| Forfatter |
|
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der nogen der så det? Jeg nåde kun lige og se de to sidste minutter, men det var vidst en stor test af hovedtelefoner. Jeg vil lige gense det på DR.DK/DING
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var en meget "schell" test :) grado sr 60 fik gode ord med på vejen...
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay :-D Jeg skal lige hente det på iTunes, for DR netplayeren er ulidelig
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt sjovt udvalg de havde, men UE Triple fi (ikke 10pro, den er da vist en custom model), burde jo helt sikkert tørre de andre bagi, så den er sikkert god nok..
Men testen havde været mere relevant hvis de havde valgt nogle i samme prisklasse..
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
So ein Ding har kørt i lang tid dpå DR2. Værten Nikolai Sonne er rigtig god. Men da det er et kort program bliver der slet ikke gået i dybden med tingene. Men han ved noget om tingene og går rigtig meget op i det. Det er dog tit computer tingel-tangel der bliver anmeldt.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
| ...Men han ved noget om tingene og går rigtig meget op i det... |
|
|
Bare ærgeligt at han nu har anbefalet seerne at rippe deres CD samlinger til MP3.. Det er ikke ok hvis man "går op i det" - det kunne have været nævnt som en sidebemærkning at Lossless formater som feks FLAC giver den optimale ripning.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en meget spøjs udsendelse, men egentlig uden overraskelser. UE, Grado og JVC blev rost, resten var vist noget hø.
Eneste anke de havde mod UE triple.fi 10 pro (den er god nok, det hedder de) var prisen, men det er der jo heldigvis råd for (læs: køb brugt eller i udlandet). __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
thuekay skrev:
| ...Men han ved noget om tingene og går rigtig meget op i det... |
|
|
Bare ærgeligt at han nu har anbefalet seerne at rippe deres CD samlinger til MP3.. Det er ikke ok hvis man "går op i det" - det kunne have været nævnt som en sidebemærkning at Lossless formater som feks FLAC giver den optimale ripning. |
|
|
Enig, det kunne godt være nævnt at et format som FLAC også komprimerer rent pladsmæssigt, men ikke lydmæssigt.
Angående UEerne var jeg dog noget forundret over at de ikke nævnte de medfølgende propper, som er skandaløst ringe, i forhold til hvad andre producenter tilbyder.
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
So ein Ding har kørt i lang tid dpå DR2. Værten Nikolai Sonne er rigtig god. Men da det er et kort program bliver der slet ikke gået i dybden med tingene. Men han ved noget om tingene og går rigtig meget op i det. Det er dog tit computer tingel-tangel der bliver anmeldt.
|
|
|
Så har du ikke set ekstra-materialet på nettet. Der bliver i der gået i dybden - men stadig i et sprog som langt de fleste kan være med på. Tjek fx hans gode beskrivelse af forskellen mellem LCD og plasma.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står da kun omkring 7 linjer på nettet? Men ja, Nikolaj Sonne er god til at forklare tingene
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
thuekay skrev:
|
|
|
|
Så har du ikke set ekstra-materialet på nettet. Der bliver i der gået i dybden - men stadig i et sprog som langt de fleste kan være med på.
Tjek fx hans gode beskrivelse af forskellen mellem LCD og plasma.
|
|
|
Okay. I SELVE tv-programmet bliver der ikke gået så meget i dybden. Og ja, ekstramaterialet til nogle at programmerne er fint.
Hr. Sonne er (også) i mit hovede fremragende som vært, netop fordi han snakker et sprog som alle forstår og virker utrolig engageret. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 03:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var et skønt lille link - tak for det  Sjovt nok synes jeg ikke selv Apples høretelefoner er dårlige - tværtimod. På trods af at jeg er næsten urimeligt Apple-fjendtlig, er jeg svært glad for min lille Shuffle, og de hvide høretelefoner der følger med er de bedste in-ear jeg har hørt indtil videre. Bevares, der er meget langt op til et par ordentlige, som mine Sennheiser HD580 som jeg har haft i årevis, men sammenlignet med HFKs 400krs model og de enkelte andre jeg har prøvet af Sonys, er de faktisk ganske fine. Det giver dog stof til eftertanke og jeg vil forsøge mig med JVCerne ved lejlighed - jeg mangler alligevel et sæt der har en længere ledning end Apples når jeg er nede og svede i træningscenteret.
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rofl - det var sørmen et sjovt indslag og faktisk ganske informativt. Tak for linket. 
Jeg er for resten Gear læser så jeg kender godt Nikolai Sonne og de spøjse og sjove udsendelser de laver, men har ikke DR2 endnu så jeg kunne følge helt med i 'So ein Ding'.
Sad og så det med Triple.fi Pro så det kunne ikke være meget bedre. 
Husk og klikke på Ekstra lige op over afspilleren for at finde og se resten. Virkede dog heller ikke lige så godt i mit tilfælde.
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg testede på et tidspunkt Triple.Fi 10 Pro op imod min daværende favorit Super.Fi 5 Pro, og sidstnævnte var den klare vinder, da Triple.Fi virkede mere distanceret men ellers allround samme lydkvalitet som Super.Fi. Den ene vandt på nogen punkter, den anden på andre. Jeg fandt det ikke værd at spendere så meget ekstra på marginalforbedringer.
Til gengæld er jeg super glad for mine Sleek Audio SA6, der til næsten samme pris som Super.Fi 5 Pro tæver begge UE modeller på alle områder undtagen "mængden" af bas. Det er en meget basneutral IEM, og det kan i sagens natur være et problem i offentlig transport, hvor der typisk er en høj grad af bleed-in bas fra omgivelserne (vibration i bussæderne, motorstøj, etc).
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |