Forfatter |
|
Philipsp Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2007 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke in-ear headphones er de bedste til under 1000,- ?
Jeg har er par Creative EP-630 nu. Jeg vil godt have noget i samme stil, bare bedre.
Det eneste krav er sådan set at det skal være 3,5mm jack stik.
De skal bruges sammen med min Cowon iAudio 9.
__________________ Home: PC -> Aune Mini USB DAC/AMP -> AKG K701
Mobile: Cowon iAudio 9 -> Shure SE210
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget glad for mine q-JAYS, de ligger i det leje, om det er de bedste i klassen aner jeg ikke..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler ret stærkt på at du kommer til at finde et par in-ears med 6,3mm jack :D
spøg til side.. Angiveligt vil det være nyttigt hvis du sagde lidt mere om dine præferencer. Hvad syntes du er "god lyd"?
|
Til top |
|
|
Philipsp Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg stadig lidt noob på lyd området :P
Lyden må godt være detalieret og varme hvis man kan sige det sådan... der må selvfølgelig også godt være en god bund, men det er der vel i alle
in-ear headphones ?
Jeg synes at lyden er okay, måske rimlig dårlige i forhold til mine AKG K701. De er rimlig flade og helt uden varme i lyden (bare bas og diskant).
Jeg håber det var til lidt hjælp ?
De skal bruges til at lytte til alt slags musik, lige fra rock til techno (meget bred musik smag :P).
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine Bose In-ear spiller rigtig godt synes jeg. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en Etymotics HF5 når du er glad for K701
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
js1973 Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philipsp skrev:
Hvilke in-ear headphones er de bedste til under 1000,- ?
Jeg har er par Creative EP-630 nu. Jeg vil godt have noget i samme stil, bare bedre.
Det eneste krav er sådan set at det skal være 3,5mm jack stik.
De skal bruges sammen med min Cowon iAudio 9. |
|
|
Hej, Jeg bruger selv et sæt Future Sonics Atrio - de kan normalt købes til omkring 100 uk pund på Amazon UK. De lyder ret godt - jeg bruger dem bl.a. til musikproduktion. De lyder ret godt i bunden :-) og de er meget lette at drive og hvis du skal bruge dem til iPod eller andet transportabelt kan de blæse hovedet af dig   Jeg har læst og læst og læst igen og lyttet til rigtig mange hørebøffer derude og til alt hvad jeg kommer i nærheden af - og til denne pris tror jeg ikke at der findes ret meget bedre. Jeg har andre bøffer jeg bruger også men jeg er ret glade for Future Sonics Atrio. Vh. JS __________________ Mvh.
JS1973
Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
|
Til top |
|
|
Philipsp Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Etymotics HF5 ser faktisk rigtig fristene ud, det samme med Future Sonics Atrio
Andre som har nogle gode bud ? __________________ Home: PC -> Aune Mini USB DAC/AMP -> AKG K701
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja er4p
|
Til top |
|
|
Philipsp Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Tja er4p
|
|
|
Ja de skal da også med i overvejelserne __________________ Home: PC -> Aune Mini USB DAC/AMP -> AKG K701
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Creative 630 ikke et par cx300 i forklædning ?? Og er det sådan en lyd du vil have ?? For så er jeg ikke sikker på at q-JAYS kan levere den mængde bas, eller det ved jeg de ikke kan og ETYerne er helt vildt langt fra dine Creative, sådan lyd mæssigt.. Savner du noget mellemtone i det du har så er d-q-JAYS ikke noget skidt alternativ, q-JAYS er så mere all roundl end d-JAYS, som er rettet mere mod rock... Hvis det skal være en sjov pumpende bas, så tror jeg s-JAYS vil være noget for dig.. Shure Se530 levere bassen i lige så stor grad som dine creative dog meget bedre, meget meget bedre og de har også en dejlig fløjlsagtig og cremet mellemtone..Men de er lidt over Budget  Men der vælter IEMs på ud markedet så det er umuligt at følge med, med mindre du vælter dig i penge.. Jeg er lidt i tvivl er det dine creative der er kolde og flade i forhold til dine 701er??? Det lyder lidt mærkeligt på mig, for cx300 pumpede da vilde mængder af bas ud, da jeg havde dem og er der noget der er koldt og fladt er det da 701 (synes jeg), så jeg er lidt forvirret..
|
Til top |
|
|
Philipsp Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine creaive fejler bassen ikke noget, jeg synes bare at lyden er lidt flad da der ikke er så meget "go" på mellemtonen.
Det var også lige så meget for at prøve nogle nye in-ear. De må godt være mere all-round, da jeg savner lidt mellemtone i de creative. Derfor jeg
synes at de er lidt kolde og flade i det __________________ Home: PC -> Aune Mini USB DAC/AMP -> AKG K701
|
Til top |
|
|
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philipsp skrev:
techtrino skrev:
Tja er4p
|
|
|
Ja de skal da også med i overvejelserne  |
|
|
Direkte fra en dap tror jeg faktisk jeg vil foretrække en HF5. Men ja som Claus skriver så er store mængder af fremtrædende bas ikke lige det som kendetegner Etymotics. Bassen er der skam både dyb og præcis men ikke særlig kraftig eller voldsom, ikke noget Brian agtigt over den. Atrio har jeg også haft og det er bestemt en "fun" sound men jeg fandt bassen for "våd" og kunne ikke komme over ens med komforten. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
Til top |
|
|
Philipsp Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet tilbudt et par Shure SE210 til billige penge.
Er de vær at invistere i ?
|
Til top |
|
|
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philipsp skrev:
Jeg er blevet tilbudt et par Shure SE210 til billige penge.
Er de vær at invistere i ? |
|
|
Aner det ikke, Shure plejer at være noget hvor diskanten er meget rundet af hvis jeg vil kalde det. Tør dog ikke sige noget konkret, da jeg aldrig selv har hørt nogle af dem. 
Hvis du ikke vil ofre så mange penge er der SoundMAGIC PL21 i den lavere prisklasse. De har både varme og fint detaljeret lyd i forhold til pris. Du vil i hvert fald her også få langt bedre mellemtoner og høje toner. Bassen er måske lidt mindre dominerende men ellers vil de være en fin lille opgradering.
Der er også Sennheiser IE serien som også er kendte for at have stor fyldig lyd og ifølge flere på head-fi passer godt samme med Cowon S9. (iAudio 9 skulle ikke afvige ret meget fra s9 i lyd) IE6 og IE7 kan findes inden for dit budget mens topmodellen IE8 starter først omkring de 1400 kr. IE8 minder mest af alle dem jeg prøvet om EP-630 som ellers var én af mine første in-ear men dog er de her nu meget meget bedre. I min ører vil de være en rigtig god opgradering, men din pung vil nok komme til at hade dig.  Af billigere alternativer derude til IE8 bliver der også nævnt Kilpsch S4, Audio Technica ATH-CKS70 og Hippo VB fra Jaben.
Et helt andet forslag kunne være et par Fischer Audio Eterna. De koster heller ikke alverden mener jeg. Det er dog et noget mere ukendt mærke herhjemme. Der en dansk forhandler her af Fischer Audio: http://www.klik1stik.dk/group.asp?group=241 men han sælger umiddelbart ikke topmodellen. Man kunne måske prøve at spørge ham for ifølge flere kunne det være værd at undersøge dem lidt nærmere hvis man nu kan lide varm lyd. __________________ Cowon S9/J3 32 GB->Ultimate Ears Triple.fi 10
|
Til top |
|
|
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg er meget glad for mine q-JAYS, de ligger i det leje, om det er de bedste i klassen aner jeg ikke.. |
|
|
Der bliver da ikke meget omtalt om de Jays længere på head-fi, det nok fordi konkurrenterne derude er kommet med bedre i samme prisklasse skal du se. fx Hifiman RE0. Selvfølgelig betyder det ikke de er gode. 
kolind skrev:
Jeg tvivler ret stærkt på at du kommer til at finde et par in-ears med 6,3mm jack :D spøg til side.. Angiveligt vil det være nyttigt hvis du sagde lidt mere om dine præferencer. Hvad syntes du er "god lyd"? |
|
|
Mest alt køre på 3,5mm jack stik i dag så ingen problemer på det område.
Philipsp skrev:
Nu er jeg stadig lidt noob på lyd området :P
Lyden må godt være detalieret og varme hvis man kan sige det sådan... der må selvfølgelig også godt være en god bund, men det er der vel i alle in-ear headphones ? |
|
|
Ikke altid. Folk her er mest til Phonak PFE, Etymotic og Jays. Fælles nok for dem er at de ikke lægger særlig meget vægt på bassen og holder sig i den kolde ende af skalaen. Derfor vil de lyde noget tynde ved sammenligning og vil derfor nok kræve lidt tilvænning.
techtrino skrev:
Tja er4p  |
|
|
Hvis så, så virkelig anbefale at skaffe nogle Shure skumpropper samme med disse, hvis ikke fornemmelse af bas vil være pinefuld lille. Nok er ER-4P noget af det mest detaljeret du finder, men de også lig modsat EP-630 hvad angår de lave frekvenser. EP-630 handler meget om "umph-umph" som du nok har gættet
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt lide din logik..
Lad mig prøve: der skrives ikke ret meget om AKG 1000 på Head-fi for tiden så de må være blevet dårligere...
Der skrives ikke ret meget om HD600 fra Sennheiser, så det er noget hø..
Der skrives vist heller ikke ret meget om er4p lige for tiden..
Jeg skriver om de modeller jeg har og da JAYS sender mig eksemplare til test har jeg deres liggende, så derfor om JAYS herfra, men jeg holder stadig meget af mine q-JAYS, de gør det for mig.. Nogle beskriver dem som ER4P med bas, altså dengang de var på mode..
Jeg foretrækker til enhver tid dem frem for mine E500..
|
Til top |
|
|
sensommer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ening med Saijajin bemærkning omkring, at Fischer Audio Eterna er værd at prøve. Jeg har et par og ekstremt godt alternativt til Sennheiser IE8, som jeg også har.
Konstruktionsmæssigt og kabelvis, halter de bagefter Sennheiser IE8, men lydmæssigt har jeg svært ved finde den store forskel. De har begge omkring den samme fyldige dybde og varme i bass området. Samtid meget deltajeret i de højere frekvens områder. Fischer Audio Eterna burde kun koste kun omkring Kr 350-425. Jeg har købt mine fra en Russisk Ebay sælger.
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boys
Jeg har bestilt Cowon D2+ og vil nu have et par fornuftige "ørepropper"
jeg har læst denne tråd og set på udvalget .. og er bare blevet mere forvirret.....
Som jeg har forstået er Etymotic skulle være noget af toppen ... men men .. snakken går også lidt om de er lidt tynde/hifi-over-korrekte ... ???
det jeg leder efter er ... en ren klar lyd .. hul igennem ... men underholdende og bunden skal være fuld repræsenteret ... men ikke overdrevet og mumlende , men med vægt og autoritet men kan godt acceptere en smule farvning/varme mod at det bliver for korrekt (kedeligt)
er det muligt ...??? jeg vil gerne smide omkring 1000,- (max. 1500)
musikken kunne være Pink Floyd,Katie Melua,Kraftwerk osv.....Blues,Jazz,Rock,Heavy .... altså meget blandet ... men musik der kræver en musikalsk gengivelse
og jeg kan lide at spille lidt højt ...
jeg har set på
Etymotics Fisher Sennheiser Klipsch X-jays Future Sonics Shure Ultimate Ear
|
Til top |
|
|