Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lukkede hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge,

Ved godt emnet har været oppe før, kunne bare ikke lige finde det! Sidst af kalle_dk, som dog skulle bruge sine til studiebrug.
Jeg skal bare have et par letdrevne lukkede bøffer. Mest til brug derhjemme i stuen og kontoret uden at lillemor bliver involveret i musikken...
Jeg har selv Yuin PK1 samt ATH EW9 som jeg er svært tilfredse med. Har haft JVC HX900, dem var jeg ikke så vilde med. Dertil kommer DT880 fra Beyer, som jeg syntes var ok - men hørte ikke på dem med samme glæde som Yuin og ATH. Spørgsmålet er så nu, hvilke lukkede skal jeg vælge?
Krav; Letdrevne (med en mindre hovedtelefonforstæker (ala. Firestone) og lukkede. Samt gode selvfølgelig...  Ohh, og prisen ca. 2000 kr. Skal dog til Berlin snart, hvor jeg håber at kunne finde nogle til en god pris. Så hvis der er nogle der ligger inde med fede elektronik/musik shops i Berlin er jeg lutter øre!

Jeg har selv kigget på nettet og læst mig frem til følgende:

- ATH A900
 - Denon D2000
 - AKG K171 HD / MKII
 - AKG K 272 HD / MKII
 - Ultrasone HiFi 680
 - Ultrasone Pro 650

Er der nogle som jeg har glemt? Ellers må i meget gerne komme med inputs!

Rigtig mange tak for hjælpen, på forhånd.

Mange hilsener

Simon
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Du har glemt ath a950ltd

De har længe stået på min ønskeliste, men er kommet i baggrunden pga w5000
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

De ser rigtig lækre ud...  Dem må jeg huske at tilføjge til listen... Ved du hvordan de spiller ift. A900?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

D2000 ville være min anbefaling herfra. De har i hvert falde også relativt meget bas. Til gengæld er de ikke super gode til at isolere; der kommer i hvert falde relativt meget lyd IND når man har dem på i forhold til med andre lukkede. Af gode grunde ved jeg ikke hvor meget der kommer ud (jeg havde dem jo selv på )
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
D2000 ville være min anbefaling herfra. De har i hvert falde også relativt meget bas. Til gengæld er de ikke super gode til at isolere; der kommer i hvert falde relativt meget lyd IND når man har dem på i forhold til med andre lukkede. Af gode grunde ved jeg ikke hvor meget der kommer ud (jeg havde dem jo selv på )

Dem havde jeg bestemt også tænkt mig at lytte på, det er jo dejlig let...
Er der ingen der kender til AKG og Ultrasone?

Jeg ved nogle har haft fat i AKG 272...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:

Hej Simon.

Jeg sad netop og "grublede" over, hvad jeg skulle svare dig i min egen tråd hæhæ, men da jeg ikke vidste hvad du ellers havde prøvet indenfor hovedtelefoner, var det lidt svært at sammenligne mine AKG K271 II med noget du måske ikke kendte i forvejen, men jeg vil da gøre et lille forsøg.

AKG K271 II har en rimelig lineær frekvensgang/respons. Dog er mellemtonen knap så åben som f.eks. AKG K701. Til gengæld er bassen en tand bedre på K271 II hvis du spørger mig. Rumfornemmelsen / soundstage er godt med, og alt i alt vil jeg mene at de knap 1100 kroner er godt givet ud. Nu skriver du ca. 2000 kroner som budget, så mon ikke du skulle kigge efter andre lukkede modeller ? Jeg kender desværre ikke K272 og lignende lukkede "hifi-modeller", men mon ikke de er "value for money" ? Beyer og Audio Technica har jeg ikke lyttet til, men jeg kan se at mange andre har gode inputs til din forespørgsel.

Lige lidt praktiske ting med AKG K271 II:

Der medfølger både "plast-puder" og velour-puder. Der er 2 kabler med. Det ene er snoet og kun ca. 1 meter i "sammenrullet tilstand" (skabt til mit optage-behov med optageren foran maven osv.). Det andet kabel er ikke snoet, og er vel ca. 3 meter langt. Der er osse en adapter fra mini-jack til stor-jack med. Hovedtelefonen er født med minijack til iPod, RudiStor XJ-03 og lignende, men kan altså nemt bruges i en konventionel hovedtelefon forstærker med 6,3 mm. jackstik, ved hjælp af den medfølgende adapter.

EDIT: Der er ikke saft nok i en iPod til at kunne spille højt med AKG K271 II (uden brug af ekstern forstærker), så hvis du primært skal bruge iPod eller lignende, skal du kigge efter andre bøffer end K271 II (har lige prøvet direkte i min iPod. Det kunne ikke blive særlig højt !)

God jagt på nye bøffer
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Undskyld for tråd hijack, men Kalle - Nagra? Hvad har du nu fået af lækre sager?

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
Undskyld for tråd hijack, men Kalle - Nagra? Hvad har du nu fået af lækre sager?

Sådan een.....
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Kane skrev:
Sådan een.....

Den ser fancy ud - er det sådan noget harddisk recorder noget?

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Kane skrev:

Sådan een.....

er du GAL et læs in- og outputs !

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Asklepios skrev:

Hej Simon.

Jeg sad netop og "grublede" over, hvad jeg skulle svare dig i min egen tråd hæhæ, men da jeg ikke vidste hvad du ellers havde prøvet indenfor hovedtelefoner, var det lidt svært at sammenligne mine AKG K271 II med noget du måske ikke kendte i forvejen, men jeg vil da gøre et lille forsøg.

AKG K271 II har en rimelig lineær frekvensgang/respons. Dog er mellemtonen knap så åben som f.eks. AKG K701. Til gengæld er bassen en tand bedre på K271 II hvis du spørger mig. Rumfornemmelsen / soundstage er godt med, og alt i alt vil jeg mene at de knap 1100 kroner er godt givet ud. Nu skriver du ca. 2000 kroner som budget, så mon ikke du skulle kigge efter andre lukkede modeller ? Jeg kender desværre ikke K272 og lignende lukkede "hifi-modeller", men mon ikke de er "value for money" ? Beyer og Audio Technica har jeg ikke lyttet til, men jeg kan se at mange andre har gode inputs til din forespørgsel.

Lige lidt praktiske ting med AKG K271 II:

Der medfølger både "plast-puder" og velour-puder. Der er 2 kabler med. Det ene er snoet og kun ca. 1 meter i "sammenrullet tilstand" (skabt til mit optage-behov med optageren foran maven osv.). Det andet kabel er ikke snoet, og er vel ca. 3 meter langt. Der er osse en adapter fra mini-jack til stor-jack med. Hovedtelefonen er født med minijack til iPod, RudiStor XJ-03 og lignende, men kan altså nemt bruges i en konventionel hovedtelefon forstærker med 6,3 mm. jackstik, ved hjælp af den medfølgende adapter.

EDIT: Der er ikke saft nok i en iPod til at kunne spille højt med AKG K271 II (uden brug af ekstern forstærker), så hvis du primært skal bruge iPod eller lignende, skal du kigge efter andre bøffer end K271 II (har lige prøvet direkte i min iPod. Det kunne ikke blive særlig højt !)

God jagt på nye bøffer

Mange tak kalle... Jeg går på jagt! Min plan er at lytte til Denon i HFK og se om jeg kan komme til at lytte til 272 og nogle at de ultrasone jeg har nævnt - ellers må jeg bare bestille flere fra headaudio jeg kan teste hjemme....

Mange tak for hjælpen!

Simon

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
D2000 ville være min anbefaling herfra. De har i hvert falde også relativt meget bas. Til gengæld er de
ikke super gode til at isolere; der kommer i hvert falde relativt meget lyd IND når man har dem på i forhold til med andre
lukkede. Af gode grunde ved jeg ikke hvor meget der kommer ud (jeg havde dem jo selv på )

Har selv D5000. Der kommer intet ud whatsoever, når man har dem på. Men hvis man efterlader dem med musik kørende
kan de godt larme noget :)
Til top Vis Skyblue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyblue

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes