| Forfatter |
|
Rasmus Daniel C Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg ligger inde med et par Sennheiser hd-650 og jeg kunne godt tænke mig at få noget mere lyd ud af dem, da de p.t. får lyden fra mit onboard lydkort.
Mine spørgsmål er:
Hvilken slags lydkort skal man vælge?
Hvilken hovedtelefonforstæker ville være god til mine hd-650?
...og er der DAC i sådan nogle hovedtelefonforstærkere eller er det noget man skal investere i seperat?
Jeg tror mit budget er på de 5k
Jeg hører meget musik, sætter stor pris på jazz, funk, rock og pop.
jeg spiller også fps-spil, så bedre lyd heri ville heller ikke være dårligt
på forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes hovedtelefonforstærkere både med og uden dac. Jeg ville nok anbefale en med usb tilslutning så du slipper for at bekymre dig om de andre komponenter i pc'en forurener lyden.
Jeg har selv en iBasso D10, men den er jo primært designet som bærbar amplifier. Så man ka sikkert få mere for pengene
Vil væde med at der er nogen med lidt mere erfaring i stationære setups der gladeligt kommer med bud på en løsning. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er vild med at game, skulle tag et godt kig på x-fi baserede kort. De er vildt gode til virtuel surround i hovedtelefoner bl.a. det kræver bare at man gider sætte sig lidt ind i kortets indstillinger. Vista og x-fi kort er ikke optimal kombination. Ikke fordi der er driver problemer, men fordi dets funktioner med eax 5.0 fx ikke virker under vista. Hvis man skal have de nye lydeffekter til at virke, skal man bruge et specielt program der hedder al-chemy.
Med dit budget ville jeg gå efter et Auzentech X-fi Prelude kort.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 5k, ville jeg nok tage et godt lydkort evt en dedikeret Dac alá en Dacmagic også en Heed Canamp til 650. Ellers kan du få en x-can v8 med indbygget udb dac  Den skulle være glimerende faktisk
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller en Compass ! den er dog lidt mere bøvlet at få fat i end en V8..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en compass, den har både lydkort/DAC/amp i en og er med USB, nu ved jeg ikke lige hvordan den trækker 650eren, men det skulle være en dejlig maskine og får du lyst, kan du jo opgradere forstærkeren på et senere tidspunkt.... Xcan V8 er en dejlig forstærker, men jeg synes at USB/DACen er mindre heldig, som forstærker er den riddig god endog riddig god....specielt hvis den bliver opgraderet en smule  Jeg bruger min xcan sammen med min Zero og det er også en rigtig god kombination, men skulle jeg købe en DAC i dag tror jeg at jeg ville vælge en Compass, eller måske en D10 fra Ibasso.. Xcan og en zero koster samlet omkring de 5 K.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye Cambridge DacMagic får også meget ros. En Xcan V8 og sådan en kan fåes for præcis 5k :-)
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 19 April 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til spil skal du HELT sikkert overveje noget X-Fi fra Creative eller andre, de er uovertrufne.
Audiotracks Prodigy Cube er også et fornuftigt bud tror jeg, men har ikke lytter på den, den er dog på listen over mulige kort til kontoret...
Jeg har selv ved computeren et Creative X-Fi Fatal1ty (modificeret) med en M^3 hovedtelefonforstærker foran et sæt Sennheiser HD600 og jeg er meget tilfreds med lyden.
(Egentlig er det nu et sæt JVC HA-RX900 der er sluttet på i øjeblikket, men HD600 ligger indenfor rækkevidde) __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |