Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 02:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Stax suplement/afløser? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bond007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa. Jeg prøver på og finde et suplement til mine Stax SR Lamda Pro. Da jeg syntes at de godt kan være lidt "skarpe" og lytte til i længere tid. Skyldes måske også min Thule forstærker.  Har kig på: Sennheiser HD 595, HD 650,  Beyerdynamic dt 880, Akg 701. Og jeg skal samtidig ha en hovedetelefonforstærker da der ikke er udgang til det på min Thule. Det skal siges at jeg stort set kun høre musik i hovedetlf. Så det er min primære lytte kilde.:-) Jeg vil gerne købe i udlandet dog ikke uden for EU. Kan i anbefale noget. Og måske nogle forhandlere!? Budget er ca. 3000 for det hele.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at træffe det rigtige valg.

Til top Vis bond007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bond007

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Tja med det budget er det stort set kun HD595 ud af dine forslag du kan købe og stadig have penge tilbage til en (anstændig) forstærker. En kombo jeg har prøvet og som i hvert fald spiller rigtig godt er HD650 (eller HD600) med en Lehmann Black Cube Linear og da du bor i Århus kan du formentlig høre Lehmannen der da det er Christian i Pladekisten i Jægergårdsgade der har den danske import. Dette vil dog formentlig være et setup der ligger ommkring eller over 5.000 kr. (jeg ved ikke hvad Lehmann koster i Danmark)

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

bond007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Så du mener ikke man kan få en anstændig forstærker for 1500 kr?

Er virkelig i tvivl om jeg skal vælge sennheiser eller Beyer, de koster stort set det samme ca. 1400-1500 kr i England. Og hvad med sennheiser Hd 595? skal jeg helt udelukke den?

Til top Vis bond007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bond007

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Har hverken hørt 595 eller 880. 701 er nok god men siger mig ikke rigtig noget. 600 og 650 kan jeg godt lide. Ingen af dem duer dog til mig da jeg
ikke kan bruge åbne hovedtelefoner. Viste heller ikke at alle de nævnte modeller kunne fås til under 1500 kr i England, det er jo omkring halv pris af
hvad de koster i Danmark.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

bond007 skrev:

Så du mener ikke man kan få en anstændig forstærker for 1500 kr?

Er virkelig i tvivl om jeg skal vælge sennheiser eller Beyer, de koster stort set det samme ca. 1400-1500 kr i England. Og hvad med sennheiser Hd 595? skal jeg helt udelukke den?

Hvis du kommer til træf i Esbjerg, kan du høre en masse bøffer og lur mig om ikke der er noget til salg....

Det eneste jeg har der er "staxagtigt" er mine ATH 9000 og Beyer ET1000, begge er gode bøffer og er ikke spor trættende at lytte til, så måske en anden Elektrostat/electret kan gøre opgaven for dig ??
Så sparer du jo lidt på forstærkeren...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes