Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 03:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Kabler til senheisser HD 600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
proby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen som har erfaring med udskiftning af standard kabler på HD 600?

Jeg ved at Cardas laver nogle specielle kabler, men er der andre muligheder/mærker?

Er der tale om et kvalitets løft som gør investeringen værd.?

Til top Vis proby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proby

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Der er masser er af mærker, eks Zu og Moon, hvorvidt om de er prisen værd ved jeg så ikke, men et senn 650 kabel vil nok
være en god upgrade, eller du kunne lave et kabel selv hvis du kan lodde, cardas stik koster ca 20usd og et cardas kabel
koster pr fod så 8usd.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Eller APureSound eller HeadPhile eller Stefan Audio Art eller ....

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for to år siden et ALO kabel til HD650. Det giver et løft i lyden - men om det er pengene værd kan diskuteres. Hvis
jeg kunne gå tilbage i tid havde jeg nok fyret pengene af på nye musik-CD'er i stedet.

Hvis du kommer til meetet i Esbjerg den 27. marts kan du lytte til det kabel på dine HD600. (Og købe det til en god pris hvis du
vil...)
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

proby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Har du selv nogle erfaringer vedrørende de pågældende mærker mht kvalitet og sammensætning med bestemte hovedtelefoner. Hvilket prisleje taler vi om?

proby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jeg købte for to år siden et ALO kabel til HD650. Det giver et løft i lyden - men om det er pengene værd kan diskuteres. Hvis
jeg kunne gå tilbage i tid havde jeg nok fyret pengene af på nye musik-CD'er i stedet.

Hvis du kommer til meetet i Esbjerg den 27. marts kan du lytte til det kabel på dine HD600. (Og købe det til en god pris hvis du
vil...)

Tak for svaret.

Jeg kan desværre ikke komme til dette fine arrangement. Hvad er nyprisen for sådan et ALO kabel og er der forhandler herhjemme eller er det over nettet? Hvor gammelt er det du evt vil sælge?

proby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen som har specifikke erfaringer med det pågældende Cardas kabel.

Er der noget at hentet mht til forbedring af lydkvaliteten eller er det minmalt i forhold til prisen.

Jeg mener man kan købe et kabel (3m) til omkring 1200 hos tapeconnection.

Så længe det vareCry

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Altså de forskellige aftermarket kabler er gode, men om de er 1200+ værd er svært at sige og om investeringen kan svare sig på et par hd600 som selv koster omkring 1200kr er ligeledes svært at sige. Jeg ville nok bruge 1000kr på eks en opgradering af kilde eller amp også bruge 200kr på et senn650 kabel.

Men altså hvis du har et super setup foran og du bare elsker hd600 lyden så go for it. Bare husk at 1200kr kan give dig en god Dac/amp eks. en V-Dac som jo klart vil give 100 gange mere "lyd" for pengene hvis du eks kun har et on-board lydkort.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at du kan få nogenlunde det samme resultat for 100 kroner, hvis du kan fuske lidt selv..

At buge de der dyre kabler er i mine øjne det glade vanvid, du kan vinde noget med et godt mikrofonkabel, som koster omkring 25-40 kroner meteren, men om der derfra og op til de 1200 er nogen forskel som er bare tæt på pengene værd, tvivler jeg stærkt på..

Andre er af en anden mening og det er da helt fint..

Til sidste træf i Esbjerg var det meget svært at høre nogen forske på de forskelligt kablede høretelefoner og om den lille bitte forskel vi kunne høre skyldes at vi mere eller mindre forventede at der var en forskel er svært at sige..

Jeg kender ikke kablet på senns modeller, men mon ikke det er de der hårtynde kabler ?
så der er nok lidt at vinde ved at skifte dem..

Tec er en af de få jeg kender som hører godt nok til at høre forskel, ifølge ham selv, men der var noget med en blindtest for omkring 1½ års tid siden..

En ting er helt sikkert at hvis resten af din "kæde" ikke er ultra highend, vil gevinsten være minimal..

Kan du høre forskel på lossless og mp3 320 ?? vel og mærke hver gang !
Hvis det ikke er tilfældet så glem alt om de dyre kabler..
Det er ret let at kontrollere bare fyld den samme plade på i hver  sin kvalitet, drej hovedet og bedøm og kontroller om du gætter rigtigt..
Husk at 5 ud af 10 er hvad du får ved rent gætværk, så du skal op på omkring 18 ud af 20 for at være bare nogenlunde sikker på at du kan..
Så laver du 3 gange 20 test, få en god ven til at hjælpe dig..
Kan i sidde i hvert sit rum er det optimalt..

Bare min mening om kabler..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

proby skrev:

nc8000 skrev:

Har du selv nogle erfaringer vedrørende de pågældende mærker mht kvalitet og sammensætning med bestemte hovedtelefoner. Hvilket prisleje taler vi om?

Stort set alle mine hovedtelefoner de senere år har været omkablet med APureSound kabler og dem er jeg meget tilfreds med men har ingen erfaring med specifikt på en Sennheiser. For omkring 4 år siden havde jeg en HeadPhile woodied og omkablet HD650 men det er så længe siden at jeg ikke kan komme med nogen kvalificeret kommentar til

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

proby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=techtrino]

Altså de forskellige aftermarket kabler er gode, men om de er 1200+ værd er svært at sige og om investeringen kan svare sig på et par hd600 som selv koster omkring 1200kr er ligeledes svært at sige. Jeg ville nok bruge 1000kr på eks en opgradering af kilde eller amp også bruge 200kr på et senn650 kabel.

Men altså hvis du har et super setup foran og du bare elsker hd600 lyden så go for it. Bare husk at 1200kr kan give dig en god Dac/amp eks. en V-Dac som jo klart vil give 100 gange mere "lyd" for pengene hvis du eks kun har et on-board lydkort.

Hej

Tak for svaret.

Planen er at jeg samtidig vil investere i en god hovedtelefonforstærker eks Heed can amp eller X can fra MF. Jeg bruger min cd maskine, som er en rigtig god lydkilde i 14-15000 klassen koblet op med signal kabler fra Bertram.

proby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg tror at du kan få nogenlunde det samme resultat for 100 kroner, hvis du kan fuske lidt selv..

At buge de der dyre kabler er i mine øjne det glade vanvid, du kan vinde noget med et godt mikrofonkabel, som koster omkring 25-40 kroner meteren, men om der derfra og op til de 1200 er nogen forskel som er bare tæt på pengene værd, tvivler jeg stærkt på..

Andre er af en anden mening og det er da helt fint..

Til sidste træf i Esbjerg var det meget svært at høre nogen forske på de forskelligt kablede høretelefoner og om den lille bitte forskel vi kunne høre skyldes at vi mere eller mindre forventede at der var en forskel er svært at sige..

Jeg kender ikke kablet på senns modeller, men mon ikke det er de der hårtynde kabler ?
så der er nok lidt at vinde ved at skifte dem..

Tec er en af de få jeg kender som hører godt nok til at høre forskel, ifølge ham selv, men der var noget med en blindtest for omkring 1½ års tid siden..

En ting er helt sikkert at hvis resten af din "kæde" ikke er ultra highend, vil gevinsten være minimal..

Kan du høre forskel på lossless og mp3 320 ?? vel og mærke hver gang !
Hvis det ikke er tilfældet så glem alt om de dyre kabler..
Det er ret let at kontrollere bare fyld den samme plade på i hver  sin kvalitet, drej hovedet og bedøm og kontroller om du gætter rigtigt..
Husk at 5 ud af 10 er hvad du får ved rent gætværk, så du skal op på omkring 18 ud af 20 for at være bare nogenlunde sikker på at du kan..
Så laver du 3 gange 20 test, få en god ven til at hjælpe dig..
Kan i sidde i hvert sit rum er det optimalt..

Bare min mening om kabler..

Interessant... gælder det også din mening om kabler generelt? altså signal, højtalerkabler til konventionelle stationære anlæg?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Nøh ikke højtaler kabler..
Signalkabler kan skærmning og evt. sølv overtrækning gøre en forskel..
Men begge steder bør man bruge sin sunde fornuft.

At brænde 3 -4 kilo af på signal/højtaler kabler er meget unødvendigt..

Hvis man laver lyttetest er det af yderste vigtighed at du spiller lige højt med begge kabler, hvis det ene spiller højere end det andet vil det vinde hver gang, så prøv en lyttetest hvor du har en lydmåler indover og volumen er nøjagtig ens, alt andet er snyd og bedrag..

Nu har jeg ikke noget særligt i "alm" udstyr..

Hver gang jeg hører kabelsnak tænker jeg på denne tråd

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hehe ja patrick er en "sjov" fyr

Men on-topic, så vil jeg mene du vil gøre dig en tjeneste med at vente med at bruge kassen på kabler til dine hd600, husk du
kan få et par k701 for de penge. Det jeg mener er at der er noget at hente i bedre kabler, men du skal være sikker på at det
lige skal være kun hd600, før du brænder alt for meget af på dem, og jeg vil sige det er bedre at prøve lidt forskellige mærker
m.m.
For omkring 1200kr kan du kigge på k501-k701 eller beyerdynamic dt880 (mine favoritter til prisen!). Du for alt andet lige mere
lyd for pengene der end i et kabel. Det skal så siger at jeg er ved at samle mod til at recable mine k1000 med noget Jena wire,
men jeg føler så også at jeg er nået til vejs ende med k1000 og fra nu af er det bare at finde lidt andre "smagsnuancer".

Du kunne desuden også kigge på lidt andre amp end kun x-can osv, hvad med woo, meier, Audiotailor etc.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

proby skrev:

burning777 skrev:
Jeg købte for to år siden et ALO kabel til HD650. Det giver et løft i lyden - men om det er pengene værd kan diskuteres. Hvis jeg kunne gå tilbage i tid havde jeg nok fyret pengene
af på nye musik-CD'er i stedet. Hvis du kommer til meetet i Esbjerg den 27. marts kan du lytte til det kabel på dine HD600. (Og købe det til en god pris hvis du vil...)

Tak for svaret.

Jeg kan desværre ikke komme til dette fine arrangement. Hvad er nyprisen for sådan et ALO kabel og er der forhandler herhjemme eller er det over nettet? Hvor gammelt er det du evt vil sælge?

De der ALO kabler fås her:
ALO Audio

Men som de andre skriver er der et hav af muligheder. Og det er ikke sikkert ALO lige er det billigste eller bedste. Jeg har kun prøvet det ene kabel (og det, der sad på fra fabrikken) til HD650 så jeg skal ikke bedømme om
andre kabler er bedre.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes