| Forfatter |
|
schumi Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
jeg går og kikker på nye hovedtelefoner primært til min iphone.
jeg kan godt høre hvad der spiller godt og skidt men har desværre ikke styr på diverse mærker osv.
jeg kikker på prisleje omkring de 500 kr +/-..'
hvad vil i foreslå?
jeg har set lidt på sennheiser cx550 og den DENON AH-C551
nogen der kender til en af dem eller evt andet som kunne være interesandt?
på forhånd mange tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
schumi Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg er da ikke på total bar bund. Jeg har da kikket rundt og ha nogen forslag. Men tak for linket det kikker jeg lidt på. Jeg hørte et par billige
denon og et par argon med equalizer i Hifi klubben men der var ingen af dem som sagde ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
Jedi Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kan du beskrive hvilken slags lyd du er ude efter? Der er meget stor forskel på den lyd de forskellige IEM's laver.
Ellers er der et par rigtige IEM hajer herinde der sikkert snart skriver en masse guldord __________________ Vh. Torben
|
| Til top |
|
| |
schumi Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der mange gange er problemet er at de ikke kan følge med hvis det er for voldsom musik. Bare linkin park kan drille. Og så er bassen ofte
ikke eksisterende eller alt for gennemtrængende. Det er svært at finde den gyldne mellemvej.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til iPhone bruger jeg med stor succes Etymotics HF2 som også er et anstændigt headset med mikrofon og kontrolpod
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Til iPhone bruger jeg med stor succes Etymotics HF2 som også er et anstændigt headset med mikrofon og kontrolpod |
|
|
Hehe, nu skriver han at han gerne vil have bass, sidste gang jeg hørte etymotics (ER-4P) var bassen ikke den bedste, ved tilgengæld ikke om der er en speciel bass i Q-jays eller lignende jays...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobtc skrev:
[QUOTE=nc8000]
Hehe, nu skriver han at han gerne vil have bass, sidste gang jeg h�rte etymotics (ER-4P) var bassen ikke den bedste, ved tilgeng�ld ikke om der er en speciel bass i Q-jays eller lignende jays...
|
|
|
Nu er det er4s jeg har
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobtc skrev:
nc8000 skrev:
| Til iPhone bruger jeg med stor succes Etymotics HF2 som også er et anstændigt headset med mikrofon og kontrolpod |
|
|
Hehe, nu skriver han at han gerne vil have bass, sidste gang jeg hørte etymotics (ER-4P) var bassen ikke den bedste, ved tilgengæld ikke om der er en speciel bass i Q-jays eller lignende jays...
|
|
|
Jo bassen er fremragende men meget afhængig af hvad man definerer som god bas. Den er præcis og rækker dybt men der er ikke meget fysisk punch i den så det er ikke en Brian bil bas. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
schumi Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Til iPhone bruger jeg med stor succes Etymotics HF2 som også er et anstændigt headset med mikrofon og
kontrolpod |
|
|
tak for forslaget  det vil jeg lige kikke på..
er der ikke andre som kender nået til dem jeg har overvejet eller har nogen kloge idéer?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi skrev:
er der ikke andre som kender n�et til dem jeg har overvejet eller har nogen kloge id�er? |
|
|
Kender ik rigtigt noget til dem du har foreslået, måske fordi de ikke er så gode at man læser om folk der har dem og siger wow! normalt hvis folk køber noget der ik er så godt så holder de kæft med hvor dumme de var  Jeg kan også kun anbefale hf2 hvis de er henad er4s, men eller til 500kr findes der o de der Jays som jeg ik kan huske hvad model bogstavet er på. Der er også Altec Leasing im716 som er en billigere udgave af er4p. Til ca 100euro er der så phonak, som jo er glimrende og bestemt meget "comfy". Der er også diverse Shure og UE, men de mindre modeller kender jeg ikke så meget til. Prøv evt inde på head-fi.org
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| Jeg kan også kun anbefale hf2 hvis de er henad er4s |
|
|
Mere som en ER4-P med en lille smule mere markant bas og en lille smule mindre sparkle i diskanten end ER4-P. Og så er kablet meget bedre med væsentlig mindre mikrofoni og selve pod'en stikker ikke så meget ud at man ligner en marsmand med antenner. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
schumi Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
schumi skrev:
er der ikke andre som kender n�et til dem jeg har overvejet eller har nogen kloge id�er? |
|
|
Kender ik rigtigt noget til
dem du har foreslået, måske fordi de ikke er så gode at man læser om folk der har dem og siger wow! normalt hvis folk køber
noget der ik er så godt så holder de kæft med hvor dumme de var Jeg kan også kun anbefale hf2 hvis de er henad er4s,
men eller til 500kr findes der o de der Jays som jeg ik kan huske hvad model bogstavet er på. Der er også Altec Leasing im716
som er en billigere udgave af er4p. Til ca 100euro er der så phonak, som jo er glimrende og bestemt meget "comfy". Der er
også diverse Shure og UE, men de mindre modeller kender jeg ikke så meget til. Prøv evt inde på head-fi.org |
|
|
jeg har
kikket lidt på nogen af forslagene og er stadig igang. jeg læste et par test af hf2 og den kan åbenbart ikke bruges af alle
afspillere så det tør jeg ikke rigtigt.. det er slet ikke nødvendigt der er mikrofon på heller. jeg bruger aldrig håndfri.. men det
ville da heller ikke gøre nået hvis de var ligeså gode og kunne bruges til det hele.. men jeg kikker lidt videre
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror et par s-JAYS måske kunne være noget, koster ikke alverden og har hurtig og tør bas..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke stødt på noget HF2 ikke fungerede med men hvis mikrofon og kontroller ikke er nødvendige så er der HF5 som er den samme bare
uden mikrofon og kontrol pod og dermed så også billigere
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |