Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lydkort til pc ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vedfolner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 09 September 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Nogen som kan anbefale et lydkort til pc til musik? hifi?

Eller kan man med fordel få en DAC til at forbedre lyden fra sin pc?

Mvh.

- Ole

Til top Vis Vedfolner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vedfolner
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 09 September 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger et Audiotrak Prodigy HD2, som jeg synes er fremragende efter en meget simpel udskiftning af de påmonterede op-amps med bedre typer.

Operationen er plug-and-play fordi de i forvejen sidder i sikler på kortet.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 09 September 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Vedfolner skrev:

Hej folkens.

Nogen som kan anbefale et lydkort til pc til musik? hifi?

Eller kan man med fordel få en DAC til at forbedre lyden fra sin pc?

Mvh.

- Ole

Man opgraderer/udskifter nok en PC længe før en DAC og ja, den forbedrer lyden på PC og hvad du ellers sætter til den

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
Vedfolner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 09 September 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for svar.

Svend88, kan du foreslå en DAC som jeg med fordel kan sætte til min pc?

Skal en DAC ikke en digital udgang fra pc'en? eller skal den bare tilsluttes et analog signal?

Jeg vil klart foretrække en DAC da jeg så også kan bruge min bærbar som lydkilde etc. hvis man kan få DAC'en til at behandle lyden og ikke sin pc, er det forstået korrekt at det vil denne gøre?

Mvh.

- Ole

Til top Vis Vedfolner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vedfolner
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 09 September 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Ja en dac skal have et digitalt signal (dac = digital to analog converter) og det har du via usb og mange dac's kan i dag fodres via usb. En række pc'er (specielt apples) har også optisk udgang.

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 09 September 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Ja en dac skal have et digitalt signal (dac = digital to analog converter) og det har du via usb og mange dac's kan i dag fodres via usb. En række pc'er (specielt apples) har også optisk udgang.

Ja, ku' ikke ha' sagt det bedre selv

MHT køb af DAC, så kan jeg faktisk kun komme í tanke om HiFi Klubben. Med mindre den skal koste 10-11000 kr. Andre som kender DAC's til ca 2000. Det er vel det et godt PC lydkort koster, så jeg tænker, det vel er den pris vi er ude i?

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 09 September 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

En Dacmagic er en hæderlig Dac til 2k i hifiklubben, jeg valgte dog selv en audio-gd der er lidt dyrere men også en del bedre
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 09 September 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Som vi siger i jylland: Den er vist ikke helt dum

http://www.whathifi.com/Review/Cambridge-Audio-DacMagic/

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes