Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lukkede hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter et par lukkede hovedtelefoner. De skal bruges som "monitor" når jeg laver "lydoptagelser"; altså som en slags kontrol-lytning under optagelse. Derfor tror jeg det er mest praktisk med en "lukket" model. Jeg har kigget lidt på DT770 PRO 80 ohm, da de vistnok har en fremhævning i både bas og diskant. Dette vil være med til at kunne afsløre forskellige "ting" når jeg optager. Er der andre forslag til lukkede hovedtelefoner som jeg ikke lige har opdaget ?

Der er (for een gangs skyld) ikke tale om decideret hifi-lyd (lineær frekvensgang) men noget der kan bidrage til at "kontrollere/monitorere" en lydoptagelse. Det skal nok helst være i omegnen af de 80 ohms impedans eller lavere. Nogle forslag udover Beyer Dynamics DT770 PRO 80 ?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Så kig efter AKG's K171 eller K271 - de er skabt NETOP til det formål...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Ja jeg vil også sige K271.. De er dog  vist relativt liniære. Men de hedder jo faktisk K271 Studio mener jeg endda ? Det er hvad de burde gøre bedst skulle man syntes..

Du siger at du ikke mener at du vil have gavn af at de er liniære ? Jeg havde en opfattelse af at det vel præcist var hvad man var ude efter hvis man skal producere musik ? :S

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode råd. Jeg havde lige svedt de der K271 ud af hovedet. De skulle da osse findes i AKGs "PRO" afdeling på deres hjemmeside, og der plejer jeg ikke at kigge. Det kunne godt tyde på, at det alligevel er en god ting med en dæmpning i de allernederste frekvenser, og en lineær frekvenskurve i mellemtoneområdet, til det formål jeg har med dem. Det antydes om ikke andet af en "lydekspert" jeg lige fik fat i via "cyberspace"

Næste skridt er værre. Det blir jo nok "læg i kurv"

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

De er relativt billige. Mindes at de for ikke så længe siden gik til 800-900 kr eller lignende på nettet.. Siden da syntes de dog at være gået op tilsyneladende.. Men de er stadig ikke voldsomt dyre trods alt, og ganske gode. Dog vil de nok være at fortrække med velour-puder (men de har de VIST også nu om dage som standard) hvilket giver væsenteligt bedre komfort fremfor vinylpads. Disse kan dog købes på thormann til en ok pris..
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
De er relativt billige. Mindes at de for ikke så længe siden gik til 800-900 kr eller lignende på nettet.. Siden da syntes de dog at være gået op tilsyneladende.. Men de er stadig ikke voldsomt dyre trods alt, og ganske gode. Dog vil de nok være at fortrække med velour-puder (men de har de VIST også nu om dage som standard) hvilket giver væsenteligt bedre komfort fremfor vinylpads. Disse kan dog købes på thormann til en ok pris..

Ja, de må være steget lidt. Thomann tager knap 1200 + fragt. EBAY (England) havde dem til ca. 1034,- inklusive fragt, så det blev der. Der følger vist både "plast" og "Velour" puder med, hvis jeg har læst rigtigt. Det bliver spændende !

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Så.....nu fik jeg mine AKG K271 II. De spiller ganske godt. Har prøvet dem både på mit stationære anlæg, og på min iPod/RudiStor XJ-03. Jeg har ikke prøvet lukkede hovedtelefoner før, men jeg var lidt bekymret over den konservative "bas-kurve" på K271 som jeg fandt på nettet, men der er masser af dyb-bas i dem alligevel. Mon ikke det skyldes det lukkede princip ? En positiv overraskelse var det.

Nu bliver det (som mange gange før) spændende at følge "tilspilningen". Der sker jo altid noget med lyden, som timerne går. Det er dog lidt mere "tricky" med K271, da de afbryder lyden når hovedbåndet indskrænkes til "normalstilling" (når man ikke har dem på). Jeg må se om ikke jeg kan finde noget at sætte i klemme, når jeg ikke har dem på hovedet. Der er jo trods alt andet at bruge tiden på, end at tilspille hovedtelefoner. Ja, jeg ved godt det lyder åndssvagt, men alligevel hæhæ.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du har tid, må du meget gerne skrive lidt om dem. Jeg står nemlig selv og skal have et par lukkede hørebøffer - dog til alm. brug. Og hvis AKG'erne er gode, kunne det jo snildt blive dem!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes