| Forfatter |
|
TC25 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg er kommet meget i tvivl om, hvilken af de to hovedtelefoner der passer bedst til min lydfilosofi.
hovedtelefonen skal spille sammen med en musical fidelity x-can V3, samt computer + devilsound dac 2.1.
Det jeg søger er en behagelig/varm og en smule afrundet lyd. Specielt er det MEGET vigtigt at s-lyde er til at holde ud at høre på. Skarpe s-lyde er totalt dræbende for min lyst til at høre musik, så her må lyden gerne være en smule tilgivende, eller ihvertfald ikke have nogle unaturlige betoninger overhovedet. Så alt i alt en dejlig behagelig mellemtone og diskant, som er "lyttevenlig". Bassen betyder ikke helt så meget for mig som resten.
Jeg lytter lige nu til et par Sennheiser 490 og her syntes jeg at betoninger af s-lyde er for markante. Ellers lyder resten behageligt.
Håber i kan/vil byde lidt ind med om der er forskel på de to hovedtelefoner når det kommer til eks. s-lyde.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ejer en HD600 og har flere gange hørt HD650 på messer. Min lydfilosofi er noget anderledes end din, da jeg foretrækker ulta-analytisk monitorsound med precision i højsædet. Blandt disse to ved jeg at jeg har valgt helt rigtigt, så jeg tror helt klart at en HD650 vil passe perfekt til din smag

|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC dy bør tage et par hd650, de er meget laid back hvor hd600 er en smule mere upfront, så tag et par hd650. Nrik, bør du ikke finde dig et par beyer eller akg hvis du kan lide analytisk monitor lyd, for hd600 er da stadig meget farvede og ret langsome i forhold til eks. dt880 eller k701
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nrik og techtrino: Tak for jeres svar  Lyden behøver egentlig ikke at være meget laidback, men heller ikke super analytisk, måske nok et sted midt imellem. Oplever I at senn 600 har betoninger i øvre mellemtone og diskant som 650 ikke har, som gør at s-lyde bliver skarpere på senn 600 ? Den generelle lyd behøver ikke at være overdrevet varm, men blot forholdsvis behagelig. Min største bekymring er somsagt skarpe s-lyde. Har i hørt kombinationen musical fidelity can v3 + senn 600 eller 650 ?
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft både en MF V3 og en HD650, og der var faktisk ikke nogen af dem der imponerede mig synderligt  . Jeg foretrækker så absolut også lidt mere afslørende lyd (med "HUL" igennem  ), så det var nok derfor. HD650 giver netop en lidt mørk og tilbagetrukket lyd, og der er absolut ingen hidsig diskant i den, så det er sandsynligvis lige den rette hovedtelefon for dig.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplever at HD600 lyder meget neutralt, og ikke har nogen betoninger.
Jeg har ingen skarpe S-lyde....medmindre at det selvfølgelig er på materialet - f.eks. på George Michael der kategorisk nægter at bruge 'de-esser' på hans indspilninger for at få hans stemme til at fylde så meget som muligt - men ham lytter jeg nu heller ikke meget til.
Vær også opmærksom på, at hvis din CD-afspiller laver S-erne stemte eller skarpe, så tror jeg endda det trænger igennem på selv Sennheiser HD650.
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totoronto: Oplever du musical fidelity can x-3, som tilbagetrukket og varm i lyden ? Så kunne det jo være at netop senn 600 neutralitet, ville være et godt match, så det hele ikke bliver for varmt og mudret.
nrik: Min cd dac spiller meget naturligt og uden nogle betoninger (bruger den også til mit stue setup med højtalere). Jeg er ret sikker på at det er senn 490, som laver s-betoningerne, da jeg heller ikke kan forestille mig at det er musical fidelity x-can 3. Hvis senn 600 ikke har nogle betoninger vil jeg tro at resten af kæden, vil kunne bidrage med lidt tilgivelse overfor skarpe s-lyde.
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nrik: Hvad bruger du forresten selv som forstærkning til dine senn 600 ?
|
| Til top |
|
| |