Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nyt lydkort og høretelefon-forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus Daniel C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 19 April 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg ligger inde med et par Sennheiser hd-650 og jeg kunne godt tænke mig at få noget mere lyd ud af dem, da de p.t. får lyden fra mit onboard lydkort.

Mine spørgsmål er:

Hvilken slags lydkort skal man vælge?

Hvilken hovedtelefonforstæker ville være god til mine hd-650?

...og er der DAC i sådan nogle hovedtelefonforstærkere eller er det noget man skal investere i seperat?

Jeg tror mit budget er på de 5k

Jeg hører meget musik, sætter stor pris på jazz, funk, rock og pop.

jeg spiller også fps-spil, så bedre lyd heri ville heller ikke være dårligt 

på forhånd tak

Til top Vis Rasmus Daniel C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Daniel C
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 19 April 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Der findes hovedtelefonforstærkere både med og uden dac. Jeg ville nok anbefale en med usb tilslutning så du slipper for at bekymre dig om de andre komponenter i pc'en forurener lyden.
Jeg har selv en iBasso D10, men den er jo primært designet som bærbar amplifier. Så man ka sikkert få mere for pengene
Vil væde med at der er nogen med lidt mere erfaring i stationære setups der gladeligt kommer med bud på en løsning.

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 19 April 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hvis du er vild med at game, skulle tag et godt kig på x-fi baserede kort.
De er vildt gode til virtuel surround i hovedtelefoner bl.a. det kræver bare at man gider sætte sig lidt ind i kortets indstillinger.
Vista og x-fi kort er ikke optimal kombination.
Ikke fordi der er driver problemer, men fordi dets funktioner med eax 5.0 fx ikke virker under vista.
Hvis man skal have de nye lydeffekter til at virke, skal man bruge et specielt program der hedder al-chemy.

Med dit budget ville jeg gå efter et Auzentech X-fi Prelude kort.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 19 April 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Du kan også prøve at kigge nærmere på dette eksterne lydkort:

http://xs-sound.dk/data/products/prodigycube/info.asp

Det har en rimelig god DAC del samt en udemærket hovedtelefonforstærker.

Jeg ved dog ikke, hvor godt det er i forbindelse med gaming.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 19 April 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

For 5k, ville jeg nok tage et godt lydkort evt en dedikeret Dac alá en Dacmagic også en Heed Canamp til 650.
Ellers kan du få en x-can v8 med indbygget udb dac Den skulle være glimerende faktisk
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 19 April 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

eller en Compass ! den er dog lidt mere bøvlet at få fat i end en V8..
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 19 April 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Måske en compass, den har både lydkort/DAC/amp i en og er med USB, nu ved jeg ikke lige hvordan den trækker 650eren, men det skulle være en dejlig maskine og får du lyst, kan du jo opgradere forstærkeren på et senere tidspunkt....

Xcan V8 er en dejlig forstærker, men jeg synes at USB/DACen er mindre heldig, som forstærker er den riddig god endog riddig god....specielt hvis den bliver opgraderet en smule

Jeg bruger min xcan sammen med min Zero og det er også en rigtig god kombination, men skulle jeg købe en DAC i dag tror jeg at jeg ville vælge en Compass, eller måske en D10 fra Ibasso..

Xcan og en zero koster samlet omkring de 5 K.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 19 April 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Den nye Cambridge DacMagic får også meget ros. En Xcan V8 og sådan en kan fåes for præcis 5k :-)
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 19 April 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Til spil skal du HELT sikkert overveje noget X-Fi fra Creative eller andre, de er uovertrufne.

Audiotracks Prodigy Cube er også et fornuftigt bud tror jeg, men har ikke lytter på den, den er dog på listen over mulige kort til kontoret...

Jeg har selv ved computeren et Creative X-Fi Fatal1ty (modificeret) med en M^3 hovedtelefonforstærker foran et sæt Sennheiser HD600 og jeg er meget tilfreds med lyden.

(Egentlig er det nu et sæt JVC HA-RX900 der er sluttet på i øjeblikket, men HD600 ligger indenfor rækkevidde)



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes