| Sendt: 09 April 2010 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nøjagtigt ligesom et sæt højtalere af god kvalitet, ikke vil yde sit bedste foran et bilka anlæg (og ikke et ondt ord om Bilkaanlæg i al almindelighed), der er simpelthen ikke kræfter/evner til at spille godt nok, det samme gør sig gældende med en PC og flere og flere transportable afspillere for den sags skyld, de har simpelthen ikke kræfterne til at trække dine fine nye hovedtelefoner, jeg tror ikke du vil opleve den store forskel i lyden fra dine HD595, som også er en god høretelefon, til dine nye HD650..
Nu er jeg på ingen måde lydkorts vidende, men der er ofte god lyd at hente via en ekstern DAC og specielt en Ekstern forstærker også med tanke på at HD650 måske ikke er så kræsne med forstærkeren, så kræver de en STÆRK forstærker..
Der findes efterhånden et utal af DAC/AMP kasser på ebay, AUNE er en af dem.
En anden mulighed er at købe en forstærker først og en DAC senere, prøv at søge på Fleabay på "Cmoy" så dukker der en masse op, de er billige og gode samt et godt sted at starte.. Så kan du få en god idë om hvad dine HD650 kan levere der er tre cmoys på ebay der får megen ros og det er en Banzai, Zigisound, og nc-neco v2, de er allesammen til at have at gøre med sådan rent prismæssigt..
En DAC er ikke en pinedød nødvendighed for at få dine høretelefoner til at spille godt, det kan de sagtens uden, problemet er bare at det er DACen der føder forstærkeren, så den får ikke noget god musik at forstærke, Du får en rigtigt godt ydende høretelefon, men du sender ikke særlige gode toner ud i dem.. Lidt ligesom en Aston martin med Suzuki indtræk, det er da stadig en fed bil, men man scorer med garanti mindre med de sæder.. Det afhænger meget af netop dit lydkort hvad du kan opnå af forbedringer her, men er det OK DAC der sidder i den vil den største gevinst nok være bedre strøm og mindre støj i luften, hvilket altid er godt.. Har dit lydkort "lineout" eller tvinges alt lyden gennem hovedtelefon udgangen ?? Hvis det har det er det det signal du skal forstærke..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|