| Forfatter |
|
freakysidekick Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg er fuldstændig noob på hifi området og vil gerne have et godt råd.
Jeg har alt mit musik liggende på en macbook i apple lossless format og har indtil i denne uge brugt et par ældre
sennheiser direkte fra headphone udgangen med ikke fantastisk men ok resultat. Nu er de gået i stykker og jeg har så
fisket mine AKG K-272 HD frem og der mangler ligesom noget... Jeg kunne selvfølgelig købe et par nye bøffer der ikke
kræver noget særligt men familien foretrækker at jeg bruger mine AKG da musiksmagen ikke lige falder ind i deres
smag og mindre støj kommer ud fra mine AKG ifht. til de åbne senn jeg havde. Er der noget at hente ved at købe en
headphone amp og evt. en kombineret DAC / AMP?.
Jeg kunne forestille mig noget med at trække lyden ud gennem USB og over i en DAC / AMP. Jeg har kigget på AUNE
som en kombineret, eller alternativt en ren headphone AMP, ARGON HA-1 igennem headphone udgangen?
Eller vi bare anbefale mig at købe et par andre bøffer? Kan simpelthen ikke forstå lyden er så flad i mine AKG 272 når
jeg sætter dem i min mac, en af grundende til at jeg droppede 701'eren var at 272 skulle være nemmere at trække.
Hvad siger i kloge hoveder?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en aune, den kan begge dele.. Om det liver dem tilstrækkeligt op, er dog svært at sige, men en vis forbedring burde der være jo.. Tror ikke at f.eks en ARGON nødvendigvis er bedre selvom det er samme prisleje uden dog at have hørt nogle af de to..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Freakysidekick altid rart at se nye mennesker herinde
kolind skrev:
| K�b en aune, den kan begge dele.. Om det liver dem tilstr�kkeligt op, er dog sv�rt at sige, men en vis forbedring burde der v�re jo.. Tror ikke at f.eks en ARGON n�dvendigvis er bedre selvom det er samme prisleje uden dog at have h�rt nogle af de to.. |
|
|
x2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres input.
Er der nogen fordel ved at brug S/PDIF indgangen fra min optiske udgang på mac'en fremfor et USB kabel?
Nu kan jeg forstå at i ikke har en sådan AUNE, men jeg har siddet og kigget på den og der er en kontakt til USB el. S/PDIF og
så en til DAC / AMP!!! Kan man ikke bruge både DAC og AMP samtidig?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
freakysidekick skrev:
Tak for jeres input.
Er der nogen fordel ved at brug S/PDIF indgangen fra min optiske udgang p� mac'en fremfor et USB kabel?
Nu kan jeg forst� at i ikke har en s�dan AUNE, men jeg har siddet og kigget p� den og der er en kontakt til USB el. S/PDIF og
s� en til DAC / AMP!!! Kan man ikke bruge b�de DAC og AMP samtidig?
|
|
|
Det er der somregel, da du undgår at usb skal konverteres, først i computeren også i dac´en. Jo du kan netop bruge dem sammen, det er pointen
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
En iBasso D10 kunne være en mulighed der både kan tage usb, optisk og coax ind. Gennem usb er der normalt et maks på 16/44 (med mindre der er proprietære drivere med) mens du via optisk og coax kan få 24/96 (og måske endda 24/192) ud.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det fordi de forskellige Amp's ikke understøtter USB 2.0, eller er det fordi USB 2.0 ikke er bedre? Den burde ellers kunne bære et rimeligt bredt signal?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhænger af USB cipsættet i dac'en. Nogle USB chipsæt ka klare 24bit nogle kan ikke og nogle kan klare højere sampelrates. Er sådan set det samme med den optiske indgang, vi er bare vandt til at den optiske indgang som minimum kan klare 96khz@24bit.
Det er så vidt jeg ved bedøvende ligemeget omdet er usb1 eller 2. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK det giver god mening - en computer-nørd som mig undrede mig bare over at bit-raten ikke skulle være høj nok, men chippen skal selvfølgelig også være med i udregningen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
freakysidekick skrev:
Tak for jeres input.
Er der nogen fordel ved at brug S/PDIF indgangen fra min optiske udgang p� mac'en fremfor et USB kabel?
Nu kan jeg forst� at i ikke har en s�dan AUNE, men jeg har siddet og kigget p� den og der er en kontakt til USB el. S/PDIF
og
s� en til DAC / AMP!!! Kan man ikke bruge b�de DAC og AMP samtidig?
|
|
|
Det er der somregel, da du undgår at usb skal konverteres, først i computeren også i dac´en.Jo du kan netop
bruge dem sammen, det er pointen |
|
|
Syntes også det lød vanvittigt hvis de ikke kunne bruges sammen.... jeg forstår så bare ikke hvad D/A kontakten på AUNE
skal bruges til.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
freakysidekick skrev:
techtrino skrev:
freakysidekick skrev:
Tak for jeres input.
Nu kan jeg forst� at i ikke har en s�dan AUNE, men jeg har siddet og kigget p� den og der er en kontakt til USB el. S/PDIF og s� en til DAC / AMP!!! Kan man ikke bruge b�de DAC og AMP samtidig?
|
|
|
Det er der somregel, da du undgår at usb skal konverteres, først i computeren også i dac´en.Jo du kan netop bruge dem sammen, det er pointen |
|
|
Syntes også det lød vanvittigt hvis de ikke kunne bruges sammen.... jeg forstår så bare ikke hvad D/A kontakten på AUNE skal bruges til.
|
|
|
Såvidt jeg har forstået er det for at du både kan bruge den som ren dac med en ekstern forstærker, samt at bruge den som ren forstærker uden at bruge dac'en.. Det giver lidt flere muligheder, også hvis du skulle få noget andet grej på et tidspunkt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
En iBasso D10 kunne være en mulighed der både kan tage usb, optisk og coax ind. Gennem usb er der
normalt et maks på 16/44 (med mindre der er proprietære drivere med) mens du via optisk og coax kan få 24/96 (og måske
endda 24/192) ud. |
|
|
Den ser også ud til at kunne gøre tricket men den er godt nok også en hel del dyrere.
Jeg antager at www.ibasso.com er et amerikansk firma og der pålægges told ved importering, er der nogen europæiske
distributører?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
freakysidekick skrev:
nc8000 skrev:
En iBasso D10 kunne være en mulighed der både kan tage usb, optisk og coax ind. Gennem usb er der normalt et maks på 16/44 (med mindre der er proprietære drivere med) mens du via optisk og coax kan få 24/96 (og måske endda 24/192) ud. |
|
|
Den ser også ud til at kunne gøre tricket men den er godt nok også en hel del dyrere. Jeg antager at www.ibasso.com er et amerikansk firma og der pålægges told ved importering, er der nogen europæiske distributører? |
|
|
Der er danske headaudio.dk, men da de også er pålagt told og moms osv, gør det det ikke billigere, men dog lettere og formentligt med bedre/lettere garanti og returret..
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
freakysidekick skrev:
nc8000 skrev:
En iBasso D10 kunne være en mulighed der både kan tage usb, optisk og coax ind. Gennem usb er der normalt et maks på 16/44 (med mindre der er proprietære drivere med) mens du via optisk og coax kan få 24/96 (og måske endda 24/192) ud. |
|
|
Den ser også ud til at kunne gøre tricket men den er godt nok også en hel del dyrere. Jeg antager at www.ibasso.com er et amerikansk firma og der pålægges told ved importering, er der nogen europæiske distributører? |
|
|
Nej det er kinesisk men der er som sagt en dansk distributør hvor det bare er dyrere fordi de dels skal tjene på det, dels skal dække sig ind til at håndtere dansk garanti/reklamation og dels har betalt told og moms (som du måske slipper for ved selv at importere den). Og chippen er speced til 24/192 (iBasso har dog aldrig testet D10 til mere end 24/96) men det er kun gennem optisk eller coax at det virker, gennem usb understøtter den (lige som langt de fleste usb dacs) kun 16/44 (eller måske 16/48). __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
D10 synes jeg er for dyr, med mindre du har brug for at det skal være bærbart, en af !000 kroners kinøjserene er mere vejen frem, Aune, Musicland,Zero og hvad de ellers hedder
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu godt give en  til den Ibasso D10.
Jeg synes den spiller rigtig godt. Men som Claus-dk siger, er den måske lidt dyr hvis man køber den via. dansk-site.
Men jeg har nu ikke fortrudt at jeg har købt den. Jeg synes den er meget fleksibel og transpotabel.
Hvordan den spiller med akg k-272 hd, ved jeg ikke. men med K701 har d10´ern simpelhen ikke bøffer nok.(K701 er også bare
besværlige)
Så skal det lige siges at den har en har en rigtig fin DAC.
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 12 December 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale Aune. Synes faktisk at den formår selv at trække K701, selvom det ikke var forventet..
__________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
Jungson DA-CD3 > Heed CanAmp > K701/SR225i/SR80/DT770
Meizu M6 > PK2/UM1/ATH-ES55
|
| Til top |
|
| |