

Tak for alle inputs. Jeg skal KUN bruge den til at drive hovedtelefoner. Er Lavry DA10 god på det område?

Umiddelbart er jeg meget til analytisk, åben lyd med hul igennem. Men jeg blev lidt træt af min Grace Design fordi jeg blev lyttetræt af en diskant der var ved at drive mig til vanvid. Konklusionen må nok være at jeg skal have den lyttet ordentligt igennem.

Det kommer jo også an på hvilken hovedtelefon du bruger. Hvis det var GS1000 kan jeg sagtens forstå du blev lyttetræt.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

Undskyld mit spørgsmål, men det stilles af ren nysgerrighed: Hvorfor vil du bruge så mange penge på en DAC-1, når du kun vil bruge den som hovedtelefonforstærker? Vil det ikke være bedre at købe en dedikeret forstærker med indbygget DAC til formålet?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes