Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 20:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Rudistor, woo audio eller earmax (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er på den efterhånden lange og kringlede rejse mod en god forstærker til mine ath w1000.

Jeg startede med rega ear min første forstærker. egentlig ok tonalitet men jeg blev begærlig efter mere kvalitet

derefter prøvede jeg x-can v8 og canamp. X-can driver de lavimpedante audio technicaer super, men kom til at mangle lidt bas og generelt fylde. Canampen havde en lækker full sound, men var simpelthen for dårlig til at drive de lave impedanser.

Så havde jeg fat i en trafomatic head one, super lyd, men der var en del brum og jeg mangler netop den helt sorte baggrund.

Så nu står den mellem Rudistor rpx-33, woo wa6se/med prinsessen eller en earmax silver!

Nc8000 har jo haft både rudistor og earmax til audio technica så måske han har et bud. Jeg hørte hans nuværende anlæg på sidte møde, men jeg var ikke overbevist. Savnede en lidt mere smooth lyd, men det kan ligeså godt være cd afspilleren eller kablerne.

mit anlæg er Apollo cd - kimber PBJ - ????- w1000 

Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

I virkeligheden har jeg ´nok mest lyst til woo wa6se, men efter min dårlige oplevelse med rørbrum er jeg lidt nervøs for at bestille en så dyr forstærker hjem fra USA - 30 dages returret ok, men det koster vel også en del at sende 11kg frem og tilbage.

Det der også bekymrer mig er om forskellen i strømmen mellem de danske 50HZ og de amerikanske 60Hz kan give anledning til brum. Der er en omskifter mellem 110 og 230 volt men jeg er usikker på om det også tager højde for svingningstallet?

er der nogle der har erfaringer med import af amerikanske rørforstærkere

Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

L3000 sammen med EarMax AE og Jungson rør cd spiller var bare for meget varm fuzzy rør lyd hvilket var den væsentlige grund til at jeg skiftede til RudiStor. Dette var jeg så meget glad for indtil jeg fik min balancerede ER4 og nu kan jeg ikke klare L3000.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes