| Forfatter |
|
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa. Jeg er på udkig efter et har plugs til min bærbar pc jeg bruger på arbejde. Jeg sidder i et åbent kontorlandskab, så jeg vil gerne have nogle der tager lidt af baggrundslyden. Jeg har søgt lidt herinde og andre steder og har umiddelbart fundet to kandidater: Creative Ep-830 Creative Zen Aurvana Jeg har også kigget på Yuin OK3, men jeg vil gerne have mine plugs relativt hurtigt og til maks ca. 300kr. så derfor ser jeg bort fra dem. Hvilken af de to er bedst? Andre gode forslag der hurtigt kan fremskaffes i omegnen af 300 kr? Jeg giver en sun lolly til det bedste indlæg
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke så meget til de to du nævner, men har hørt ep630 og de er okay til prisen, men mener at have hørt at aurvana skulle være knap så gode, og mener også de koster ca 550kr.
Men du kan læse om dem herinde: http://www.head-fi.org/forums/f4/ep-630-vs-sennheiser-cx300- vs-creative-zen-aurvana-243655/
Men til 550kr, så vil jeg lige spørge. Er du vandt til IEM´s? For ikke alle kan lide dem, og jeg vil sige at hvis du skal sidde med dem i flere timer, kan de godt være irreterende. Så bør du have nogen med skumpropper, som jeg hvertfald synes er ret behagelige.
Hvad med nogen ovenpå øret? Har du overvejet eks. AKG k518dj? De kan varmt anbefales til kontoret.
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker, jeg vil kigge linket igennem. Aurvana kan fås til ca. 300kr inkl. fragt hvis man tjekker edbpriser.dk.
Pt. har jeg nogle Sennheiser MX400 med skum som ikke rigtigt dæmper baggrundslyden nok. Jeg har ikke prøvet IEM'er derfor vil jeg heller ikke smide alt for mange penge efter et sæt.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe sørme også, SHG har dem billigt  Men okay, kan godt forstå du ik vil smide for mange penge efter dem, hvis du ikke har prøvet IEM´s før, men hvad med et par JVC marshmallow? De er billige, mener en ca 100-150kr, og skulle være gode til prisen. For hvis du kan have dem i ørene kan du købe noget der er meget bedre i et par eks. Phonak PFE, som jeg varmt kan anbefae og klart er de ca 1000kr værd.
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm tror du virkelig jeg får noget ud af de 1000 kr. når de skal bruges på en bærbar pc, mp3'ere og et indbygget lydkort?
hvis ikke vil jeg hellere lige give lidt mere for de andre hvis de er lidt bedre.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at self. begr�nser din kilde dit setup en del, men jeg vil mene at eks. de komfortm�ssige forhold vil g�re at phonak stadig er et godt bud. Der kan naturligvis v�re lidt problemmer med st�j p� den b�rbare, men det vil du nok ogs� f� med eks. ep630. S� en lille Meier move el. lign vil g�re underv�rker uanset.
Dertil n�r du bruger den b�rbare, s� husk at bruge Asio eller Wasabi, for s� slipper du for at diverse probrammer roder med lyden. Dern�st s� vil jeg ogs� lige n�vne at Foobar2000 nok er det bedste program til musik afspilning
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, hvis du hører meget musik (mange timer af gangen) er det næsten et must at du har en DAC så du slipper for den forfærdelige støj.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo ikke nødvendigvis støj bare fordi det er en bærbar ! Men der er vel sikkert en god chance for det desværre.. Der er ikke andet at gøre end at prøve at se når du får nogle IEMs..
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da batteri-drift 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias Bak   Vil vove den påstand, at der stort set ikke findes en bærbar som er helt fri for støj i hovedtelefonudgangen.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Mathias Bak 
Vil vove den påstand, at der stort set ikke findes en bærbar som er helt fri for støj i hovedtelefonudgangen.
|
|
|
Jeg har med min bærbar (toshiba portegé M200) ikke det fjerneste støj med mine IEM's (q-JAYS). Dog er mine IEM's vist heller ikke så hyperfølsomme endda, så det kan også være grunden til at der ikke er noge tstøj.
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
telum skrev:
hejsa.
Jeg er på udkig efter et har plugs til min bærbar pc jeg bruger på arbejde. Jeg sidder i et åbent kontorlandskab, så jeg vil gerne have nogle der tager lidt af baggrundslyden.
Jeg har søgt lidt herinde og andre steder og har umiddelbart fundet to kandidater:
Creative Ep-830 Creative Zen Aurvana
Jeg har også kigget på Yuin OK3, men jeg vil gerne have mine plugs relativt hurtigt og til maks ca. 300kr. så derfor ser jeg bort fra dem.
Hvilken af de to er bedst? Andre gode forslag der hurtigt kan fremskaffes i omegnen af 300 kr?
Jeg giver en sun lolly til det bedste indlæg 
|
|
|
Både Creative Ep-830 og Creative Zen Aurvana vil passe dine kriterier, men som man kan læse lidt i det techtrio har fundet, er det ikke en stribe af IEM’s der lyder særligt godt og Creative Ep-630 er fx en som virkelig ikke lød godt i mine øre, men kunne nu også være en mulighed.
Hvis pungen kan holde til det tror jeg bestemt et par PFE Audéo vil være laaangt bedre at prøve kræfter med, også når de kommer med skumpropper.
Blot husk at de skal skaffes fra udlandet! Ved om hvordan du har det med det.
Der er mange gode muligheder uden for landets grænser men så er det jo lige det med leveringstiden…hvor meget tid har vi egentlig?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Roky skrev:
Mathias Bak 
Vil vove den påstand, at der stort set ikke findes en bærbar som er helt fri for støj i hovedtelefonudgangen.
|
|
|
Jeg har med min bærbar (toshiba portegé M200) ikke det fjerneste støj med mine IEM's (q-JAYS). Dog er mine IEM's vist heller ikke så hyperfølsomme endda, så det kan også være grunden til at der ikke er noge tstøj. |
|
|
Det lyder utroligt. Mine hovedtelefoner (JVC HA RX700 er ret følsomme) og der er i hvert fald støj. Gider ikke høre på en summen som ikke burde være der
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2009 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
der kom da gang i den tråd - mange tak for alle svarene. Jeg har det fint med at købe fra udlandet, men det er selvfølgelig rarest indenfor EU's grænser så man ikke bliver banket i hovedet med told + tillæg.
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
At sammenligne AKG 518 med in-ears giver nok ikke alt for god mening, men alt andet lige får jeg vel meget bedre lyd fra AKG'erne mod in-ears i samme prisleje? Alternativer til AKG'erne, ellers er det nok dem det ender med? Igen tak for alle jeres svar
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
telum skrev:
At sammenligne AKG 518 med in-ears giver nok ikke alt for god mening, men alt andet lige får jeg vel meget bedre lyd fra AKG'erne mod in-ears i samme prisleje?
Alternativer til AKG'erne, ellers er det nok dem det ender med?
Igen tak for alle jeres svar 
|
|
|
Hmm jeg kender desværre ikke disse og om du får bedre kan jeg så ikke sige noget om.
Mit første bud kunne være et par SoundMAGIC PL30 som har stor lyd til prisen. Det er "over øret" typen som vil sidde mere stabilt og der medfølger masser af ørestykker og en lille opbevaringsboks så de let kan gemmes væk i skuffen. De er oven i købet meget behagelige at have på. De kan godt skaffes for under 300 kr. inden for EU men der er nu heller ikke told på fra Kina hvor vi kan halvere prisen. Leveringstiden er så også lidt længere. Kan roligt anbefale dem.
http://www.head-fi.org/forums/f103/soundmagic-pl30-adjustabl e-bass-earphones-323413/
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK dem vil jeg da lige kigge på. Sidste gang jeg købte noget fra Kina var det en Popcorn Hour (fantastisk lille medieafspiller) og der kom der altså told på - har det noget med minimumspriser at gøre? Edit: De står til $29.90 på deres hjemmeside www.great-sounds.com og når jeg kommer til purchase er der stadig ikke nogen fragt på, der står bare "Flat Rate (Best Way):
USD $0.00" - kan det virkelig passe de bliver sendt gratis fra kina? Den svarer jeg lige selv på - på forsiden (doh!) står der at de har fri levering
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring Told og Moms når den bliver sendt fra Kina: Jeg vil gerne købe de soundmagic til $29.90 (ca. 150 kr), men hvis jeg bliver ramt af told og gebyr er det jo knap så fedt - undgår jeg det?
Jeg har søgt på nettet, men jeg har svært ved at finde ordentlig information ift. mindstepriser, gebyrer osv. osv. Egne erfaringer og steder disse kan købes modtages meget meget gerne!
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, mange steder jeg nu kender har fri fragt nu om dage. Jeg har da købt flere gange omkring dette beløb uden for EU og jeg ikke oplevet noget told/gebyr endnu. Alt under 80 kr. er i hvert fald uden told. Man kan nok læse mere om det på skat's hjemmeside. Mine er købt hos focalprice.com og andre medlemmer på head-fi synes heller ikke at have oplevet noget så du burde roligt kunne købe dem derfra i hvert fald.
Jeg stødte også lige ind i en head-fi tråd der også kunne være relevant til hjælp for andre bud. http://www.head-fi.org/forums/f103/earbuds-iems-under-50-dol lars-434707/
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK mange tak - jeg tror jeg tager soundMagic pl30 til ca 125kr. kan man jo ikke sige nej  Hos focalprice har de også en lille amp, Fiio e3: http://www.focalprice.com/Fiio_E3_Earphone_Volume_Booster_Po wer_Amplifier_35mm_Black_CP116B_7171.html Kan den hjælpe med at fjerne evt. støj fra den bærbare? det er jo ikke fordi jeg mangler power...
|
| Til top |
|
| |