| Forfatter |
|
Kasper Kj Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens!
Det kan man jo nok ikke, da jeg aldrig har hørt nogen gøre det, - Men jeg spørger alligevel.
Kan man bruge sin transportable musik afspiller ex min iaudio7 til at køre computerlyd til hovedtelefonerne? Jeg mener - Den tager usb og har både dac og amp indbygget, det burde vel kunne lade sig gøre hvis softwaren tillod det?
Det ville selvfølgelig være bedre med en egentlig headamp+dac, men jeg ville kun bruge det til film, og når jeg skal brænde playlist til undervisning. Mit problem er egentlig mest at det indbyggede lydkort ikke kan stille volumen lavt nok til mine inears, så det kan selvfølgelig også være at man kan bruge den der analoge indgang jeg aldrig har fattet hvad laver på en dap.
Nogen der har tanker eller erfaringer med ovenstående?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvivler....
De fleste afspillere går i et USB mass storage device mode, når de tilsluttes USB stikket. Så man kan fylde data på dem.
Hvis den skulle kunne bruges som lydkort, så skal den eks. kunne køre USB audio device mode. Og så vil du kunne finde den, som en enhed under dine lyd indstillinger. På Windows kan du finde det ved, at trykke: - 1: Windows tast + R - 2: Skriv "mmsys.cpl" - 3: Under fanen Afspilning vælger du den enhed der skal være windows' standard enhed.
(Winamp m.fl. kan i visse tilfælde indstilles anderledes end Windows standard enheden. Men hvis den er det, så ved du også hvor du ændre det )
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste enhed jeg kender der kan det er HiFiMan HM-801
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er til undervisningsbrug kan du så ikke lægge hele filmen på afspilleren og slutte den til fjernsynet.. ??
Hvis det er volumen på din PC der ikke kan gå lavt nok, kan du prøve at skrue ned mere end et sted og se om det hjælper..
Ellers er der MP3gain som kan skrue op og ned for selve filen..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Kasper Kj Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Hvis det er til undervisningsbrug kan du så ikke lægge hele filmen på afspilleren og slutte den til fjernsynet.. ??
Hvis det er volumen på din PC der ikke kan gå lavt nok, kan du prøve at skrue ned mere end et sted og se om det hjælper..
Ellers er der MP3gain som kan skrue op og ned for selve filen..
|
|
|
Nej det er to forskellige ting. Laptoppen er det eneste medie jeg har til film derhjemme og jeg mikser play-list til "rend og hop" undervisning.
Alle tilbagemeldinger er taget til efterretning. Før jeg lægger tråden død vil jeg lige høre om der er nogen der ved om man så kan bruge den analoge indgang iaudio 7 eren har til formålet?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper Kj skrev:
|
Før jeg lægger tråden død vil jeg lige høre om der er nogen der ved om man så kan bruge den analoge indgang iaudio 7 eren har til formålet?
|
|
|
Det er samme problematik. Den skal registreres som USB audio device i det tilfælde så!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh så tror jeg at jeg forstår.. men du burde kunne drosle lydstyrken på din bærbare til at kunne bruge dine IEM..
Jeg tvivler meget stærkt på at din Cowon kan bruges som eksternt lydkort/forstærker, ellers en rigtig god idë..
men prøv at koble din pc på den man ved jo aldrig..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Kasper Kj skrev:
|
Før jeg lægger tråden død vil jeg lige høre om der er nogen der ved om man så kan bruge den analoge indgang iaudio 7 eren har til formålet?
|
|
|
Det er samme problematik. Den skal registreres som USB audio device i det tilfælde så!
|
|
|
Hvis den har en analog indgang må man da kunne forbinde den til hovedtelefon udgangen på pc'en med et almindeligt mini-mini kabel. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Kasper Kj Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
micma18 skrev:
Kasper Kj skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hvis den har en analog indgang må man da kunne forbinde den til hovedtelefon udgangen på pc'en med et almindeligt mini-mini kabel.
|
|
|
Det var også det jeg tænkte, men jeg ved ikke om jeg kan høre det med det samme i dap'ens ht-udgang eller om jeg kun kan bruge indgangen til gemme lydfiler.
Jeg prøver ad, jeg var bare tilbageholdende med at købe et kabel uden at vide om det virkede eller ej. Med de placeboforurenede ører jeg har kan jeg jo ikke finde ud af at købe lakridssnører. - Heller ikke selv om jeg lige har proklameret at lydkvaliteten var ligemeget! Suk - dumme dumme mig!
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 13 April 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du lyttet til hoved tlf. udgangen i din bærbare? Den eneste forbedring du om muligt kan opnå i forhold til den, det er jo at impedansen i en ekstern forstærker er nemmere at drive. Hvilket pc producenten nok, har taget højde for?
Så tvivler på du vinder noget somhelst ved at koble adskillige komponenter yderligere ind i signalvejen...
Det var straks noget andet, hvis du kunne springe pc'ens lydkort over, med en USB DAC, så var der lige pludselig grundlag for noget helt andet. 
|
| Til top |
|
| |
Kasper Kj Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
Har du lyttet til hoved tlf. udgangen i din bærbare? Den eneste forbedring du om muligt kan opnå i forhold til den, det er jo at impedansen i en ekstern forstærker er nemmere at drive. Hvilket pc producenten nok, har taget højde for?
Så tvivler på du vinder noget somhelst ved at koble adskillige komponenter yderligere ind i signalvejen...
Det var straks noget andet, hvis du kunne springe pc'ens lydkort over, med en USB DAC, så var der lige pludselig grundlag for noget helt andet. 
|
|
|
Nu var det jo ikke for at vinde noget men for at miste noget, nemlig den volumen jeg ikke kan finde ud af at skrue længere ned på laptoppen når jeg vil bruge inears - men hvis der er nogen der vil oplyse computer idioten så meget gerne
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper Kj skrev:
micma18 skrev:
|
|
|
|
Nu var det jo ikke for at vinde noget men for at miste noget, nemlig den volumen jeg ikke kan finde ud af at skrue længere ned på laptoppen når jeg vil bruge inears - men hvis der er nogen der vil oplyse computer idioten så meget gerne
|
|
|
ahhh... ok, det havde jeg ikke luret.
Måske et dæmpeled på ledningen til dine inears, er en bedre løsning så. Enten en fast spændingsdeler med 2 simple modstande, eller en variabel med et potmeter. Man burden nemt kunne lave en lille boks på ledningen.....?
En sådan passiv regulation, den er næsten uden forringelse af lyden, og den er impedans lineær.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh hvorfor kan du ikke skrue ned? Bruger du lydkortet eller afspilleren til at styre lyden?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| Øhh hvorfor kan du ikke skrue ned? Bruger du lydkortet eller afspilleren til at styre lyden? |
|
|
Ved fra mine egne Shure SE530, at de med deres følsomhed på hele 119dB. Der burde man faktisk kunne inddele trin1 på volumen skalaen med yderligere 10 steps, for det bliver hurtig svært, at finde et passende niveau, med så stor følsomhed.
Når jeg bruger dem på min Zen, så bliver så er trin 1 = mellem niveau, trin 2 = rimelig højt, trin 3 = meget højt........ Og der er vel 20-30 volumen steps i den eller sådan noget. 
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jo men eks foobar kan jo stilles ret præcist, man kan jo sågar sætte nogen custom volumen settings m.m.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg jo ikke, hvor stor problemet er i det her tilfælde, men digital volumen kontrol er altid i steps.... Og i øvrigt kan det blive en dårlig oplevelse, hvis man skruer for langt ned, da den æder direkte i opløsningen / dynamik området. Man har jo somregel kun 16bit at gøre med.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
nja steps og steps, du kan justere uendeligt præcist i foobar, men om det så rent faktisk relaterer til justering i db ved jeg så ikke. Men ja digital kontrol betyder jo at du æder i opløsningen, men an passiv volumen control forringer også lyden en del
|
| Til top |
|
| |