Forfatter |
|
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har modtaget disse B&O A8 Earphones fra en bekendt som har fået dem i firmajulegave fra TDC. Jeg har tænkt mig og benytte dem til løb og andet sjov (mine AKG 271MKII er lidt store at løbe rundt med) men det irriterer mig grænseløst at TDC har påtrykt logo på selve "ørestykket" ved godt det kun er kosmetisk men mere skal der ikke til at irretere mig  her er et billede af selve trykket det er ikke graveret men står på samme måde som bang & olufsen som silketryk eller noget i den stil. Hvis der er nogle der har en ide om hvorledes dette tryk kan fjernes uden at efterlade spor kunne jeg godt tænke mig nogle forslag  På forhånd tak. Med venlig hilsen Kokken
__________________ Cambridge & Vienna Stuen
|
Til top |
|
|
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med cellulosefortynder - det ridser i hverfald ikke - eller måske smøre det ind i brun sæbe og putte plastic omkring og lade det ligge natten over - det er hårde sager.
Hilsen EyeOfBeauty 
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
pas på med den brune sæbe, den risikere at lave metallet mat...
Sprit er også en kandidat, mange af de klæbere der benyttes, er ret nemme at opløse med sprit..
Du kan jo bare tage din tommelfinger og bare gnubbe løs, så skal det skidt nok forsvinde efter et par timer..
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er skrevet på samme måde som Bang&Olufsen kan du ikke fjerne det. Det er anodiseret og du skal slibe overfladen væk for at fjerne det.
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg tror bare ikke det anodiseret for så kan man vel ikke "mærke" skriften og de enkelte bogstaver? jeg prøver de ovenstående forslag. Hvad med noget smergellærred vil det ridse metallet?
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
clauskok skrev:
Hmm jeg tror bare ikke det anodiseret for så kan man vel ikke "mærke" skriften og de enkelte bogstaver? jeg prøver de ovenstående forslag. Hvad med noget smergellærred vil det ridse metallet?
|
|
|
Jeg er også kommet i tvivl om det er anodiseret - jeg har ikke selv noget med disse at gøre i det daglige. Jeg ved bare at det er stort et umuligt at fjerne producentnavnet. Så hvis TDC/Yousee er skrevet på samme måde skal du gå drastisk til værks. Men måske er det malet på og så er saltsyre vejen frem
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror bestemt ikke det er anodiseret ind i dem, for det vil kræve at det er noget B&O gør på det sted hvor de blir fremstillet, eller at de er blevet skildt ad senerehen, hvilket de nok ikke er.
Jeg vil sige at det nok er en alm oliebaseret maling, som bør kunne fjernes med terpentin. Hvis det ikke virker, skal acetone nok fjerne det. Uden at være sikker tror jeg ikke man skal frygte at aluminumet blir beskadiget, da det er et organisk opløsningsmiddel, som er dødeligt mod plastik, men ikke metal. Og aluminium er ganske resistent eller rettere det er aluminiums oxiden som dannes på aluminiumen, så jeg ville bare gå i krig med acetone. Men for en sikkerhedsskyld kan du prøve med en vatping på indersiden først.
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
btw fy ikke ikke noget sand papir, så er overfladen færdig og den blir mat
|
Til top |
|
|
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
På de første modeller er B&O logoet ikke anodiseret ind i dem.. Så tror bestemt heller ikke at TDC er.. Men tillykke med dem:-) Det er et par ganske glimrende hørebøffer, og især til at løbe med..
__________________ Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene! Tror jeg prøver med et opløsningsmiddel acetone/terpentin eller cellulosefortynder.
|
Til top |
|
|
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Uden at være sikker tror jeg ikke man skal frygte at aluminumet blir beskadiget, da det er et organisk opløsningsmiddel, som er dødeligt mod plastik..
|
|
|
Ikke for at være på tværs, men hvad er det lige de dunke man købe opløsningsmidler er lavet af ??? Langt de fleste plastmaterialer kan modstå organiske opløsningsmidler uden nogle problemer, dog har du ret i at enkelte plastyper opløses af acetone f.eks fitret i en smøg og polystyren (flamingo), sæføllig skal man da være forsigtig med anvendelsen af disse kemikalier, men ligefrem dødeligt mod plastik.... Hvis diverse opløsningsmidler ikke hjælper dig, så spender en 100 kroneseddel og få den lokale urmager/guldsmed til at fjerne det, måske vil de vælge at slibe det af, men de har jo altså også så fine slibemidler at de kan få crom til at blive mere blankt end det var til at begynde med, jeg lavede på et tidspunkt en skruetrækker, hvor jeg nassede noget af konens urmagergrej og med et par timers arbejde, blev det almindelige "sorte" jern til en højglanspoleret sag...
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe det har du ret i, dødelig er et stærkt ord, men plastik er selvsagt en åben struktur hvor de små molekyler fra eks acetone, sprit osv let kan komme ind og ødelægge de relativt svage sekundære bindinger som holder kulkæderne sammen. Når det er sagt, ja man kan godt opbevare opløsningsmidler i plast, men kun svage opløsningsmidler, og kun når plasten er tilsat forskellige additiver som gør den mere hårdfør, desuden kræver det også at godstykkelsen er højere. Prøv bare at hælde noget acetone i en plastik pose  Så ja organiske opløsningsmidler er... dødelige mod plast  Om ikke andet så ødelægger de let overfladen og de farvestoffer m.m. som gør det pænt at se på.
Claus-dk skrev:
techtrino skrev:
Uden at v�re sikker tror jeg ikke man skal frygte at aluminumet blir beskadiget, da det er et organisk opl�sningsmiddel, som er d�deligt mod plastik..
|
|
|
Ikke for at v�re p� tv�rs, men hvad er det lige de dunke man k�be opl�sningsmidler er lavet af ??? Langt de fleste plastmaterialer kan modst� organiske opl�sningsmidler uden nogle problemer, dog har du ret i at enkelte plastyper opl�ses af acetone f.eks fitret i en sm�g og polystyren (flamingo), s�f�llig skal man da v�re forsigtig med anvendelsen af disse kemikalier, men ligefrem d�deligt mod plastik....
Hvis diverse opl�sningsmidler ikke hj�lper dig, s� spender en 100 kroneseddel og f� den lokale urmager/guldsmed til at fjerne det, m�ske vil de v�lge at slibe det af, men de har jo alts� ogs� s� fine slibemidler at de kan f� crom til at blive mere blankt end det var til at begynde med, jeg lavede p� et tidspunkt en skruetr�kker, hvor jeg nassede noget af konens urmagergrej og med et par timers arbejde, blev det almindelige "sorte" jern til en h�jglanspoleret sag...
|
|
|
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg har solgt i de 3-4 år jeg har arbejdet i en farvehandel, som ikke var i plastflasker, var Toulen, xylol og clohrothene de var i glasflasker, de er dog alle fjernet fra markedet i dag, da de var pokkers giftige... Og det er sandt at acetone kan opløse en plastpose...
Men nok om det, noget der er meget mere intressant er hvor hulen forsvinder mine vokaler hen, Når indlægget citeres ???? Hmmm det er alle ø å æ der er væk...
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Men nok om det, noget der er meget mere intressant er hvor hulen forsvinder mine vokaler hen, N�r indl�gget citeres ???? Hmmm det er alle � � � der er v�k...
|
|
|
Jeg ved det ikke, det er nok firefox og vista 64 der sammen gør noget underligt, fordi denne computer her er helt nyformateret
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 10 år siden ca, havde vi nogle fejltryk på vore kabinetter. Vi fandt ud af at skal man fjerne trykket, skal man ikke kun bruge opløsningsmidler, men også en skarp kniv, så man kan få hul på overfladen af trykket, da det er hærdet... pas på ikke at skrabe ned til metallet... derefter brugte vi faktisk vores negle, til at kradse resten af, mens der stadig var opløsningsmiddel på... __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
clauskok Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og tak for alle rådene jeg har nu prøvet diverse opløsningsmidler uden held. Og også prøvet at "skrabe" trykket af men også uden held........ Så jeg tror jeg prøver en guldsmed som sidste mulighed. De er faktisk ret lækre som in-ear god komfort og den bedste lyd jeg har hørt i denne kategori.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Clauskok.
Jeg er branchemedlem, forstået på den måde - skiltetekniker.
Det er næsten uden tvivl lavet med silketryk - nærmere kendt som tampontryk.
Hvis dette er lavet korrekt med den tokomponente farve, kan det desværre ikke fjernes, med mindre du vil slibe i dit metal ;-) (Hvilket ikke bliver kønt).
Du må desværre leve med TDC logoet.
Mvh.
Rasmus
|
Til top |
|
|