Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Næste trin op (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 18 September 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have et nyt sæt hovedtelefoner. Jeg har følgende krav til dem:

- De skal være et fornuftigt trin op kvalitetsmæssigt i forhold til mine nuværende Koss PortaPro, der er ret så hæderlige til prisen.

- De skal være komfortable. Dette er meget vigtigt, da jeg skal kunne holde ud at have dem på længe ad gangen - og mine temmeligt kraftige brillestænger gør ikke sagen bedre. Jeg har ganske gode erfaringer med Sennheiser HD650, som jeg også godt kan lide lydmæssigt, men de er desværre alt for dyre.

- De skal kunne trækkes af et fornuftigt eksternt lydkort (det er et jeg får i fb. m. arbejde, og kender desværre ikke den præcise model, men det skulle være ganske ok uden at være decideret high end).

- Jeg har kigget på et sæt Beyerdynamic DT990 Pro, som var rigtig lækre efter min mening. Men så vidt jeg kan forstå, er de svære at trække uden dedikeret forstærker, og så ligger de i den absolut øverste ende af mit budget. Så jeg håber på et par gode alternativer!

Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 September 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Som udgangspunkt skal du jo så have nogle som er åbne med bløde puder. Hvis HD650 er for dyre, hvad er dit budget så ? HD650 mener jeg kan fåes relativt billigt nogle steder på nettet?

Selv har jeg haft et sæt DT990 i 2005-modellen.. De lød ganske fint, omend måske med lidt skærende diskant på nogle få numre. Min opfattelse er at de ikke sådan rigtigt har brug for en dedikeret forstærker. Jo de lyder da en smule bedre, men forskellen var for mig meget lille i forhold til med andre bøffer (feks HD650). Beyerdynamic's "consumer"-modeller har super god komfort og er sikkert ganske fine til briller også. Du kunne overveje at se på et sæt DT880 evt? Det siges at være en god all-rounder..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 September 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hej kolind

Tak for input. Jeg har set DT990 Pro til ca. 1.500 kr, og det er mit max. budget - men jeg ville meget gerne ned under 1.000, hvis det altså overhovedet kan lade sig gøre. DT 880 er ifølge min research dyrere end DT990. Desværre var jeg ikke specielt imponeret over Sennheiser HD595, så jeg tror heller ikke så meget på HD515 eller HD555, der ellers ville passe mig rigtig godt budgetmæssigt.

Men det er godt at høre, at du heller ikke mener, DT990 har specielt brug for dedikeret forstærkning - jeg hørte den selv på en iPod Nano og syntes faktisk, det fungere OK (men det var en kort demo, og så kommer man jo i tvivl, når alle andre siger, at den er svær at trække).

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 September 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte primært mine DT990 til når jeg så film eller hørte musik fra min bærbar, da de lød bedre uden forstærker end de andre full-size jeg har (AKG K340 og Sony SA5000, som jeg dog fortrækker når der kommer amp på) og har super komfort. Dog vil jeg påpege at det som sagt ikke er pro-udgaven jeg har haft, men consumer-udgaven. Og hvis du er til at købe brugt, kan de også fåes noglelunde billigt. Jeg solgte selv mine for 1100 kr såvidt jeg husker, og de var i fin fin stand..
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes