Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 04:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Studie head-fi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 14 April 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Er klar over mange store studier bruger B&W højttalere som ref., men hvad gør man når der ikke er plads eller mulighed for et sæt højttalere?

Hvilke hovedtelefoner kan anbefales til studiet?

Har et par gamle Sony MDR-P180, som er købt i merlin til 300 kr. for 8 år siden.

De skal primært bruges som hovedtelefoner, når der synges. Så man ikke synger i blinde - men også til indspilning af instrumenter som elektriske trommesæt, guitar og bass, lytte og tilretning af indspillet musik (indtil der bliver palds til et studie, som kan lydisoleres).

__________________
... and hifi for all
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 14 April 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Tja du skal have nogen med en neutral signatur og som er lukkede.

Hvad er kilden? Har du en forstærker?

Uanset så er der mange studier der bruger diverse AKG, gerne k240 studio osv
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 15 April 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Kilden er et USB studie lydkort fra Line 6 UX serie.

AKG K271 MKII studie er lukket, men det kræver en 1/4" jack omformer (hvilket medfølger).

Nummer et vil selfølgelig være, at hovedtelefonen benytter 1/4" jack stik, så jeg ikke behøver at bruge en omformer.

__________________
... and hifi for all
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted
 
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 16 April 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Nu kender du selv til Beyer Dynamic DT-880, som er en halv-åben hovedtelefon. Har du noget kendskab til Beyer Dynamic DT-770, som er en lukket hovedtelefon? Kan du evt. anbefale Beyer Dynamic til studie brug for deres lyd? Gerne med fordele og ulemper.

__________________
... and hifi for all
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 16 April 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft dt770, og jeg ved den blir brugt i mange studier, men jeg vil mene at dens lydsignatur er for "basset" til at være optimal til et studie. Dt880 ville også være en mulighed, det samme ville k701 som også blir bruget nogen steder.

Men btw er k271 ikke med 1/4 stik? Ellers kan du jo sagtens bruge en 1/8 til 1/4 omformer, det bruger bla beyer på alle deres modeller som standart.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 16 April 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols skrev:
Nu kender du selv til Beyer Dynamic DT-880, som er en halv-åben hovedtelefon. Har du noget kendskab til Beyer Dynamic DT-770, som er en lukket hovedtelefon? Kan du evt. anbefale Beyer Dynamic til studie brug for deres lyd? Gerne med fordele og ulemper.

Hint, hint, jeg har et sæt DT770 til salg men har ingen anelse om hvorvidt de vil være egnede til dit formål



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 16 April 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Har godt set både et par DT770, men også et par AKG K601 brugt - men det haster ikke i den forstand, at jeg køber det første og bedste.

Kunne godt tænke mig at tage i klubben for at få en lyttetest på Denons tre topmodeller. AH-D2000, AH-D5000 og AH-D7000, men har ingen idé om, hvad jeg skulle bruge som ref.

__________________
... and hifi for all
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted
 
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 611
Sendt: 16 April 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jeg lyttede på en AH-D2000 i Berlin for nylig - ved ikke om den var spillet til - men den skuffede mig. Tilgengæld lød AKG 241 ret godt... Kilde iAudio7 med FLAC...

__________________
Mange hilsener

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 16 April 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

K241 har jeg ikke prøvet men jeg har haft både en K271S og en K240DF (åben specielt lavet til tysk radio, DF betyder diffuse field og er en eq linie der skal simulere hvordan optagelserne kan tænkes at lyde på højttalere) og begge er rigtig udemærkede. K271 har også den til studie brug smarte facilitet at højttalerne slår fra når man tager dem af.

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 16 April 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols skrev:
Har godt set både et par DT770, men også et par AKG K601 brugt - men det haster ikke i den forstand, at jeg køber det første og bedste.

Kunne godt tænke mig at tage i klubben for at få en lyttetest på Denons tre topmodeller. AH-D2000, AH-D5000 og AH-D7000, men har ingen idé om, hvad jeg skulle bruge som ref.


Jeg tvivler på at HFK har 5000 eller 7000 på lager, desværre

Begge er rigtig fine høretelefoner og har masser af fans på de store sites, hvilken lyd er du ude efter ?? For jeg har indtryk af at hverken 5 eller 7000 er neutrale..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Tact&Tone
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
HiFi Klubben

Bruger siden: 18 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 16 April 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Både Hifiklubben på Åboulevard og i Lyngby ved jeg har AHD-2000 og 5000 til demo og på lager. Dog er AHD-2000 lige PT. i restordre så der kan
være ventetid.
Åboulevard har her ud over også AHD-7000 til demo, og nogle gange på lager.

__________________
Aaberg
Til top Vis Tact&Tone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tact&Tone
 
winding
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 17 April 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

uden tvivl er ahd-7000 en god hovedtelefon med en tilhørende prislap.

jeg holder meget af mine gamle ultrasone proline 750ere, der er udviklet som monitorværktøj ...
der er dog meget delte meninger om 750erne - lav et search på headfi.org og bliv overbevist !!!

under alle omstændigheder kan byggekvaliteten ihvertfald ikke bruges som købsargument - måske er dette rettet i den nye
900-model !?

__________________
Overdrivelsens kunst er den sværeste !
Til top Vis winding's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winding
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes