Forfatter |
|
Messi10 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg har ikke længere en mic (mikrofon). Jeg vil derfor gerne have en mic. Har hørt bedst om dem som sidder på hørebøfferne. Jeg bruger pt. Sennheiser hd515, som jeg er meget glad for. Jeg vil gerne have nogle, hvor kopperne dækker hele øret, da de skal bruges i lang tid af gangen. Men de skal også have en god mic  De skal bruges til musik og til gaming. Har kigget på edimensional audiofx pro 5+1 gaming headset, til en pris på lidt over 500,- Men ved ikke om de er god til musik, da jeg vil sælge mine sennheiser, får at få råd. Mit lydkort er et onboard, kan ikke huske om det er 5.1 eller 7.1  , men det støjer ikke, og virker okay. Kan ikke sammenligne det med andre, da jeg kun har prøvet onboard. En anden mulighed er at købe en seperat mic, men har hørt dårlige ting om dem, så som at det skratter og man hører en masse støj i baggrunden. På forhånd TAK
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså sennhesier laver nogen okay gaming headsets, men altså lyden i dem er jo ikke særlig god, og jeg mener ikke du kan finde nogen hvor de sidder udenover øret. Altså jeg ville hvis jeg var dig snuppe en mic til bordet, har selv en logitech og den funker glimrende. Men ja et headset er bedre når det gælder lyd fra dig, men ikke når det er til dig
|
Til top |
|
|
Messi10 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Altså sennhesier laver nogen okay gaming headsets, men altså lyden i dem er jo ikke særlig god, og jeg mener ikke du kan finde nogen hvor de sidder udenover øret. Altså jeg ville hvis jeg var dig snuppe en mic til bordet, har selv en logitech og den funker glimrende. Men ja et headset er bedre når det gælder lyd fra dig, men ikke når det er til dig
|
|
|
Okay, har også set at man kan få nogle man nogle man sætter fast på headset-ledningen. Er det en god mulighed? Hvad er det for en mic du har?
|
Til top |
|
|
Messi10 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
edimensional audiofx pro 5+1 gaming headset dækker hele øret ;)
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heheh dem kender jeg så ikke  Har kun prøvet nogen senn og et par logitech, som jeg syntes begge løb ret så dårligt. Den mic jeg har er bare en logitech usb udgave, så bare en billig en
|
Til top |
|
|
Messi10 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Heheh dem kender jeg så ikke
Har kun prøvet nogen senn og et par logitech, som jeg syntes begge løb ret så dårligt.
Den mic jeg har er bare en logitech usb udgave, så bare en billig en
|
|
|
Okay, vil tage det med i mine overvejelser  anmeldelse af eDimensionnal: http://www.tweak.dk/review/eDimensional_AudioFX_Pro_5+1_gami ng_headset/843/1/1 http://www.tweakup.dk/article/1496/dk/
|
Til top |
|
|
Messi10 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt lige denne her, er måske lidt dyr(179 pp)
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=60028&am p;type=0
anmeldelse: http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=2372
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den jeg har  180kr er okay, det er jo en usb, også ser den okay pæn ud. Men altså jeg er ikke så vidende om hvilke mikrofoner bedst, jeg ved bare at headsets som regel altid er et kompromis, selvom du kan finde nogen eks. sennhesier og Beyer med microfon eks. hd25 og dt770, men altså de er nok lidt for dyre
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL, det er nøjagtig samme mikrofon jeg også har...
Ellers samme råd, find et par ordentlige bøffer og så en mikrofon til bordet... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
Til top |
|
|
Messi10 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
LOL, det er nøjagtig samme mikrofon jeg også har...
Ellers samme råd, find et par ordentlige bøffer og så en mikrofon til bordet... |
|
|
Er det en god mikrofon, til gaming? Skal have en hurtig responstid, ikke støje, ikke tage baggrundsstøj
|
Til top |
|
|
Messi10 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et par dårlige hørebøffer jeg har?
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm altså hvorvidt det er en god mikrofon er nok lidt subjektivt for mig at svare på, men altså jeg synes den er god. Men altså den lukker jo baggrundsstøj igennem, alt efter hvor fint du stiller den, altså om den skal slippe helt svage lyde igennem. Her har et headset jo en kæmpe fordel fordi at tærsklen kan stilles en del højere, da munden jo er meget tættere på. Men altså jeg er tilfreds med min, men min comp er så også meget lydløs, har kun 9db scythe kølere, så faktisk er det mine samsung hdd jeg kan høre, og de er også pænt lydsvage  Hmm dine høretelefoner er desværre ikke nok ikke så gode, jeg har desværre aldrig hørt dem, kun hd555 og 595 i den serie, og må sige at kun 595, syntes jeg var bare nogenlunde. Men altså til gaming har man jo ikke brug for de bedste bøffer, for lyden i de fleste spil er jo ikke så god.
|
Til top |
|
|
Messi10 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hmm altså hvorvidt det er en god mikrofon er nok lidt subjektivt for mig at svare på, men altså jeg synes den er god. Men altså den lukker jo baggrundsstøj igennem, alt efter hvor fint du stiller den, altså om den skal slippe helt svage lyde igennem. Her har et headset jo en kæmpe fordel fordi at tærsklen kan stilles en del højere, da munden jo er meget tættere på. Men altså jeg er tilfreds med min, men min comp er så også meget lydløs, har kun 9db scythe kølere, så faktisk er det mine samsung hdd jeg kan høre, og de er også pænt lydsvage
Hmm dine høretelefoner er desværre ikke nok ikke så gode, jeg har desværre aldrig hørt dem, kun hd555 og 595 i den serie, og må sige at kun 595, syntes jeg var bare nogenlunde. Men altså til gaming har man jo ikke brug for de bedste bøffer, for lyden i de fleste spil er jo ikke så god.
|
|
|
Det der er godt ved hd515, er at de ikke har så meget bass, som man ikke skal bruge til gaming. Men har kigget lidt på en sennheiser 350, som jeg kan købe brugt af en ven  Er dette sæt godt? ny pris 950! Vil ikke have en dårlig mic, så folk muter en. Findes der ikke et eneste headset, med mic, som har en god in lyd?
|
Til top |
|
|
Messi10 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen herinde der har prøvet 350
|
Til top |
|
|
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Messi10 skrev:
Er der nogen herinde der har prøvet 350
|
|
|
Nej men de skulle være ret gode af deres ellers dårlige gamer serie, de skulle bruge HD595 driverne :D
|
Til top |
|
|