Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 07:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: headamp til AKG 701 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TJH84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har besluttet at anskaffe mig et par AKG 701. Dertil skal jeg bruge en headamp, hvor eneste krav er at den har minimum 2 analoge indgange (skal have computer, guitar mm sat til). Prisen regner jeg ikke med skal overstige 2k.

Håber at få nogle brugbare anbefalinger :)

På forhånd tak  :)

Mvh Toke
Til top Vis TJH84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TJH84

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

2 analoge indgange ?? der er jeg bange for at jeg må melde pas, hvis du kunne bruge USB/coaxial/optisk fra din pc er det ikke noget problem, hvis det er en mulighed har jeg da ikke mindre end 3 stående der kan løse dit problem, nemlig en Zero en xcan V8  og en Philips SBC-ah1000, de kan også alle 3 sende signalet uberørt videre hvis det ønskes...

Jeg har ikke 701, men den har et ry for at være en af de mest krævende bøffer, med hensyn til forstærkning, så af dem jeg har nævnt kan jeg nok kun anbefale en af dem Xcan V8, men så er vi også oppe mellem 3500-4000 om det så er OK med dit budget, ved jeg ikke, men jeg kan love dig at det er en rigtig fin forstærker, jeg har dog læst at den ikke er så vild med at skulle trække de helt store/tunge drenge Senn HD650/600 eller beyers 600 ohm modeller for at nævne nogle..
Zeroen koster omkring 1000 spir og Philipsen ligger på omkring det samme, dog får du et par rigtig gode bøffer med også (Philips HP1000), den skal så nok købes brugt, da de nye modeller er trådløse og derfor ikke rigtigt noget jeg gider beskæftige mig med..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
2 analoge indgange ?? der er jeg bange for at jeg må melde pas, hvis du kunne bruge USB/coaxial/optisk fra din pc er det ikke noget problem, hvis det er en mulighed har jeg da ikke mindre end 3 stående der kan løse dit problem, nemlig en Zero en xcan V8  og en Philips SBC-ah1000, de kan også alle 3 sende signalet uberørt videre hvis det ønskes...

Jeg har ikke 701, men den har et ry for at være en af de mest krævende bøffer, med hensyn til forstærkning, så af dem jeg har nævnt kan jeg nok kun anbefale en af dem Xcan V8, men så er vi også oppe mellem 3500-4000 om det så er OK med dit budget, ved jeg ikke, men jeg kan love dig at det er en rigtig fin forstærker, jeg har dog læst at den ikke er så vild med at skulle trække de helt store/tunge drenge Senn HD650/600 eller beyers 600 ohm modeller for at nævne nogle..
Zeroen koster omkring 1000 spir og Philipsen ligger på omkring det samme, dog får du et par rigtig gode bøffer med også (Philips HP1000), den skal så nok købes brugt, da de nye modeller er trådløse og derfor ikke rigtigt noget jeg gider beskæftige mig med..

Er HD650 sværere at trække end AKG 701? Troede ikke HD650 var så krævende igen

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Er HD650 sværere at trække end AKG 701? Troede ikke HD650 var så krævende igen

Både ja og nej, det har så vidt jeg har læst mig til, noget at gøre med at En Xcan V8 er bygget til lavohms bøffer og derfor ikke svinger godt med de bøffer som har høj modstand...

AKGen og det er igen kun noget jeg har læst om, er nok den bøf der har de dyreste forstærkere, sådan i gennemsnit, hvis man kan sige sådan noget, personligt synes jeg at 701eren lyder ganske udemærket med f.eks en Zero, men de skulle, hvis man sætter rigtig fin forstærkning på dem, være i stand til at spille så englene synger om det passer aner jeg ikke da jeg ikke lige har 30 kilo at smide efter en Rudistor...

Min personlige holdning til forstærkere er lidt blandet, for jeg synes jo at alle de forstærkere jeg har levere et anstændigt resultat, dog synes jeg at min Xcan er i en anden liga, end hvad jeg ellers har, men jeg har en mistanke om at det er ligeså meget et spørgsmål om smag og behag som egentlig kvalitet...
Der var et ret stort hop i kvaliteten da jeg gik fra headout på Ipodden til en headsix, lige så stort et hop havde jeg med xcanen, men om det er en headsix, Ibasso T2, eller en X1 er i mine øjne mere et spørgsmål om smag og hvad man synes lyder rigtigst.
Det er jo i sagens natur kun en der ved hvordan det skal lyde, nemlig ham fyren der har mixet det, alle vi andre må mere eller mindre gætte os til om den ene forstærker lyder mere rigtig end den anden...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes