| Forfatter |
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i julegave fået de Goldring DR50 hovedtelefoner, jeg havde ønsket mig. Og de spiller godt, ingen tvivl om det. Og så sidder de meget behageligt - det var noget af grunden til, at jeg ønskede mig dem.
Men jeg savner dog noget bas i dem. Jeg spiller via min ellers udmærkede hovedtelefonudgang på min Luxman forstærker, og det lyder da godt - men det er faktisk først, når jeg slår Loudness til på forstærkeren, at bassen er passende efter min mening, så det spiller jeg med nu - men det er jo ikke rigtig meningen.
Vil der komme mere bas, hvis jeg investerer i en seperat hovedtelefon-forstærker? Er mit problem, at hovedtelefonerne får for lidt kraft? Impedansen er opgivet til 32 Ohm, og følsomheden 107dB - er det noget, der normalt kalder på en seperat forstærker?
Jeg ved godt, at det rigtige svar er "prøv det selv", men jeg vil gerne høre nogle kvalificerede gæt først.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mindes at DR50 er i den billige ende.. I så falde vil pengene formentligtvis nok være bedre brugt på at købe nogle bedre bøffer i stedet..
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arj, lad da lige manden glædes over sin julegave inden vi prøver at prakke ham noget nyt og dyrere på...
Du vil næsten med garanti altid få mere ud af en dedikeret hovedtelefonforstærker...
Jeg er dog nødt til at spørge hvor mange timer du har lyttet på dem, for mange hovedtelefoner skal lige masseres igennem inden de lyder bedst giv dem eventuelt 1-2 uger med daglig brug og se om ikke lyden ændrer sig til det bedre. Jeg husker at flere af mine egne hovedtelefoner havde brug for 10-100 timers tilspilning...
... og god jul forresten... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nærmere mene at jeg prøver at undgå mandens skuffelse hvis han går ud og bruger 2000 kr på en forstærker uden rigtigt at få noget ud af det. Bevares, jo der er da sikkert en smule at hente, men hvis man ser på lyd for pengene vil jeg nu nok mene at man ville komme længere med andre bøffer i stedet..
Syntes generelt at der er lidt meget fokus på at skulle have en vild forstærker altid som koster 3 gange så meget som hovedtelefonerne de skal trække.. Nu har jeg selvfølgeligt ikke hørt de givne hovedtelefoner, men der er da også undtagelser hvor hovedtelefoner i den billige ende helt klart er værd at forstærke på som f.eks Superlux HD681.
Hvis en billig forstærker kan give det sidste man leder efter i lyden er det da fint, men vil nu stadig mene at der er grænser for hvor mange penge det kan betale sig at bruge på forstærker, hvis flaskehalsen ikke befinder sig dér..
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
en helt anden ting: hvis du syntes at det lyder godt med loudness, hvorfor så ikke bare lytte sådan ?
Og som et svar på dit reelle spørgsmål: Nogle forstærkere kan bringe mere bas frem, men som hovedregel syntes jeg at der i højere grad mere er tale om at der bliver mere kontrolleret bas og lidt mere punch, ideelt set burde forstærkeren ikke ændre på hovedtelefonens lydsignatur, men blot få bedre kontrol over driverene. Hvis forstærkningen nu er dybt elendig vil der måske ikke være punch nok til at bassen kommer frem, men er luxman ikke relativt velanset trods alt ? Det vil næppe være nat og dag-forskel i hvert falde..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Kolind, det kunne ikke siges bedre.
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Ja, jeg glemte selv at foreslå det med tilspilning. Jeg tænkte på det, da jeg fik dem, men da de efter ca. 10 timer ikke havde ændret lyd, regnede jeg ikke rigtig med, at det kunne være det. Dog synes jeg faktisk, de lyder bedre nu, hvor de nærmer sig 20 timer. Jeg troede bare ikke, hovedtelefoner skulle bruge så mange timer på at spilles til...
Ja, det er nogle billige hovedtelefoner til 400 kroner. Men jeg var i Hifi-klubben for at høre på flere forskellige, og det var faktisk disse, jeg bedst kunne lide, når jeg så på både pris, lyd og komfort. Og jeg prøvede dem kun på en MP3-afspiller og en almindelig forstærkers hovedtelefonudgang, og de lød godt alligevel. Derfor var det også, jeg blev lidt skuffet, da jeg første gang lyttede til mine egne. Men som sagt, det begynder at hjælpe på det, så jeg var måske bare utålmodig med tilspilningen...
Det var faktisk den Project Head Box fra Tape Connection, jeg overvejede. Og jeg ved godt, den er dyrere end hovedtelefonerne, men hvis jeg skulle investere i sådan en forstærker, så var det heller ikke kun med henblik på disse hovedtelefoner, men også på fremtidige, hvis jeg nu bliver grebet af head-fi
|
| Til top |
|
| |
MSK1 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2009 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaringer med den Argon, Svend88 linker til?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Det var faktisk den Project Head Box fra Tape Connection, jeg overvejede. Og jeg ved godt, den er dyrere end hovedtelefonerne, men hvis jeg skulle investere i sådan en forstærker, så var det heller ikke kun med henblik på disse hovedtelefoner, men også på fremtidige, hvis jeg nu bliver grebet af head-fi  |
|
|
I så falde kunne du overveje en Aune, som også er foreslået i nogle andre tråde.. Der får du både dac og amp for samme pris, og angiveligt er den også bedre end de to foreslåede. Til gengæld skal den købes fra kina og er ikke mulig at høre først.
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! -Og godt nytår!
Det jeg ville gøre var nok, at tage mine høretelefoner under armen, og gå på besøg i de hifi butikker der sælger de omtalte forstærkere. Hvis de er seriøse vil de også lade dig prøve dem med dine medbragte bøffer, vel og mærke er der nok størst sandsynlighed for det de steder hvor de har gang i dem som demoprodukter. Så får du også et bedre overordnet billede af egenlyden fra høretelefonerne, og hvad de enkelte forstærkere er i stand til.
Mvh: Martin
__________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kan såmænd godt glemme mit spørgsmål - hovedtelefonerne lyder bedre og bedre, så det var bare et spørgsmål om tilspilning - det overraskede mig bare...
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
...I rest my case...

God fornøjelse med dem... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |