Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 16:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvilken headphoneamp? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ngandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er netop blevet ejer af et sæt Grado SR125 og et sæt Beyer Dynamic DT-990 Pro. Jeg sidder som PhD-studerende mange timer om dagen ved min computer. Spørgsmålet er nu - ville jeg få noget ud af at købe en forstærker til mine nye bøffer? Og hvad skal jeg købe? Kilden er en MacBook Pro. Jeg er i tvivl om, om bøfferne (der jo ikke er de største af slagsen, men dog åbne) har behov for den ekstra forstærkning. Jeg tænker det potentielt kunne give en strammere bund etc.

Men skal man købe en fra Firestone, en x-act fra High Fidelity, en med integreret DA-konverter (der fx tilsluttes via usb) etc. etc?

Hvis I har forslag/holdninger/erfaringer ville de være uhørt velkomne!

VH Nikolaj
Til top Vis ngandrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ngandrup Besøg ngandrup's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Skal det være et bærbart setup eller stationært?

Men umiddelbart så vil du få en del ud af forstærkning, da jackudgangen ikke ligefrem er særlig optimal på en bærbar.
Og da du har optisk ud på din macbook, så ville en Zero passe godt, hvis altså det er et stationært setup du går efter. Ellers er en Meier Move3 et godt bud.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

ngandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Det er et stationært set-up.

Ved du hvor jeg kan finde info/priser på Zero?
Til top Vis ngandrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ngandrup Besøg ngandrup's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Zero´en er til prisen en super lille dac, du skal bare huske at få udgaven med hovedtelefonforstærker modulet. Desværre findes de ikke sådan lige i handlen, så du skal d på ebay for at finde dem.
Du kan finde en tråd herinde mener jeg, ellers tag og kig på head-fi.org
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Da du har optisk ud kunne et andet bud der også nemt kan tages med være den nye iBasso D10. Jeg har ikke hørt den endnu (bliver sendt fra Hong Kong mandag) men den skulle være bedre end D1 som er rigtig fin

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

ngandrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Du må jo endelig skrive, når du har fået lyttet på den, nc8000!

Og tak til jer begge for de gode inputs. Humlen er jo nok, som altid, at det ville være dejligt med et setup, hvor man kunne skifte direkte mellem to lydkilder - én med og én uden forstærkning. Jeg er ofte noget spektisk, når det kommer til HIFI-entusiasme, så det kunne være fantastisk at opleve, hvordan hvad end man nu købte virkelig løftede lyden.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Hvis du vælger en Zero så bestil ved biglawg, han er hurtig effektiv og er en meget proffesionel e-bayer, det er specielt vigtigt da de jo afsendes fra Kina og man kører jo ikke lige til Kina for at brokke sig......
Han har også de opamps som er de mest populære til Zeroen...

Zeroen spiller umodded godt sammen med Beyer DT880, men de andre opamps skulle gøre den endnu bedre, min bruges kun som DAC så jeg har ikke opgraderet min..

En anden mulighed er Philips ah1000 som jeg synes er på samme niveau, måske lidt klarere i lyden, men det er nok mere et spørgsmål om smag, den har så ingen udgang fra sin DAC, men som forstærker/DAC er den det prisbillige alternativ, den har så også surroundfunktion, som faktisk er ganske godt, hvis du ser film på din pc..
Den koster ca en plov når den dukker op på ebay..

Vi har lige været til træf i går og der var der uenighed om USB var OK som kilde til lyd, jeg har ikke en forstærker med både USB og coaxial, for så ville det jo være ret enkelt at høre om det ene var bedre end det andet..

Jeg er så også lidt usikker på hvor meget et lydkort spiller ind hvis man tager den coaxial/optisk rute til en ekstern DAC, men jeg gætter på at det er meget meget lidt ??
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes