| Sendt: 29 November 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord Jeg har brugt et par q-JAYS på jobbet i flere år og de kan virkelig tåle nogle tæsk, jeg arbejder som mejerist i vame og fugtige lokaler, hvor der bliver sprøtet en del med vand og andet sjovt, de er oveni købet billige pga den svenske krone, hvis du leder i svenske netbikse.. Hvis du er til Shurelyden skal du, holde dig til dem sæføllig, de er også begyndt at lave fullsize nu og de koster ikke mange håndører.. Jeg har Shure E500 og en hurtig sammenligning med q-JAYS er E500 har mere og dybere bas, q-JAYS er lidt "fastere" E500's mellemtone den er bare så lækker, fløjlsblød og glat, q-JAYS er mindre farvet (måske mere korrekt ?) ikke helt så blød og glat, men stadig rigtig god E500's svage punkt er diskanten, som er meget rullet af og mangler tilstedeværelse, q-JAYS diskant er ikke skarp eller skærende og står meget klart E500 ligner små juveler, q-JAYS er små. E500 sidder du i lænestolen med, q-JAYS er til skrivebordet. Håber det kan hjælpe for det er jo den Shure du bør kigge efter i det prisleje, evt. brugt hvis du kan leve med det.
|