| Forfatter |
|
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg leger lidt med at skulle opgradere lyden på pc'en rejser der sig en masse spørgsmål. Jeg har forsøgt mig med at lurke lidt rundt her og på andre fora, men ....
Jeg skal bruge en hovedtelefon. For så at få lidt god lyd kunne det være passende også at anskaffe sig en dac/forstærker - AudioTrak Prodigy Cube virker snedig.
Dog kunne jeg godt se fidusen i en Dr Dac2 da den vel reelt kan gøre det ud for en forforstærker på sigt. (cd-spille og squeezebox)
Så gode råd modtages mht. hovedtelefon og forstærker/dac. Jeg er ikke fikseret prismæssigt, men billigst er bedst - eller?
Venligst
M
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej da, jo flere penge du smider i det, des bedre lyder det
Har ikk møj forstand på det, men et sæt Grado høretelefoner og en cambridge dacmagic, så er du sikkert godt på vej
|
| Til top |
|
| |
Bernstorff Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 25 Juni 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ibasso d10 DAC og forstærker i en ganske fornuftig kvallitet.. Hovedtelefoner Philips HP9000. Ca 2000 spir og et setup som du vil have glæde af i lang tid.
Gradoer kræver at dine ører er velegnet til gradoer, ellers er de mildest talt forfærdelige i deres komfort..
Cuben er der også en på forummet her der er meget glad for, men jeg tillader mig at have min tvivl.
Jeg står selv i et vadested med hensyn til DAC, men er blevet meget lun på en fra Moodlabs som hedder concept, den er ikke særlig dyr, men jeg har sådan en fornemmelse af at det er en dejlig maskine og så er den også pæn at se på.
Sæføllig er der masser af setup der kunne gøre det for dig, så det ville hjælpe lidt at kende til de økonomiske begrænsninger du nu engang har, ellers skal du jo bare have dig et sæt stax omega med tilhørende forstærker og så en svinedyr DAC af en slags, men så er vi jo på vej op over 50.000 spir..
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådene. Budgetmæssigt er vi i omegnen af 0-5.000 - jeg har faktisk haft et par stax lambda et eller andet for en del år siden, de lød fint, men var ikke rare at have på.
Hvor kan man høre hovedtelefoner? Alle steder jeg er stødt på dem er de indpakkede.
MVH
M
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg jo ikke lige lokalkendt på østersøens perle, men det bedste udvalg finde du på nørdtræf, for der kommer vi alle blege ud af hulerne, hvorefter vi samles i et lokale med alt vores skrammel sætter det op så alle kan høre "vores" lyd, når det så er klart, går vi rundt og snakker, så der vil være muligheder for at høre mange forskellige dejlige sager, måske endda købe lidt brugt... Træfne har også den store fordel at du får lyttet til en masse ting som slet ikke kan købes i DK eller Europa for den sags skyld..
Jeg bor lige ved siden af Flensborg og der er der flere steder hvor der kan lyttes, men det er jo lidt langt...
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men Snakker vi 5000 kroners klassen, ville jeg gå efter:
En Modded XcanV2 (forstærker), den skulle komme meget tæt på V8 og så til omkring ½pris og med fem års garanti.
En Dac.
Så er der mellem 1000 og 2000 til et par bøffer, men her kommer din personlige smag både i hvordan det skal lyde men bestemt også hvilke genrer du lytter til når du sidder ved PCen, jeg bruger ikke de samme bøffer til rock som jeg bruger til Jazz eller til klassisk for den sags skyld.
Så hvis vi kunne få lidt oplysninger på de områder ville det være lidt nemmere at foreslå noget.
En anden vej rundt ville være en Compass som kan det hele og så et par gode bøffer, men eftersom jeg kun har læst om den er det lidt svært at anbefale den, men jeg har læst meget godt om den og den skulle i princippet være en Zero bare forbedret på stort set alle punkter og en Zero kender jeg og den var også en mulighed, men jeg synes forstærkeren i den halter lidt, DACen er ganske OK.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lavet en aftale om køb af en Sony mdr sa5000.
Hvad skal den have af forstærker? Ville helst have en usb-dac/amp for at holde mængden af ledninger/kasser nede.
Så vidt jeg kan se er det en 60/40 hovedtelefon 60% hader den 40% mener den er gud (relative termer). Passer meget godt til hvad jeg plejer at købe uhørT :-)
Er der nogen der ville være bedre end andet? Synes det er forvirrende at læse posts på Headfi der er for meget modsat rettet, men spændende er det.
M
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
morkaj skrev:
|
Fik lavet en aftale om køb af en Sony mdr sa5000.
Hvad skal den have af forstærker? Ville helst have en usb-dac/amp for at holde mængden af ledninger/kasser nede.
Så vidt jeg kan se er det en 60/40 hovedtelefon 60% hader den 40% mener den er gud (relative termer). Passer meget godt til hvad jeg plejer at købe uhørT :-)
Er der nogen der ville være bedre end andet? Synes det er forvirrende at læse posts på Headfi der er for meget modsat rettet, men spændende er det.
M
|
|
|
Tillykke med din Sony, dog skal du være opmærksom på kablet nemt f**ker op. Du skal nok overveje en recabling......, men ellers en lækker hovedtlf....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja hvad hører du af musik? For sa5000 er vel primært god til techno/trance musik
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er pussigt. Efter at have tilbragt natten med at støvsuge nettet for comments på 5k'eren er der en uhyggelig divergens i meninger desangående.
Der er fundet post der udtrykker fejlagtigt lydbillede, åbent lydbillede, spids lyd, manglende lyd og en masse andet.
Det er kun en ting at gøre - prøve. I og med at jeg kommer fra en Sennheiser fm wireless skal der ikke så meget til at gøre det bedre , har anvendt cx500 (købte 3 sæt i et svagt øjeblik) til mine ipods, men ie er ikke lige mig længere.
Musik - stort set alt, men en lille overvægt i jazz/blues. Har dog en forkærlighed for kvindestemmer, så da jeg så at 5k'eren har en høj detajlering var det bare at hoppe på.
Egentlig underligt, jeg har gennem årene ofret hudløse summer på HiFi, men jeg hører det stort set ikke, og anvendt crappy HP, som jeg bruger hele tiden..... Ydermere synes jeg at hifi er gået kold, der sker ikke meget, men hp scenen er der fart på - herligt og meget billigere, endnu.
MVH M
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm du skal da kigge på Grado istedet, nu bor du jo på bornholm, så du kan ikke få dem hørt, men hvis du skal til staden en dag, så er grado faktisk en af de høretelefoner du rent faktisk kan høre i en butik. Det der er med sa5k er at, ja de er detailerede, men det er dt880 oig k701 også, men sa5k er i modsætning til de to, hvettfald i mine ører, meget skingre, og hvis jeg skulle være en neutral detaileret høretelefon ville jeg til enhvertid vælge dt880 over sa5k. Men du skal have nogen til jazz og blues, og selvom eks dt880 faktisk også er super til jazz, så er grado nok mesteren i denne genre og et eks par sr225 vil give dig en helt anden glæde og dynamic over musikken i den genre som dt880 simpelthen ikke kan.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
btw du siger budget op til 5k, så er der jo hf2  http://www.ttvj.com/index.php?main_page=index&cPath=13_7 2
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fair pris, solgte mine sr225 med nogen ekstra pads til 900kr, du kan jo prøve dem, for til den pris kan de også let sælges igen, hvis du ikke kan lide dem.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine SA5K!
Jeg hører til dem der synes det er en rigtig god hovedtelefon. Jeg oplever dem ikke som skingre og de er detaljerede hele vejen igennem også i bassen. Jeg vil til hver en tid vælge dem over dt880, men det er jo en smagssag.
Forstærkning/kilde er dog vigtig, der skal helst være en anelse varme ellers kan de godt blive lidt for analytiske og kolde. Jeg har haft stor glæde af mine SA5K fra Meiers forstærkere. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der aftale om en Grado SR225.
Så burde man vel være lidt dækket ind til at starte med.
Tilbage til det spændende spørgsmål - hvilken forstærker. Har jeg ret i min antagelse af Gradoen er lettere at trække end Sonyen? (husk nobby's here )
MVH Morten
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke mig der har dem til salg, havde bare fulgt lidt med i den her tråd, og så faldt jeg jo lige over en af de nævnte hørebøffer
på ksb, og tænkte jeg hellere måtte smide det herind  .
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Grado er lette trække, men hvilken forstærker er svær eftersom at du har både grado og sony nu  Til Grado kunne du måske med fordel vælge en lille rør-fætter. Evt en Jade II, jeg har dog ikke hørt den med grado, men tror den passer fint til dem, også kan du jo tune lyden lidt med rør. Ellers er der jo altid Meiers forstærkere. Jeg vil ikke mene at de er super gode til Grado, men bestemt heller ikke dårlige. Men som Kane siger så passer de glimrende til sony. Så måske du skule prøve en meier, evt en med indbygget usb dac i. Ellers er der jo altid en compass
|
| Til top |
|
| |