Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: jack-forlænger = forringelse af lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ridder lykke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hej,

Ledningen på mine Grado SR80 er for kort til at nå anlægget.
Ville jeg opleve en forringelse af lyden ved at købe en helt almindelig jack-forlænger?

På forhånd tak for hjælpen
/Jacob
Til top Vis ridder lykke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ridder lykke

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

En oplagt mulighed ville vel være at købe et grado forlænger-kabel ? :)

Alle kabler forringer lyden dybest set, og jo længere det bliver, jo værre vil det som hovedregel være. Med det sagt, tror jeg dog ikke at du vil opleve den helt store forringelse, medmindre du køber noget frygteligt skrammel. Jeg har selv en forlænger hen til mit anlæg, og det er ikke noget som umiddelbart gør en forskel for mig.. Jeg vil skyde på at det skal være relativt high-end for tydeligt at kunne høre, hvis der er et forlænger-kabel på.. ?

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

ridder lykke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

tak for svaret Kolind.
Jeg havde ikke tænkt på at tjekke hestens egen mund først - så tak for tippet, det bliver nok Grados egen forlænger.

Det er ikke highend jeg lytter på. Det er Cambridge 740 forstærker, 640 cd, 640 phonoforstærker og en Rega p3.

Til top Vis ridder lykke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ridder lykke

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

I så fald vil du næppe opleve at det bliver forringet hvis du bruger et grado-kabel. De skulle være ganske udemærkede såvidt jeg ved af..  Om ikke andet vil du formentligt opleve en ret lille ænding, da det envidere mere eller mindre er samme kabel som i forvejen sidder på dine SR80'ere
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Typisk vil et signal miste ca ½ db ved hver kobling/samling, jeg kan nu ikke høre forskel om mit kabel er 3m eller med Gradoforlængeren oveni..

Gradoforlængeren er også rigtig lækkert lavet og har uden tvivl den bedste comfort i Grado serien
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

ridder lykke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Jeg køber Grados forlænger.

De er gode til at styre forhandlernes priser synes jeg nok. Det koster det samme både i pund, dollars og kroner. Jeg har fundet det til 225kr, $40 og 25£. Det er vist ikke meget forhandlerne får lov til at konkurrere om priser

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Du kan prøve at opdrive et brugt kig på head-fi.org til salg annoncer, der er af og til nogle til salg

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Nu risikerer jeg selvfølgelig at blive ædt af alle kabel skeptikerne, men gu er der da stor forskel på forlængere!!!!!

Jeg startede ud med at låne Grado forlængeren med hjem og det gjorde faktisk at mine sennheisere fik meget af den hårdhed i klangen som normalt gør at jeg ikke er til Grado.

Bagefter loddede jeg så selv kimber Pbj med nogle gode stik efter inspiration fra Headrooms eget kabel. Det lød klangmæssigt meget mere som sennheiser uden forlænger. Men stadig ikke helt som uden.

Da finanserne tillod det investerede jeg så i et Stefan Audio Art kabel til over 1700. Det hjalp! Det lyder stadig væk ikke fuldstændig som uden, da kablet ikke er fuldstændig neutralt, men jeg kan aldrig rigtig bestemme mig til hvad jeg bedst kan lide.

Så kan folk påstå at det bare er placebo, men hvis de f.eks. prøver et par hd650 med Cardas kabel så tror jeg tvivlen ville forstumme! Cardas ville ikke være mit eget valg, men det er meget tydeligt anderledes!

Jeg kunne forresten aldrig finde på at bruge så mange penge på andre kabler i mit anlæg for jeg har aldrig hørt lige så stor forskel andre steder.

F.eks. sidder der stadig hjemmegjorte kimber pbj signal kabler alle vegne selv om de stik jeg brugte dér ikke var nær så dyre som dem til forlængeren.

Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Kasper Kj, jeg er enig mht Grado forlængeren. Der er sølv i og det fornægter sig ikke. Jeg bruger den af nød, fordi jeg ikke har andet, og endnu ikke har bestemt mig for hvad jeg skal sætte i stedet. Lige i øjeblikket er det Cardas jeg er mest lun på. 
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej Tweaker!

Hvis HD650 er din primære telefon, kunne du overveje at droppe forlængeren og købe 5-6 meter Cardas direkte til stikkene på kopperne.

Det er væsentlig billigere end at købe forlænger og så opgradere resten af kablet senere. Stefan Audio Art laver også et svine lækkert kabel til HD650 i samme materiale som min forlænger. Men også dyrt selvfølgeligt

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Nu taler vi jo om en gradoforlænger til en grado høretelefon, så mon ikke kablerne minder lidt om hinanden ??

Vi snakker heller ikke senn650 vi er altså ved sr80.

Jeg synes stadig ikke at en forlænger gør så stor en forskel så skal man rigtig anallytte for at høre det , når jeg selv nørder er det da også uden forlænger, men i daglig brug er det ikke noget problem.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Kasper Kj skrev:

Hej Tweaker!

Hvis HD650 er din primære telefon, kunne du overveje at droppe forlængeren og købe 5-6 meter Cardas direkte til stikkene på kopperne.

Det er væsentlig billigere end at købe forlænger og så opgradere resten af kablet senere. Stefan Audio Art laver også et svine lækkert kabel til HD650 i samme materiale som min forlænger. Men også dyrt selvfølgeligt

Det lyder egentligt meget fornuftigt, men hvad så når man bliver bidt af upgrade billen

Den spøger allerede. ATH-W1000 kan fåes til rimelige penge i øjeblikket, og så er der jo lige HD800 . Åhh, av i den stakkels hårdt prøvede tegnedreng

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Nu taler vi jo om en gradoforlænger til en grado høretelefon, så mon ikke kablerne minder lidt om hinanden ??

Jeg synes stadig ikke at en forlænger gør så stor en forskel så skal man rigtig anallytte for at høre det , når jeg selv nørder er det da også uden forlænger, men i daglig brug er det ikke noget problem.

Måske er jeg meget følsom overfor kabler, men jeg kan tydeligt høre den Grado forlænger, og det er ikke noget godt jeg hører. Den sætter sit eget helt tydelige fodaftryk på tingene

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2009 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

hmmmm jeg må lige nærlytte en af dagene, jeg har aldrig A/Bet det, men det prøver jeg lige, så må jeg jo håber at mine ører ikke har drillet mig, for jeg bruger jo forlængeren når jeg sidder ude i haven og nyder solen og så lyder det meste musik jo kanon..

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Du har fuldstændig ret Claus!

Jeg kommenterede mere bare på en generel holdning til forlængerkablers betydning.

Jo sr80 er en god telefon, men det er ikke super high end og jo det er allerede Grado og forlænger kablet er identisk med det kabel der allerede sidder på selve telefonen.

Så helt sikkert - i det specifikke tilfælde er Grados kabel oplagt!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes