Forfatter |
|
Jummer Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle.... Mit første indlæg her, håber jeg rammer det rigtige forum. Stedet virker som det rigtige og er også blevet anbefalet...
Jeg skal bruge et par headphones til mit digitalklaver (Roland FP-9), som samtidig også kan gøre sig godt i min iPod... Blev tidligere anbefalet AKG 240, men den er ude nu og jeg kigger derfor på 242HD.
Er der nogle gode råd ang. hvad jeg skal se efter eller bare direkte til et specifikt produkt?
Musikken der spilles på iPod´en er primært trance, pop og rock.
|
Til top |
|
|
Jummer Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal lige tilføjes at jeg ikke bruger klaveret i band eller noget. Det er ren hjemmehygge. Ved ikke om det gør en forskel, men tror at det varierer lidt om det er åben, lukket eller semi, alt efter bruget...
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først er det nok nødvendigt med nogle flere informationer.. pris, musiksmag, hvad du vil bruge dem til (hjemme?, bus?, tog?, job? etc).
Hvis du skal bruge dem i offenteligheden så at sige, altså i tog eller bus eller lignende er det en ret dårlig ide med hovedtelefoner der ikke er lukkede, da lyden så vil komme ud til de andre i nærheden også.
Til gengæld får man som hovedregel dog også bedre lyd til pengene med åbne hovedtelefoner.
|
Til top |
|
|
Jummer Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er som sagt ny her og ved derfor ikke rigtig hvilke informationer I kyndige mennesker skal bruge for at hjælpe mig :)
Men iPod´en er trofast følgesvend hver morgen og eftermiddag, når jeg bruger en time med bus og tog. Musikken der spilles er lige pt. rigtig meget Tiesto (hold kæft, det er fedt at genopleve Parken-koncerten). Der høres også pop og rock som vi kender det fra U2, Robbie, Ting Tings, Mikael Simpson, Pink Floyd osv... altså blandet konfekt.
Jeg har tænkt lidt at de først og fremmest skal være gode til mit digitalklaver uden at de behøver være high-end. Dette er ud fra tanken om at alt til iPod vil være bedre end Apples egen in-ear...
Prisen havde jeg tænkt mig at holde under de 2k og gerne lidt længere ned.
Til sammenligning, kan jeg fortælle at jeg lige nu har et par gamle Sennheiser HD433, som jeg egentlig har været ganske godt tilfreds med. Findes der noget der er bare en tand bedre end dem og uden de nu fuldstændigt afsmuldrede puder, så er det super...
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til btw
Til 2k har du mange muligheder, men da du ikke har en forstærker så er det begrænset hvad hvor godt det kan betale sig at
købe da en ipod osv jo ikke ligefrem er en super stærk kilde.
Med det mener jeg at, de dyre høretelefoner typisk kræver mere kraft fra din kilde end et par billige, så derfor hvis man
køber nogen highend høretelefoner og slutter dem til en svag/dårlig kilde, så for man knap så meget for sine penge.
De høretelefoner du nævner er fullsize, skal det være det? Altsaå nogen der sidder udenom øret.
Eller har du noget imod dem der sidder inde i øregangen (IEMs) eller bare alm ørepropper? Og hvad med forstærker ville du
have noget imod at slæbe rundt på sådan en fætter?
Og lige for at svare på dit sidste spørgsmål, så ja, ikke at eg har hørt hd433, men det er senn´s lowend serie
|
Til top |
|
|
Jummer Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte nok at det afhang meget af lydkilden. Også derfor jeg ikke vil ofre dollars på de helt dyre modeller, bare for at sige at jeg har dem...
Altså jeg tror jeg VILLE have noget imod at slæbe rundt på forstærker. Det primære er at de er gode til mit digitalklaver (bare sådan ok lyd) og så skal de selvfølgelig have stik der passer i iPod også.
Det må meget gerne være fullsize.
Som skrevet i det første indlæg, kigger jeg på AKG 242HD... Nogen der kender noget til dem? Blev anbefalet 240 studio og tænker bare at efterfølgerne må kunne bruges lige så godt...
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
AKG K271 eller Beyerdynamic DT770.. Umiddelbart ville jeg hælde mest til DT770'eren.. De er rigtigt komfortable, og solide..
I hvert falde bør du have nogle lukkede!
|
Til top |
|
|
Jummer Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis! Har lige købt mig et par DT 770 Pro. De er superlækre. Tak for input.
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det var da hurtig og effektivt så.. Så må vi håbe at du bliver glad for dem da.. De er i hvert falde super comfy og med ganske fin lyd.. og mægtig bas!
|
Til top |
|
|