| Forfatter |
|
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo købt min Little-dot for ikke så lang tid siden, og kunne egentlig godt tænke mig at prøve nogle nye rør som måske kunne give mig noget mere bund. Alle forslag er velkomne  Jeg har læst godt om: Russian 6Zh1P-EVJHY-6AK5 HytronsGB Sylvania Gold BrandsHvis nogen kender noget til dem?
__________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raytheon 5751 kommer også lige på som en mulighed, måske endda højste prioritet.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagger skrev:
| Raytheon 5751 kommer ogs� lige p� som en mulighed, m�ske endda h�jste prioritet.
|
|
|
Sådan et leder jeg også efter, så hvis du finder nogen til en god pris så dig til
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Bagger skrev:
| Raytheon 5751 kommer ogs� lige p� som en mulighed, m�ske endda h�jste prioritet.
|
|
|
Sådan et leder jeg også efter, så hvis du finder nogen til en god pris så dig til
|
|
|
De er ikke ligefrem så nemme at finde og hvis jeg så endelig finde et par, så koster de kassen  __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Bagger skrev:
|
|
|
|
|
|
Ved du forresten hvad forskellen på model med 2 mica og 3 mica er? Og hvad er mica egentlig? Har måske fundet nogle 2 mica nemlig, har mailet angående en pris, så skal jeg nok skrive den videre til dig selvfølgelig.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved faktisk ikke hvad forskellen er, jeg er ret ny med det med rør, har ikke engang modtaget min forstærker endnu  Men ja jeg vil gerne høre hvad de koster
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Ved faktisk ikke hvad forskellen er, jeg er ret ny med det med rør, har ikke engang modtaget min forstærker endnu
Men ja jeg vil gerne høre hvad de koster 
|
|
|
Ok... fair nok, er der nogle andre der ved hvad forskellen på 2 mica og 3 mica er?? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kom så Lars
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hah.. Jeg kender ikke til den rørtype må jeg jo erkende.. Men kom blot og hør mig om 6sn7, 6as7g, 6s19p eller EF92.. så skal jeg være der.. :P
Jeg har faktisk mit Tung-sol 5998-rør samt RCA 6as7g black plate liggende på posthuset lige nu.. I morgen skal der lyttes musik !! Ser meget frem til at prøve 5998'eren.. Og jeg skal nok sige til hvordan det lyder, jesper.. Det er jo også sådan et du skal have dig ved jeg.. 
PT er jeg på et stadie hvor jeg stort set har brugt lige så mange penge på rør som jeg har på forstærkeren.. Før jeg købte den, var jeg dog overbevist om at jeg bare skulle have et "ok" sæt til den.. men så faldt jeg lige over et ene og andet rør.. Og de rør som er til den, er ikke de aller-billigste.. når ellers man er blevet kræsen med hvilke det skal være.. 
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep det er det jeg mangler, og har lige fået besked på at AudioTailor først for sent min Jade imorgen, så skal nok vente til næste fredag med at få den  Men så har jeg mere tid til at finde rør
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under amp'en kan jeg jo skifte om på et par jumbers og på den måde kan jeg faktisk køre EF92 eller er der noget andet jeg også kan ændre på den? For ellers har jeg læst meget godt om: Mullard 8161Ellers nogen som i kender til?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
5998'eren er lige røget i forstærkeren.. Det giver en del mere kick i bassen og "tung" lyd i forhold til RCA's greyplates.. Til gengæld syntes jeg at resten sådan generelt lider lidt under det som mit førstehåndsindtryk.. Til gengæld har det væsenteligt mere gain..
5998'eren passer rigtigt godt til mine SA5000.. Bassen bliver i hvert falde rigitgt fed.. 
Til K340'erne er det måske næsten lige i overkanten med bassen til noget musik..
Lige nu har jeg dog et meget bas-tungt driverrør i kan jeg tilføje.. Så her senere må et andet driver-rør komme til kamp og gøre sit forsøg..
Men bass-slam og bas-kvantitet, det er der helt sikkert mere af med 5998 i forhold til RCA'et..
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
5751 er en dobbelttriode, og de to du nævner i første indlæg er pentoder. Hvad er det egentlig du skal bruge? Jeg aner ikke hvad en "Little-dot" er...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bagger skrev:
Under amp'en kan jeg jo skifte om på et par jumbers og på den måde kan jeg faktisk køre EF92 eller er der noget andet jeg også kan ændre på den? For ellers har jeg læst meget godt om:
Mullard 8161
Ellers nogen som i kender til?
|
|
|
De er ganske gode i min LD II++ Kan varmt anbefales.. :)
De er meget detaljerede og klare i forhold til de stock rør jeg fik til min LD II++
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Bagger skrev:
Under amp'en kan jeg jo skifte om p� et par jumbers og p� den m�de kan jeg faktisk k�re EF92 eller er der noget andet jeg ogs� kan �ndre p� den? For ellers har jeg l�st meget godt om:
Mullard 8161
Ellers nogen som i kender til?
|
|
|
De er ganske gode i min LD II++ Kan varmt anbefales.. :)
De er meget detaljerede og klare i forhold til de stock r�r jeg fik til min LD II++ |
|
|
Hvorhenne købte du dem? Synes nemlig ikke at det er så nemt at finde nogen. __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhm.. det kan jeg søreme ikke huske.. Ebay formoder jeg.. Men ja... det kan være lidt bøvlet at finde lige de rør man leder efter generelt.. forudsat at prisen skal være rigtig også naturligvis..
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem som du har, er det dem her?
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
5751 er en dobbelttriode, og de to du n�vner i f�rste indl�g er pentoder. Hvad er det egentlig du skal bruge? Jeg aner ikke hvad en "Little-dot" er...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Little-dot er en rør-preamp til mine høretelefoner. Hvad er forskellen på dobbelttrioder og pentoder? Og hvordan kan man se hvad der sidder i min rør-bamse i forvejen? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to du har linket til, virker til at være relativt ens ? Eller er det mig som overser noget ?
|
| Til top |
|
| |