Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 02:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtlf.forstærker med signal ud (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

En kammerat har et af de her Sony sølvanlæg der ikke kan ret meget - det har bl.a. ikke hovedtelefonudgang. Han har også en pladespiller med RIAA som han gerne vil både tilslutte til Sony'en og stadig kunne aflytte over hovedtelefoner.

Findes der en hovedtelefonforstærker der, foruden at afspille lyden over hovedtelefoner naturligvis, også har audio ud så signalet kan sendes videre til Sony'en? Altså pladespiller -> RIAA -> hovedtelefonforstærker -> Sony.

Alternativet er selvfølgelig en forforstærker, men det kunne da være nifty om man kunne "nøjes" med en hovedtelefonforstærker

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Ja altså der findes nogen med Pre-out, eks. har min Prehead det, men altså tror kun det er high-end høretelefons
forstærkere der har det, jeg har hvertfald aldrig set det på billigere amps.

Men hvad er det for et sony anlæg? Og kan man ikke bare få en RIAA med 2 udgange? Evt kan man jo få et signal splitter.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Ja altså der findes nogen med Pre-out, eks. har min Prehead det, men altså tror kun det er high-end høretelefons forstærkere der har det, jeg har hvertfald aldrig set det på billigere amps.

Du er inde på det rigtige - det skal ikke koste en herregård

techtrino skrev:
Men hvad er det for et sony anlæg? Og kan man ikke bare få en RIAA med 2 udgange? Evt kan man jo få et signal splitter.

Det hedder Sony HT-SL50 og er sådan et med slanke gulvhøjttalere der ikke spiller noget under 200 Hz. Elektronisk er der vist kun en DVD og så surround-forstærkeren.

Men du er også her inde på noget: En splitter kunne måske løse problemet. De koster jo ingenting, så det prøver vi da i første omgang. Merci!

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Bare husk at den passiv svækker signalet ret meget, og selv en godt aktiv splitter går signalet dårligere
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Bare husk at den passiv svækker signalet ret meget, og selv en godt aktiv splitter går signalet dårligere

Vi må se om han kan leve med det. Kvalitetsforventningerne kan ikke være høje i og med at den nuværende "hovedtelefonforstærker" er et ældgammelt Aiwa minianlæg netop fordi det har en hovedtelefonudgang, og resten af set-up'et er heller ikke noget videre. Hovedtelefonerne er nogle gamle Sennheiser fra lavpris-segmentet.

Skulle det være for dårligt er det da i det mindste forsøgt, og så må vi slå større brød op

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Der findes jo hovedtelefonforstærkere med en loop-out. Blandt andet Project's billige model, Rega ear og mener også at nogle Musical Fidelity har
det.
Så kan han tilslutte riaa'en til input på denne, og et signalkabel fra loop-out til hans sony. Han kan så lytte til pladespilleren med både
hovedtelefoner eller hans sony, men han kan ikke lytte til sony'en med hovedtelefoner. Men så vidt jeg forstod, så er det heller ikke det han vil..?

Edit: Her er bagsiden af en Rega Ear - de kalder det for Link, kan jeg se.

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Søren84 skrev:
Der findes jo hovedtelefonforstærkere med en loop-out. Blandt andet Project's billige model, Rega ear og mener også at nogle Musical Fidelity har
det.
Så kan han tilslutte riaa'en til input på denne, og et signalkabel fra loop-out til hans sony. Han kan så lytte til pladespilleren med både
hovedtelefoner eller hans sony, men han kan ikke lytte til sony'en med hovedtelefoner. Men så vidt jeg forstod, så er det heller ikke det han vil..?

Edit: Her er bagsiden af en Rega Ear - de kalder det for Link, kan jeg se.

At tage et output fra Sony'en og ind i en hovedtelefonforstærker var at foretrække - problemet er bare at Sony'en har ingen audio out.

Den billige Pro-Ject? Har du et model-nummer? Jeg har prøvet at søge på www.tekni-fi.dk og Pro-Ject's hjemmeside, men kunne ikke lige finde den. Rega Ear ser ud til at kunne gøre det, men 1.500 kr. er måske lige i overkanten

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

can V8 har også en loop funktio..
Philips ah1000 ligeså og den er billig og god, men ikke så nem at få fingrene i mere..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Philips ah1000 ligeså og den er billig og god, men ikke så nem at få fingrene i mere..

Hej Claus, du har Can V8 har du ikke? Virken også som dac (USB) når man bruger loop out?
Og kan jeg ikke få dig til at skrive et par ord om den?

Undskyld hvis jeg hi-jacker tråden, men denne er måske lige sådan en jeg står og mangler!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Undskyld hvis jeg hi-jacker tråden, men denne er måske lige sådan en jeg står og mangler!

No worries... I min forum-verden er kvalificeret hi-jacking tilladt

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Asklepios skrev:

No worries... I min forum-verden er kvalificeret hi-jacking tilladt

Tak...!!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

[QUOTE=Søren84]Der findes jo hovedtelefonforstærkere med en loop-out. Blandt andet Project's billige model, Rega ear og
mener også at nogle Musical Fidelity har det. Så kan han tilslutte riaa'en til input på denne, og et signalkabel fra loop-out til hans sony. Han kan så
lytte til pladespilleren med både hovedtelefoner eller hans sony, men han kan ikke lytte til sony'en med hovedtelefoner. Men så vidt jeg forstod, så
er det heller ikke det han vil..? Edit: Her er bagsiden af en Rega Ear - de kalder det for Link, kan jeg se.

At tage et output fra Sony'en og ind i en hovedtelefonforstærker var at foretrække - problemet er bare at Sony'en har ingen audio out.

Den billige Pro-Ject? Har du et model-nummer? Jeg har prøvet at søge på www.tekni-fi.dk og Pro-Ject's
hjemmeside, men kunne ikke lige finde den. Rega Ear ser ud til at kunne gøre det, men 1.500 kr. er måske lige i overkanten

Tapeconnection har Pro-ject Headbox II på deres hjemmeside. Den koster vidst lige under en 1000-seddel.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Søren84 skrev:
Tapeconnection har Pro-ject Headbox II på deres hjemmeside. Den koster vidst lige under en 1000-seddel.

Graver man dybere i den model så kan man jo se at den har audio ud, så det er jo perfekt - tak!

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Søren84 skrev:
Tapeconnection har Pro-ject Headbox II på deres hjemmeside. Den koster vidst lige under en 1000-
seddel.

Graver man dybere i den model så kan man jo se at den har audio ud, så det er jo perfekt - tak!

Det var jo også derfor jeg foreslog den

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Marts 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Søren84 skrev:
Wymax skrev:

Søren84 skrev:

Det var jo også derfor jeg foreslog den

Jeg magtede ikke at overskue det i første omgang - Pro-Ject laver jo så mange box-produkter!

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Claus-dk skrev:

Hej Claus, du har Can V8 har du ikke? Virken også som dac (USB) når man bruger loop out?
Og kan jeg ikke få dig til at skrive et par ord om den?

Du tænker på om du kan bruge DACen og fører signalet ud af den ? så vidt jeg forstår
Det kan den ikke, men der skulle ikke være noget problem i at bruge den med USB samtidigt med at den fører signal videre fra en anden kilde..Om den så kan begge dele på engang ved jeg squtte og har også svært ved at afprøve det, sådan uden en masse bøvl med at flytte rundt i hele hytten..

Dog vil jeg sige at DACen i den ikke er noget der får en til at tisse i bukserne af glæde, zeroen er langt bedre og det endda som standard, så jeg har ikke brugt USB muligheden ret meget, men jeg ville gerne prøve at opdatere den, men aner ikke en hujende fis om hvordan jeg skal starte eller slutte...

Ud over DACen er et ikke mindre end en fantastisk forstærker som indtil videre kun har overrasket mig positivt, til prisen synes jeg den er et kup (og jeg er en nærrig sdr. jyde)..
Jeg har lavet en tråd om en, prøv at læse den og hvis du synes der mangler noget så bare fyr løs, jeg er til for det samme..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes