| Forfatter |
|
Alex666 Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Jeg står overfor at skal flytte i lejlighed om et par uger, og har derfor brug for noget hjælp til at navigere rundt i junglen af lækre bøffer!
Håber på at kunne have mere lyst til at høre musik i hørebøffer end på mit anlæg så jeg ikke forstyrrer naboer mere end højst nødvendigt.
Jeg ledte lidt efter nogle anmeldelser ude på forsiden af hovedtelefoner, men var ikke helt tilfreds med udvalget og derfor kom jeg til jer i håb om
lidt hjælp :)
nå, men til sagen.
Jeg hører primært hård metal, dødsmetal, grindcore, thrash metal og den dur. jeg hører dog også lidt elektro, rock og ældre glam.
Jeg går efter et par hovedtelefoner som spiller meget klart og lineært da de også skal bruges til lidt hjemme studie indspilning,
dette er dog en biting da de hovedsagligt skal bruges til dagligdags musiklytning.
altså et par hovedtelefoner med høj detaljegrad god mellemtone, som forholder sig forholdsvist "true" i forhold til den oprindelige produktion :)
mit budget er på ca. 4-5000 kr. men jeg er villig til at betale lidt ekstra hvis det er det helt rigtige naturligvis :)
Jeg har dog en kammerat der vil sælge mig sine akg k701 plus vincent audio khv-1 forstærker for omkring 3000, hvor godt passer dette sæt
sammen? og er det en rimelig pris?
så hvis der er nogen der har et godt bud på et interessant setup så vil jeg virkelig værdsætte det!
På forhånd mange tak,
Alex
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Alex
Hmm hård metal osv, vil jeg ikke sige passer til klare og lineære høretelefoner. Jeg vil næsten sige at du måske bør overveje to forskellige sæt.
Til metal osv burde du måske tage nogen beyer dt770 pro (ca 1000-1500kr) da de har en god bas, til det mere "korrekte" så er k701 et okay bud, men du burde også overveje eks. beyerdynamic dt880 (ca 1500kr brugt) eller måske audio technica w5000 i den lidt dyrere ende (3-4k brugt). Forstærkeren du nævner kender jeg så ikke så meget til, men et sætpris på 3k er sikkert okay. Men kan du ikke låne dem hjem på prøve?
Af forstærkere kunne du kigge på en lille rør-fætter, jeg kan varmt anbefale Audiotailor Jade (du kan se den herinde) eller måske en Meier Audio Arietta. Men det kommer lidt an på hvilke høretelefoner du vælger og hvilken kilde du har.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex666 skrev:
Jeg har dog en kammerat der vil sælge mig sine akg k701 plus vincent audio khv-1 forstærker for omkring 3000, hvor godt
passer dette sæt sammen? og er det en rimelig pris? |
|
|
TAG imod det tilbud!!! KHV-1 er en fantastisk forstærker. Jeg har selv lige været tæt på at købe sådan en igen. Jeg havde den for et par år siden og
jeg kan kun anbefale den. Jeg ved at KHV-1 har en fantastisk synergi med HD650. Men om den spiller godt sammen med K701 ved jeg ikke. K701
plejer dog at være rigtig glad for gode rør-forstærkere. Så jeg vil tro det kun kan være et godt sæt. Og så til den pris.
Hvis du køber det og skulle komme i tanke om at videresælge den KHV-1 så sig til
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver "inden for et par uger" så du kan vel næppe vente til begyndelsen af oktober men hvis du kan burde du komme til head-fi meet i
Klampenborg hvor du vil kunne lytte til en masse forskelligt grej.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Alex666 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tusind tak for svar gutter :)
jeg tror jeg prøver det tilbud der. Så vil jeg se om jeg kan få fat på endnu et par lækre bøffer der går godt sammen med den khv1. nyprisen på
sådan en fætter ligger på omkring 5k så det virker som et godt tilbud. stefan herinde fra skrev at han havde nogle forskellige høretelefoner til salg,
bla. Alessandro MS Pro, Grado GS1000, Sennheiser HD600 og en little dot II+ nogen der kan anbefale nogle af de hørebøffer sammen med khv 1?
ellers de sr 325 som burning777 roser ret meget? :) eller ville det måske bare være federe at købe en af de ovennævnte høretelefoner med den
little dot II+ som han også sælger?
på forhånd tak :)
ps. mht det headfi meet ville jeg rigtig gerne dog bor jeg i århus så der er rimelig langt for mig, har ellers gået og luret lidt på det :)
|
| Til top |
|
| |
Alex666 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtrino, det jeg mener er at jeg gerne vil have lyden til at ligge så meget op af den originale produktion som muligt så man virkelig kan høre
hvilke producere der kan sit kram og hvem der ikke kan.
I den genre som jeg hører sker der rigtig mange ting, meget hurtigt så jeg har virkelig brug for et par bøffer der kan gengive det ret sterilt og
med så mange detaljer som muligt :) samtidig er det rart når man sidder og indspiller at man kan høre hver enkelt lille detalje der skiller sig ud og
som gør at et take bliver nød til at blive taget om.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få fat i et sæt HD6XX til den KHV-1 - det er simpelt hen for lækker lyd.
Jeg vil nok anbefale dig at prøvelytte SR325i før du køber. Enten kan man lide den lyd eller også hader man den. Den er som en varm dild-snaps
skal nydes forsigtigt ellers river diskanten i ørerne. Det er rigtig meget "In-your-face" lyd. Det er super til akustisk- og vokal-jazz og klassisk. Jeg
tror det vil være for meget til din musikstil med mindre du kan lide det super metallisk / skingert
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
F� fat i et s�t HD6XX til den KHV-1 - det er simpelt hen for l�kker lyd.
Jeg vil nok anbefale dig at pr�velytte SR325i f�r du k�ber. Enten kan man lide den lyd eller ogs� hader man den. Den er som en varm dild-snaps
skal nydes forsigtigt ellers river diskanten i �rerne. Det er rigtig meget "In-your-face" lyd. Det er super til akustisk- og vokal-jazz og klassisk. Jeg
tror det vil v�re for meget til din musikstil med mindre du kan lide det super metallisk / skingert  |
|
|
Men senn 580/600/650 er jo ikke ligefrem sterile, de farver da lyden en del. Jeg vil sige at k701 og beyer dt880 er meget mere sterile
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
GS-1000 finder jeg ekstremt lækker til klassisk samt (akustisk) jazz men ville bestemt ikke vælge den til hård rock. Hvordan den spiller med de nævnte forstærkere ved jeg ikke.
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
DT880 er klart min favorit når det skal være hurtigt og tungt sammen med en Xcan V8 + lidt nye rør og måske en strømforsyning så har du et rigtigt lækkert setup, som ligger i den prisklasse du efterlyser, der kan eventuelt suppleres med et par "læderpuder" som vil gøre bassen mere kraftig..
En anden der er rigtig hurtig er et pac c-JAYS, men jeg er ikke sikker på at den kan levere den mængde af detaljer du ønsker.
701 er ikke noget for mig, den er alt for steril og kedelig.
En helt anden boldgade er elektrostater og electret, begge er afsindigt hurtige og detaljeret, men mangler lidt "umfh"..
Jeg ville købe forstærkeren hvis den er til salg alene og så et par dt880, den er faktisk ret ligeglad med hvilken forstærker du bruger, forudsat at den har nok kraftreserver og er af en god kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Men senn 580/600/650 er jo ikke ligefrem sterile, de farver da lyden en del. Jeg vil sige at k701 og beyer dt880 er meget mere
sterile |
|
|
Ahhh - jeg anbefalede bare HD650 fordi den passer godt til KHV-1. Men man kan ikke sige HD650 er neutral - og det er KHV-1 heller ikke for den
sags skyld. Så hvis det er neutralitet man går efter så er det nok ikke der man skal lede. Men hvis det er lyttevenlighed - så er man hjemme.
Men dermed ikke sagt at HD650 ikke kan afsløre detaljer og nuancer i optagelser.
|
| Til top |
|
| |
Alex666 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning, hvor vil du sige khv-1's kvaliteter ligger? og i hvilken retning farver den lyden? og hvordan er lyd forskellene egentlig på solid state/rør
eller hybrider? :)
jeg er sikker på der er kilometer lange tråde om dette, men er der en der lige kan skitsere fordele og ulemper op de forskellige teknologier
imellem? hvis dette overhovedet kan gøres så nøgternt :)
igen tusind tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 17 August 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har lidt mere/dybere bas med solid state. Rørlyd er ofte karkteriseret med en varm lyd (hvad det så end er  ). Men lyden er mere blød og lækker, og det er ikke fordi at detaljerne forsvinder i lyden.. Det er min generelle holdning til de to typer, hybriderne skulle jo så samle det bedste fra begge verdner. Så er der jo et hav af rør og efterhånden også en ordentlig bunke opams som begge kan bruges til at opgradere/skræddersy lyden henimod det man ønsker.. Du skriver ikke noget om din kilde, hvis det er en PC ville en DAC/forstærker kombination måske være en god idé.. Det nytter jo ikke noget at sende lyden fra et middelmådigt lydkort ind i dejlige forstærkere, jeg mener faktisk det burde være forbudt og så kunne man få et klip i hørekortet, hvis man blev snuppet.....
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex666 skrev:
burning, hvor vil du sige khv-1's kvaliteter ligger? og i hvilken retning farver den lyden? og hvordan er lyd forskellene egentlig
på solid state/rør eller hybrider? :)
jeg er sikker på der er kilometer lange tråde om dette, men er der en der lige kan skitsere fordele og ulemper op de forskellige teknologier
imellem? hvis dette overhovedet kan gøres så nøgternt :)
igen tusind tak for hjælpen! |
|
|
Jeg husker KHV-1 som værende virkelig transperant i lyden (jeg brugte den mest med HD650) - det vil sige at den spreder instrumenterne ud og
man kan sagtens høre det enkelte instrument ud af mange. Lyden er bestemt til den mørke/varme side. At lyden er mørk betyder ikke at man
mister detaljer eller små enkeltheder i musikken. Jeg husker specielt vokaler som værende fantastisk naturtro og sprød.
Men jeg er ret dårlig til at beskrive lyd. Jeg husker kun at det spillede "MEGA FEDT" og gåsehuds-frembringende(Mit bedste barometer for hvornår
noget lyder godt...) især som sagt med HD650. Men jeg ved ikke om den egner sig til mastering/reference af indspilninger som du skal bruge den
til? Men som musikalsk nydelse er det en ren nobrainer.
Jeg havde den også med til det første Head-fi meet i Klampenborg og der var flere der var begejstret for den. Du kan læse denne anmeldelse af
den fra Stereophile - de elsker den også... så jeg er ikke den eneste
Review af KHV-1 i Stereophile
|
| Til top |
|
| |
Alex666 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har nu købt akg k701 samt khv-1. jeg tror akg'en gør sig godt til mix/mastering da den efter sigende skulle være ret "steril" :)
så kan det jo være der kommer lidt saft og kraft bag ved bøfferne når jeg slutter dem til khv-1'en.
udover det vil jeg stærkt overveje måske MS PRO og DT 880.
dog har jeg nu fundet ud af at jeg samtidig skal have mig en ny kilde/cdafspiller. nogle forslag?
Ellers er der nogen fed måde at bruge en mac som kilde på? da det jo egentlig er der jeg har alt min musik til at ligge :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din mac har vel optisk up, så du skal bare have fat i en god DAC  Hvad er budgettet
|
| Til top |
|
| |
Alex666 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er en dac helt præcist?
jeg er ikke sikker på den har nogen optisk udgang? den er ret ny, dermed ikke sagt at det er en forudsætning for at have udgangen hehe..
budget, tjae det ved jeg ikke? hvad koster sådan noget :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Dac er en digital til analog converter, dvs en der laver din digitale musik om til lyd der kan forstærkeres af din amp. Jeg mener at alle macs gamle som nye har optisk ud i høretelefon udgangen, du burde kunne se hvis der kommer rødt lys ud af den  Og de koster alt mellem 500-1000000kr
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex666 skrev:
hvad er en dac helt præcist?
jeg er ikke sikker på den har nogen optisk udgang? den er ret ny, dermed ikke sagt at det er en forudsætning for at have udgangen hehe..
budget, tjae det ved jeg ikke? hvad koster sådan noget :) |
|
|
Alle Macs har optisk ud. Hovedtelefonstikket tænder selv for det optiske signal så snart du sætter et optisk kabel ind....samme port - to funktioner.
Jeg ved ikke meget om DAC's - men jeg ved at de lyder ligeså forskelligt som forskellige forstærkere og lige nu nyder jeg den DAC, der sidder i
iBasso D10 med optisk ud fra min Mac. Og så kan jeg bruge den som transportabel hovedtelefonforstærker når jeg er på farten.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 August 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mac Air har ikke optisk
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |