| Forfatter |
|
Beefmaster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej herinde
Jeg har netop købt mig en Cowon s9 og vil i den anledning også have mig et par høretelefoner. Har mig et par Sennheiser
cx500 ear-plugs som er ganske nemme at slæbe rundt på, men jeg kunne godt tænke mig noget der rykkede noget mere,
specielt hvad angår bassen.
Det jeg leder efter er en head-fi der hvad lydkvalitet angår får cowon s9 til at komme til sin ret! De skal ikke være en alt for
stor eller tung konstruktion. Har mig i forvejen et par Denon AH-D2000, som for mit vedkommende ikke fungerer som
transportable høretelefoner.
Høretelefonerne må gerne være lukkede og evt, til at folde sammen da jeg skal bruge den når jeg på farten.
Og her har jeg det helt store spørgsmål: Jeg cykler ofte mens jeg høre musik og her opstår der ofte det problem at
vindmodstanden forsager en masse støj. Havde mig et par Sennheiser HD 595 som hvad vindmodstand angår fungerede ret
så godt, måske pga. det gitter der sidder på ydersiden af bøfferne.
så tænkte på om der generelt var nogle der havde gjort sig nogle tanker og erfaringer herom?
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes generelt ear plugs er bedst når man cykler, alternativt in-ears - men så kan man SLET ikke høre noget, hvilket nok er lidt farligt!  Clip ons fungerer slet ikke IMO, de slutter ikke nok til og det giver megen støj. Jeg syntes alternativet måske kunne være nogle bedre ear-plugs? __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Beefmaster Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, ja det kunne got være det var det jeg skulle overveje...
Så er det vel bare at høre om der er nogle forslag til et par ear-plugs der går godt sammen med min cowon?
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yuins ear-plugs er rigtig gode... Dog er de lidt neutrale i lyden, så ved ikke om du kommer til at mangle bas. Der skulle Sennherisers være lidt bedre...  Men der er flere andre herinde der bruger andre, kan dog ikke lgie huske hvad de hedder. Men der har været masser af tråde for nylig ang. samme emne. Så kig dem igennem, og skriv endelig her hvis du har spørgsmål...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Beefmaster Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg gøre!
Tak for tiden, forresten når jeg adder smilyes vises de som tegn... det gør de vel ikke når jeg har indrykket beskeden?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget af det bedste transportable med bøjle er ESW9 eller ESW10 også for den sags skyld.
Med hensyn til at cykle og hørebøffer, så er det som regel bedst med lukkede hvis man går op i vindstøj og bedst med lukkede hvis man går op i om man bliver kørt ned eller ej.. 
Et alternativ kunne være Koss KSC-75 ? Dem har jeg selv haft fin success med på cyklen syntes jeg.. Og så er de billige.. 
|
| Til top |
|
| |
Beefmaster Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh der fik jeg jo svaret!
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Noget af det bedste transportable med bøjle er ESW9 eller ESW10 også for den sags skyld.
Med hensyn til at cykle og hørebøffer, så er det som regel bedst med lukkede hvis man går op i vindstøj og bedst med lukkede hvis man går op i om man bliver kørt ned eller ej.. 
Et alternativ kunne være Koss KSC-75 ? Dem har jeg selv haft fin success med på cyklen syntes jeg.. Og så er de billige..  |
|
|
Kolind har nogle gode forslag der! De der ESW10(JPN) er uden tvivl de smukkeste hovedtelefoner jeg har set - og så lyder de sindsygt godt. Jeg har været så tæt på at købe dem. Men KOSS skal man heller ikke overse. KSC-75 eller PortaPro er super gode til cykelturen eller transport
|
| Til top |
|
| |