Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvilke headset til Iphone? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DanRiis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 19 December 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nu er det jul og min kone er træt af at høre på at jeg evigt altid snakker om et nyt headset efter mit Sony In Ear headset
måtte lade livet i sommers. Så det bliver min julegave.

Så nu er tiden kommet til at finde et nyt, og her håber jeg på i kan hjælpe mig lidt.

Jeg søger et In Ear headset der har samme åbne lyd som fx Koss PortaPro som jeg har brugt før i tiden. Til prisen har jeg
altid syntes dette har spillet utroligt godt.

Da jeg er håndværker, SKAL jeg have et In Ear headset da vi skal have hjelm på alle store pladser idag.

Så nu står jeg her, og har kigget nettet tyndt, og har været ude og se lidt.

Desværre er det de færeste butikker der lader en høre et headset, hvilket gør jeg nægter at købe et.

Eneste sted hvor de var søde nok til at lade mig lytte, var hos Hifi Klubben hvor jeg lyttede til et par halvdyre Denon, men
hold da ferie hvor var jeg skuffet over lyden i Denon. Ingen bas, og skinger lyd efter min mening.

Sennheiser prøvede jeg for et par år siden da jeg købte mit Sony In Ear (til ca 500 kr), og de faldt helt igennem i forhold til
Sony headsettet. Mudderet lyd, og mørk lyd prægede de Sennheiser til omkring 500 kr den gang.

Creative? Nej tak!

Så nu står jeg her og ikke aner hvad jeg skal gå efter.

Jeg har kigget meget på Bose's In Ear til 800 kr, og her ligger smerte grænsen virkelig for hvad budgettet står til.
Kan læse på nettet at der er meget delte meninger om dette headset.

Så har i nogen forslag?

Jeg vil gerne have dyb bass, og åben lyd som i fx Koss PortaPro, samt de isolere rimeligt godt.

Iøvrigt har jeg en Iphone 3G som mp3 afspiller. Ja ved godt at der findes rigtige mp3 afspillere der spiller bedre, men jeg
gider ikke løbe rundt med afspiller og mobil.
Af mobil telefoner har jeg kun hørt Sony Ericsson der har spillet lidt bedre.

Så hjælp venligst.

Mvh Dan

Til top Vis DanRiis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanRiis

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 December 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Etymotics HF2 som jeg er enormt glad for men dels ligger det prismæssigt over din smertegrænse og dels er jeg ikke sikker på du vil føle du får nok bas. Bassen er dyb og præcis men der er ikke så meget impact i den.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Sendt: 20 December 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Har selv et par Phonak PFE, og de har en fin bass, ikke overdreven, men den kan i hvertfald høres :) De koster godt nok ca 1000 kr, men de er også helt klar pengene værd, når vi snakker om komfort :) Har læst mange steder at det er dem man skal have, hvis man ikke vil customs, når det angår komfort :)
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 December 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Mere i dit prisleje kunne være Apples eget in-ear headset eller UltimateEars metro.fi men jeg har ikke hørt nogen af dem så kan ikke rigtig sige hvordan de lyder.

DanRiis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Mere i dit prisleje kunne være Apples eget in-ear headset eller UltimateEars metro.fi men jeg har ikke hørt
nogen af dem så kan ikke rigtig sige hvordan de lyder.

Jeg er ret sikker på at Apple's egen headset med garanti ikke er pengene værd. Ligesom de fleste Apple produkter er det
navnet, og ikke kvaliteten du betaler for.

Men vores radioforhandler var så flink idag. Han har et Sennheiser CX400II som han tager med imorgen, og det kunne jeg lytte
på. Var jeg ikke tilfreds, ville han åbne Bose In Ear sættet i butikken for mig, så jeg kunne lytte på det uden at skulle købe det.

Service må man sige..

Mvh Dan

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 December 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

DanRiis skrev:
nc8000 skrev:
Mere i dit prisleje kunne være Apples eget in-ear headset eller UltimateEars metro.fi men jeg har ikke hørt

Jeg er ret sikker på at Apple's egen headset med garanti ikke er pengene værd. Ligesom de fleste Apple produkter er det

Men vores radioforhandler var så flink idag. Han har et Sennheiser CX400II som han tager med imorgen, og det kunne jeg lytte
på. Var jeg ikke tilfreds, ville han åbne Bose In Ear sættet i butikken for mig, så jeg kunne lytte på det uden at skulle købe det.

Service må man sige..

Mvh Dan

Jeg er ikke helt enig i at Apples eget headset ikke er godt. Deres nyeste in-ear spiller faktisk super godt til prisen (i mine ører) der er god bas og et fornuftigt niveau af detaljer. Komforten er nok mit største kritikpunkt
- ikke lyden.

Det er jo nemt at kritisere noget når man ikke har hørt det. .. og med hensyn til Apple produkter betaler jeg ikke for navnet - men for kvaliteten!

Men Etymotic HF2 er topklassen. Det er ikke for ingenting at det har en lang række priser for bedste headset til iPhone....
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

MSK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2009
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 20 December 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Klipsh kunne også være en mulighed. Får gode anmeldelser mange steder, i hvert fald.

Skal de i øvrigt have mic, så du kan tage kald, eller er det lige meget?

I mine ører skal man i øvrigt ikke undervurdere Iphone som MP3-afspiller. Tror faktisk ikke der findes mange afspillere til menneskepenge, der er bedre. Det eneste, der efter min mening er irriterende, er den preset-baserede equalizer. På de indspilninger, der har behov for equalizering, synes jeg det er meget vanskeligt at finde en optimal "indstilling".

Til top Vis MSK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSK1

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

DanRiis skrev:
nc8000 skrev:

Service må man sige..

Mvh Dan

Som sagt har jeg ikke hørt Apple's eget men det får generelt gode anmeldelser for price/performance

ThreadStarter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Klipsch er et godt forslag, der er også et par til salg her på siden til 600 kr. http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?produkttype=Hove dtelefoner

Jeg har selv Klipsch X10 som jeg er ret godt tilfreds med. Lillebroren S4i som er specielt lavet til Iphone har fået gode anmeldelser og ligger i et mere fair prisleje. De har et rigtig godt fit og er meget klejn så det er måske en god ting hvis du skal have dem på under en hjelm.
Til top Vis ThreadStarter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThreadStarter

DanRiis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Undskyld det sene svar, men jul og nytår samt 4 børn har optaget al min tid..

Det endte med at jeg valgte Bose. Desværre var der meget travlt i butikken, så jeg nåede kun at høre 30 sek på hvert headset, og her spillede
Bose umiddelbart bedst.
Lidt anderledes var det hjemme, for efter 5 i øret begyndte mine øre at brænde helt vildt!
Det vidste sig at jeg ikke kunne tåle matrialet de var lavet af.
I øvrigt var jeg ret skuffet over den mangelede dybe bas uanset hvilke størrelse pads jeg brugte.
De spillede dog meget åben og meget klart, samt en silkeblød diskant, men bassen mangelede.

Tilbage i butikken fik jeg så et par Sennheiser CX400II. Da jeg fik de rigtige størrelse pads på, spillede Bose pludselig dårligere.
Disse Sennheiser CX400II spiller ufattelig dybt - næsten for meget, men også meget åben. Kun på diskanten må de se sig slået af Bose.

Jeg har besluttet mig at beholde disse Sennheiser CX400II indtil videre. De sidder perfekt, og spiller godt til pengene, men vigtigst har mine øre
ikke reageret allergisk overfor dem endnu.

Tak for jeres indlæg. Godt med noget respons på et produkt som næsten er umuligt at få lov til at afprøve i butikkerne, samt vi oplever dem vidt
forskellige.

Mvh Dan.

Ps hvis der er spørgsmål ang Sennheiser CX400II og Bose, er i velkommen til at spørge.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes