| Forfatter |
|
FORT_ROT.7005 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogen erfaringer med det?
Hvor godt/dårligt er det medfølgende kabel?
Mit udstyr består af blandt andet:
Forstærker: Heed Canamp
CD-afspiller: Holfi Xenia DC
LP-afspiller: Rega Exact, P5, TT PSU & Holfi Ellipse
Af hensyn til mine naboer, er jeg gået ind i denne verden, & det er faktisk ret spændende!
MVH
Allan
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er glad for lyden som din Heed giver er et bedre kabel næsten den eneste vej frem, dine kilder aner jeg reelt intet om, men det lyder ikke som noget skrammel ligefrem jo 
Skal du have et recable, kan du sikkert spørge NC8000 til råds. Han har fået recablet nogle stykker i hvert falde.
Apuresound virker til at være meget populært og velanset kan jeg dog tilføje ?
Problemet er dog lidt at det koster ca 200$ plus fragt og risiko for told osv. (da alle de "store" kabel-guruer bor på den anden side af dammen). Hvis man ser på investeringen i forhold til prisen på din forstærker, vil der muligvis være mere at hente i at sælge din Heed og bruge pengene på en bedre amp. (dermed dog ikke sagt at Heed er noget bras)
Et nyt kabel giver typisk kun lige det allersidste der er at vride ud af systemet (hvilket naturligvis også tæller, hvis det er den sidste flaskehals) Dog er der nogle undtagelser. Eksempelvis Sony SA-5000 som har et elendigt kabel som envidere bliver defekt hen af vejen.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg er ikke sikker på hvor meget det vil give, mener at k702 skulle have et ret godt stock kabel, men kan jo godt tage fejl.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om jeg er glad for min Heed? Det er den eneste head-amp jeg har haft. Jeg tør nok påstå jeg har megen erfaring i at bruge ørene. Så derfor tror jeg såmænd Heed'en er god, selv om jeg er en novice i head-fi.
100 dollers fra eller til betyder ikke noget, hvis det er det der skal til.
I mine unge dage har jeg et par gange hørt STAX, & nu må i ikke grine, B&O via en integreret Accuphase; som lød fedt.
Men jeg er også lidt vild efter at prøve noget med rør (forstærker, riaa eller head-amp?); jeg har haft en guitar-rør-forstærker & har en billig mikrofon-rør-forforstærker, men det er jo en anden sag.
Lige nøjagtig Apuresound har jeg haft kig på; & det er rigtigt det ser ud som om, det foregår derovre. Det vist ikke muligt at købe et kabel i Europa?
Jeg har lige brugt et par år på at udvikle en højttaler, & har måtte konstatere kabler betyder mere end jeg troede. Mit sidste kabel-indkøb er dog et AudioQuest power-kabel (NRG-2eu) for Holfi Integra 8; det var heller ikke så svært at høre noget var anderledes! Det er lige før jeg tror mine naboer vil give mig ret.
Det har givet mig planer om at prøve, en ferrit-magnet på Heed'ens power-kabel, som man jo ikke bare lige kan udskifte. For det lyder vist bedst om natten som det plejer. Men når man bekæmper støj, begynder man jo også hurtigt at bekæmpe musikken. Så det er bare et eksperiment.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint muligt at købe et kabel i Europa, da f.eks. apuresound såvidt jeg ved ikke har noget problem ved at sende til DK
osv. Prisen er dog ikke så god længere jo
Som Jesper siger, er kablet på K702 vist ikke så slemt endda ? (er kablet ikke den primære forskel i "upgradet" til 702 fremfor
701 mon?)
Vil du opgradere din amp, findes der massere af rørforstærkere indenfor headfi, hvis det er det man er til (som du sikkert
allerede har set)
Har du som en start overvejet om K702 er den bedste løsning for dig ? Til 200$+ div kan man jo næsten få et sæt fine bøffer
yderligere i stedet..
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
APureSound laver fremragende kabler. Specielt med K702 er der jo i det mindste den fordel at da den har aftageligt kabel behøver du ikke sende hovedtelefonen til USA for at få omkablet som jeg har måttet gøre med flere af mine hovedtelefoner.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk en rigtig fed tone der er her, modsat andre grene i dette forum.
Der er to der mener K702-kablet ikke er helt ringe, & det tror jeg egentlig på.
Men jeg er interesseret i APureSound V3?
nc8000: du er jo den helt store mester i at bruge penge på head-fi-kabler, & jeg synes mellem linjerne at læse du absolut intet fortryder. Men selv i din "Går amok-tråd" får vi ikke at vide; hvordan lyder det så? & hvad er din erfaring med sølv? APureSound's forbrug af sølv er en smule uklart for mig. Jeg ved godt det er skide svært at svare på.
Har du overvejet hvad der er dig, godt spørgsmål! Det har jeg; & jeg ved det ikke endnu. Men efter at have læst her blandt andet her har valgte jeg AKG K702 (selv om nc8000 ville gabe kæberne af led hvis han får sådan en på hovedet), & Heed CanAmp.
Jeg fik også lyst til at prøve Grado & Beyer, + STAX som jeg blandt andet har hørt i gode gamle Audioscan. Rørforstærker-markedet er lidt mere uoverskueligt for mig; single-end, triode, pentode & push-pull + wanna-be; mangler det kølige overblik!
Er der nogle af jer der har eksperimenteret med støjdæmpning?
MVN
Allan
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| APureSound laver fremragende kabler. Specielt med K702 er der jo i det mindste den fordel at da den har aftageligt kabel behøver du ikke sende hovedtelefonen til USA for at få omkablet som jeg har måttet gøre med flere af mine hovedtelefoner. |
|
|
Det er vel som man nu ser på det.. Som jeg ser på det, er der jo så stadig kabel tilbage fra stikket på hovedtelefonen til selve driveren, og er man så ikke stort set lige vidt i sidste ende ? Så har man bare reduceret længden af standardkablet, men ikke fået ny kabling hele vejen alligevel.. Men jo naturligvis er det både lettere og billigere når der er udskifteligt kabel..
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
FORT_ROT.7005 skrev:
|
Er der nogle af jer der har eksperimenteret med støjdæmpning?
|
|
|
Antager at du her mener støjdæmpning af kopperne ?
Ja.. Mener faktisk at der er en tråd herinde om det også, hvor blandt andet jeg har skrevet om nogle forskellige små-modifikationer såvidt jeg husker..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg valgte K702, passede det mig fint, at kablet let kan skiftes. Men der er selvfølgelig også en ulempe ved det, som kolind skriver. På mine hjemmelavede højttalere har jeg faktisk sat kablerne direkte på enheden; så det er temmelig besværligt at prøve et andet kabel. & hvad synes i længden betyder for lyden?
Med støjdæmpning mente jeg, den der opstår i lysnettet. Jeg har prøvet med et netstøjfilter foran Heed'en, men det dæmpede vist også musikken. Det kan være jeg skal prøve igen? I hvertfald har jeg planer om at prøve en ferrit-clamp på Heed'ens power-kabel .Dæmpning af kopperne har jeg godt nok ikke overvejet; endnu måske?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også generelt mest aktuelt for lukkede hovedtelefoner, hvor man kan tune lyden lidt ind alt efter hvilket dæmpemateriale man putter i og så videre..
|
| Til top |
|
| |