Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger mine Sennheiser HD595 når jeg cykler, og jeg har i den forbindelse skiftet jack-stikket på kablet til et minijack. Det virker bare som om at Apples hun-minijack er lettere inkompatible med de stik der sidder på diverse kabler. Det har jeg oplevet i flere tilfælde, men det gør det ikke bedre at de stik man selv kan lodde på er længere end Apples egne stik, og derved udsættes for mere vrid hvis man har sin ipod i lommen. Jeg har set at man kan få nogen kabler der forbinder iPod dock-stikket til RCA-stik: Link Mit spørgsmål er så om der findes et kabel der forbinder et iPod dock-stik med de små special-stik der sidder i de dyre Sennheiser hovedtelefoner, eller om man selv kan lodde sit kabel i et dock-stik, og i så fald hvor et sådant stik kan købes? Jeg kan se et muligt problem hvis der ikke er en variabel udgang i dock-stikket, og kun et udgangssignal med fast forstærkning. Er der nogen der kan be-/afkræfte dette?
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bruger dockudgangen kan du ikke skrue op og ned, jeg ved ikke om en inline regulering kan redde dig, ellers kan du købe en forlænger, jeg ved at JAYS kabler har det der lille Iphone stik, shure har vist også.. en forlænger koster nok omkring 50 kr.
Det bedste du kunne gøre var at få et dock til minijackstik og så en transportabel forstærker, men så får du en ekstra kasse at slæbe på..
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. Så må jeg bare høre på fuld volumen hele tiden  Nej, det går jo nok ikke i længden. Det kan være jeg skal prøve at købe en af Apples FM radioer. De bruger jo dock-stikket.
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en iphone du har ?.. eller er det en ipod.. forstår ikke hvad du mener med at de skulle være lettere inkompatible med andre stik ?
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår heller ikke. Det enste Apple stik der var "mærkeligt" var det i den første generation af iPhone hvor stikket var forsænket så der ikke var plads til den normale kappe der er på de fleste 1/8" hanner. Ud over dette er Apples 1/8" hunner som alle andres.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Jeg forstår heller ikke. Det enste Apple stik der var "mærkeligt" var det i den første generation af iPhone hvor stikket var forsænket så der ikke var plads til den normale kappe der er på de fleste 1/8" hanner. Ud over dette er Apples 1/8" hunner som alle andres. |
|
|
Ja lige præcis.. !
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var også det jeg går ud fra er tilfældet...
Men jeg har også en mistake om at det kunne være vægtstangspricippet der giver for meget vrid i stikket, jeg var ikke glad for at bruge den mini til stor jack jeg havde, derfor var jeg lykkelig over at der fulgte en dongle med til mine JVC dx1000
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg læser det har han udskiftet 1/4" stikket med 1/8" stik. Og nej de der ud-i-et adaptere kan jeg heller ikke lide, der skal kabel i mellem ellers
dør 1/8" hunnen
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Men jeg har også� en mistanke om at det kunne v�ære væ�gtstangsprincippet der giver for meget vrid i stikket
|
|
|
Præcis. Det drejer sig om en 1. gen iPod nano. Jeg har prøvet flere hovedtelefoner med dem hvor forbindelsen var dårlig og man blev nødt til at dreje og vende stikket rigtigt for at få forbindelse i begge sider hele tiden. Idet dock-stikket er væsentligt mere stabilt var det mit håb at man kunne komme helt uden om problemerne ved at benytte dette.
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Claus-dk skrev:
Men jeg har også� en mistanke om at det kunne v�ære væ�gtstangsprincippet der giver for meget vrid i stikket
|
|
|
Præcis. Det drejer sig om en 1. gen iPod nano. Jeg har prøvet flere hovedtelefoner med dem hvor forbindelsen var dårlig og man blev nødt til at dreje og vende stikket rigtigt for at få forbindelse i begge sider hele tiden.
Idet dock-stikket er væsentligt mere stabilt var det mit håb at man kunne komme helt uden om problemerne ved at benytte dette.
|
|
|
Aha, så problemet er at den stakkels ipod er fået sig en halvdårlig forbindelse i hun-jack'et.. Kun hvis du benytter en ekstern forstærker vil du kunne bruge lineout-forbindelsen desværre..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vist om du har fået "voldet" stikket så det blevet løst for jeg har aldrig hørt at dette skulle være et generelt problem med iPods endsige oplevet
noget lignende med en eneste af mine efterhånden mange iPods af næsten alle modellerne
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|