| Forfatter |
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved, om der er lavet hovedtelefonforstærkere med klasse D eller lignende teknik?
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wadia er på vej med deres 151 model (klasse D forstærker), og en af varianterne har indbygget en hovedtelefonforstærker. EDIT: det er den kommende 121 DAC der kommer med indbygget hovedtelefon forstærker. Sorry for forvirringen  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - iQube'en er klasse-D! ...og den spiller fantastisk - især med HD650.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Wadia er på vej med deres 151 model (klasse D forstærker), og en af varianterne har indbygget en hovedtelefonforstærker.
|
|
|
Mon ikke det hovedtelefonudtag er realiseret som på de fleste andre integrerede forstærkere.. en billig opamp, og der er nok ikke brugt særlig meget "designer-krudt" på ligenetop den del.
Jeg tror at trådstarter gerne vil have seriøse forslag til deciderede hovedtelefonforstærkere med klasse D... selvom jeg nu ikke kan se den store mening med at bruge den teknologi i den sammenhæng.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:
Wadia er på vej med deres 151 model (klasse D forstærker), og en af varianterne har indbygget en hovedtelefonforstærker.
|
|
|
Mon ikke det hovedtelefonudtag er realiseret som på de fleste andre integrerede forstærkere.. en billig opamp, og der er nok ikke brugt særlig meget "designer-krudt" på ligenetop den del.
Jeg tror at trådstarter gerne vil have seriøse forslag til deciderede hovedtelefonforstærkere med klasse D... selvom jeg nu ikke kan se den store mening med at bruge den teknologi i den sammenhæng. |
|
|
Nej, for på CES 2009, der meddelte Wadia at man kommer to klasse D forstærkere, en med og en uden hovedtelefonforstærker. Om der så sker ændringer inden produktet kommer på markedet, det kan hverken du eller jeg vide. EDIT: det er den kommende 121 DAC, der også kommer med en variant med indbygget hovedtelefon forstærker. Sorry for forvirringen  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| Er der nogen der ved, om der er lavet hovedtelefonforstærkere med klasse D eller lignende teknik? |
|
|
ja det er ved at blive standart i mobiltelefoner o.lign. typisk "filterless class D" __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene ind til nu @ burning, iQuben ser interessant ud, og den er jo lavet af kompetente folk. Den er lige kommet på ønskelisten
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er velkommen til at prøve min. Evt. til Head-fi meetet.
Der er jo også en iQube V2 på vej med USB DAC. Den forventer folk sig meget af men den er også DYR.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker burning. Er desværre stadigvæk ikke sikker på om jeg kan komme med til meetet  V2 er kommet nu http://www.qables.com/shop/index.php?main_page=product_info& amp; amp;products_id=737
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et fungerende link.  __________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |