| Forfatter |
|
Chris_super Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum,
Er helt ny her inde, så sorry hvis jeg sender et dumt spørgsmål afsted, eller hvis der allerede findes tråde med samme
spørgsmål.
Jeg har endelig besluttet mig for at finde en par høretelefoner til at høre primært musik med når jeg er på farten, i tog, bus
går rundt forskellige steder osv.
Mht. budget ligger jeg på omkring 1000 kr, plus minus nogle 100, tænker at man vel godt kan få noget der lyder rimeligt til
de penge.. Men det er vel en smagsag tænker jeg.. Ihvertfald, så har jeg selv kigget lidt på AKG 172 og 142 modellerne. Ser
rigtigt lækre ud, men ved ikke om de kan trækkes af en sølle iPhone som er det jeg primært lytter fra (også en del fra
computer, men det er vel ikke den store forskel i forstærkning).
Så vidt jeg kan se vil i vidst også gerne vide lidt om hvad jeg lytter til, så: Trance, Rock, Electronica, Pop, lidt klassisk en
gang i mellem, Jazz og noget R'n'B; så ret forskelligt.. Ved ikke om man kan få det hele til at lyde rigtig godt.
Lige nu bruger jeg et par in-ear Creative Zen Aurvana, men er blevet træt at ledningen hele tiden "larmer", og så at de
nogle gange godt kan trykke inde i ørene.
Håber i kan hjælpe mig, ville være fedt
VH
Christian
PS. Hvad med sådan noget høretelefon forstærker? kan se næsten alle her inde snakker om det, hvad kan sådan en, og
hvor store er de, pris mv, og kan det betale sig hvis man ikke er vild hifi guy
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til Christian
Okay du hører meget forskelligt og du bruger en iphone som kilde.
Du siger dine creative trykker inde i ørene, har du prøvet mindre propper? Er IEM´s ellers udelukket?
Et godt sted at starte når det skal være on-the-go vil jeg sige er akg k518dj, jeg anbefaler dem ret tit og det med god grund, synes jeg da selv. De er godt byggede, sidder ganske okay, lyder ret godt og koster kun ca 500kr. Men da dit budget går lidt højere kunne du også kigge på eks ATH esw9, brugt kan du få dem til ca 1000kr, køb dem dog kun fra folk du kan stole på da der er mange fakes af dem. Du kunne også kigge på ear-buds, eks. Yuin pk2 og Pk1 og nogen af de andre Yuin modeller. Der er også B&O a8, som faktisk ikke er helt skidt, omend de ikke er så gode som eks. pk2.
Mht forstærker så fåes de i alle størrelser, fra madkasse str, til super små eks. Pico slim. Prismæssigt kan de også koste alt fra 200kr til... meget. Hvis du vil prøve en bærbar forstærker så husk at ikke alle høretelefoner har lige meget ud af det, eks. vil en forstærker og pk2 være spild, her skal du over i pk1. En god begynder amp er en cmoy (et diy design der også kan købes færdig på eks. ebay), eller en Meier Headsix m.fl. De ligger imellem 250-1200kr. Husk du skal også have dig et kabel fra din lydpotte og over til forstærkeren, enten via docken eller høretelfonudgangen, docken er lidt bedre da den ikke er forstærker så meget internt. Et sådan kabel kan også let koste kassen, men kan fåes for ca 300kr i okay kvali.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring kabel larmen på dine Creative kan du prøve at køre kablet opad og om bagom øret før det kører ned under hagen, det reducerer/fjerner kabelstøjen på mange iem'er og kunne i princippet måske også afhjælpe den trykken i øret du nogen gange oplever da kablet så ikke hiver direkte ned i enhederne. Du kan også i stedet for at køre dem ned under hagen lave y-samlingen i nakken på denne måde hvilket jeg faktisk foretrækker.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Chris_super Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der Audio Technica ser vilde ud:) Men hvor skulle man købe dem hvis det var, kender ikke nogen steder med ikke korrupte
sælgere.. Og IEM er det in-ear-model? eller.. Hvis det er det, så har jeg principielt set ikke noget imod det, men havde nu lidt
tænkt mig at få nogle sådan små bøffer agtige nogen, ved ikke hvad fordel/ulemperne ville være for de to.
Og mht til trykket, dem jeg har er lavet sådan at man hverken rigtigt kan få dem rundt om ørene og ledningen er ikke særlig
lang, og nu er jeg også ude efter nogle nye og bedre høretelefoner (de gamle bliver jo heller ikke smidt væk af den grund:))
Hvad med dem jeg nævnte er det helt håbløst? Primært 172 fordi den så vidt jeg har kunnet finde ud af er lukket.
PS. Earbuds, nej. Lige meget hvilke jeg prøver falder de altid ud af mit øre, tror jeg har fuldstændig abnormt mærkelig øre eller
et eller andet, det vil ihvertfald ikke virker for mig
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja de ATH er ret lækre, jeg var dog for glad for mine ety er4s så solgte mine  Der er en del der har dem her på sitet stadig så det kan være du kan være heldig at de dukker op herinde, ellers er head-fi.org et glimrende sted. Se eks. http://www.head-fi.org/forums/f10/fs-audio-technica-ath-esw9 -hpp5-case-australia-434440/ De er dog for dyre, de koster normalt ca 250usd. Du kan se at de er ægte på bla finishen af træet og at der er en lille plast bule der hvor ledningen går ind i koppen. De er self. over dit budget, men du kan være heldig at få dem til ca 1000-1200kr. Jep IEMs er in-ears. I IEMs vil du få bedre lyd for pengene og du kan heriende finde masser af tråde omkring IEMs til ca 1000kr. Personligt ville jeg tage et par Phonak hvis jeg havde 1000kr, men de er nok lidt for neutrale. Normalt så vil man som "ny" gerne have bass, men det vokser de fleste sig fra  Også er eks Phonak lækre, da de har næsten de samme kvaliteter som eks er4p, men er billigere og langt bedre at have på. Faktisk er de de bedste og mest behagelige jeg nogensinde har prøvet. Kender ikke så meget til 172, men tror bestemt ikke de egner sig til at have på on-the-go. Det er heller ikke nogen jeg kan finde de helt store reviews af inde på head-fi, så tror måske du bør kigge på noget andet.
|
| Til top |
|
| |
Chris_super Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at være flabet eller noget, slet ikke. Men fordi de ikke står på en eller anden side er det så grund nok til ikke at tage
dem i betragtning? Synes nemlig de ser super fede ud, og så vidt jeg kan læse mig frem til så AKG da ret godt ik? Men de er
måske mere til studie brug.. Jeg ved ikke så meget..
Ikke fordi jeg vil udelukke IEM men hvad skulle jeg vælge hvis det skulle være on-ear bøffer?
Og kan ikke finde noget på phonak andet end høreapperator..? Og hvad er er4p for noget?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
AKG laver mange modeller og ikke alle er lige gode  Jeg vil sige at det er bedre at gå efter noget lidt mere sikkert, og de 172 ved jeg ikke hvad jeg skal synes om, de ser hvertfald ikke ud til at de er lavet til bærbart brug. De har bla de to bøjler over hovedet, og med mindre du har et stort hoved så vil du ligne en rummand med dem på  On-ear, jeg ville sige k518dj. Phonak: http://www.audeoworld.com/en/DE/Products/AudeoPFE.htm Er4p er en lav impedans udgave af er4s  Det er etymotics top-model og er en gammel sag, som selv idag kan ses som en milesten i forhold til neutralitet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go team ER4 ....
Men de er bestemt ikke for alles smag __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre ikke
|
| Til top |
|
| |
Chris_super Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror måske stadig nok jeg er lidt "ny" i det  , kan ihvertfald godt lide der er noget bas, hører også en del bas tung musik..
Så hvis det ikke skal være helt så neutralt som i siger der etymotics er, hva skulle jeg så vælge?
Desuden har jeg set noget der hedder monster beats, er de helt crazy. De er ret dyre though..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
k518dj  Monster beats, hmm havde aldrig hørt om dem før, men kan se at de er lavet af Monster, som jo går for at være noget bras, også er de lavet sammen med en eller anden rapper... hmm tror ikke det kan være godt, men kender dem jo ikke, så skyder jo bare  jeg ville holde mig til de gænse mærker og ikke gå efter hvad der er dyrt nødvendigvis
|
| Til top |
|
| |
Chris_super Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med etymotic hf2? Er de gode? Og hvad med nogle Ultimate Ears Super.fi 5vi, er de noget værd. Var nogle jeg så inde på
apple' hjemmeside, de har begge mic og det kunne jo være meget lækkert at have..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hf2 er vidst nok bare er4p med mikrofon, men igen etymotic lyden er ikke for alle, og de fleste nye synes de mangler bas, selvom de gør de nu slet ikke, det er bare ikke bulder bas. UE5 har jeg aldrig prøvet, men her kan Claus-DK hjælpe  Men prøv at søg på in-ears for vi har tit talt om IEMs til ca 1000kr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
HF5 (og HF2 som bare er en HF5 med mikrofon og kontrolknapper) er essentielt en billigere udgave af ER4-P. De bruger de samme drivere men er ikke matchede for tolerance og er masseproduceret i østen frem for at være håndsamlede i USA. De har en endnu lavere impedance og er dermed lidt mere effektive og letdrevne direkte fra en dap end ER4-P. Ligeledes har de marginalt mere bass og marginalt mindre sparkle i diskanten. Kablet er mindre mikrofonisk og de stikker mindre ud af øret (man ligner ikke lige så meget en alien med antenner) og man har ikke længere resistor pod'en midt på kablet og så er de billigere end ER4-P. Jeg er mægtig glad for min HF2 som jeg bruger direkte med min iPhone.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris_super skrev:
Ikke for at være flabet eller noget, slet ikke. Men fordi de ikke står på en eller anden side er det så grund nok til ikke at tage dem i betragtning? Synes nemlig de ser super fede ud, og så vidt jeg kan læse mig frem til så AKG da ret godt ik? Men de er måske mere til studie brug.. Jeg ved ikke så meget..
Ikke fordi jeg vil udelukke IEM men hvad skulle jeg vælge hvis det skulle være on-ear bøffer? Og kan ikke finde noget på phonak andet end høreapperator..? Og hvad er er4p for noget? |
|
|
Jeg synes ikke du er flabet, tværtimod har du en god pointe.
Hvis du har set dig varm på AKG 172 og 142 synes jeg du skal prøve dem. Det er mindre udgaver af de mere kendte 242 og 272, så de vil ikke være så voldsomme at have på - de er mere på øret end omkring øret. 172 er lukket, 142 åben, det skal du være opmærksom på, alt efter hvor du skal bruge dem.
Omkring forskærkning kan det da være en god ide. Men jeg synes du skulle prøve at finde hovedtelefonerne (musikhuset aage plejer at have dem til demo) og prøve dem sammen med din iphone - hvis du synes det lyder godt og de spiller højt nok, ja så er der ikke umiddelbart grund til at få fat i en forstærker.
Held og lykke med jagten __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Chris_super Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay har nu surfet en hel del mere rundt på nettet og er kommet frem til 5 forskellige. Et par IEM og resten lukkede bøffer.
Hvad ville i vælge? Hvis man både tager pris og muligheden for at køre dem fra en iphone i betragtning (hvis man kan det..)
1. Ultrazone HFI-780
2. Ultrazone HFI-580
3. Ultimate Ears SuperFi 5vi
4. Audio-Technica ATH-M50
5. AKG K172 HD
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nærmest alt KAN køres fra iphone. Det er bare ikke alt der kan leve op til sit potentiale lige godt uden god forstærkning.
Hvis du er oppe i prislejet med HFI-780, kan du vel også overveje Ultimate ears Tripple fi for den sags skyld.
Hvilken du skal vælge kommer nok mest an på om du bryder dig om IEMs eller ej, og om du har brug for at det er småt og transportabelt. Jeg har kun ret kort prøvet et sæt HFI-680, men syntes ikke at mængden af isolation de gav var imponerende. De lukker noget ude, men ikke nær så meget som IEMs gør.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså ultrazone 780 er ikke helt skidt, men hvordan er du kommet frem til den liste? For i mit hoved er de 5 meget forskellige. Ikke at det er skidt, jeg prøver bare at finde ud af hvad du leder efter for bedre at kunne sige A frem for B, hvis du forstår.
|
| Til top |
|
| |
Chris_super Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, primært ved at prøve at lede i head-fi forumet, umiddelbart hfi780 også lidt over mit budget, tog dem bare med for
hvis de er meget bedre en hfi580 så ville jeg da overveje det..
IEM har jeg fundet ved at også at surfe udfra kriteriet at de skulle være lidt mindre neutrale end hvad folk siger etymotics
er. Ultrasone udfra nogenlunde samme, folk synes jeg generelt anbefaler dem til "bassheads" som jeg vidst lidt tror jeg er,
er jo nybegynder  ... (og lige de to modeller havde lav impedans så nemmere at køre såvidt jeg har forsået)
AKG'en er af samme grund som tidligere, synes de ser nice ud, ved ikke med lyden, men ville gætte den var god,
spørgsmålet er bare om jeg kan trække dem uden amp... Og om man ligner en rummand..
ATH-m50'erne fra en eller anden tråd på head-fi omkring en der søgte hovedtelefoner til trance så vidt jeg husker.
Har sådan set ikke noget imod IEM, mine nuværende levede sådan set også nogenlunde op til mine forventninger da jeg
købte dem, synes dog ikke de sidder super godt, falder sådan okay tit ud (har prøvet med forskellige propper eller hvad de
der dimser hedder), og samtidigt synes jeg der er rigtig meget støj fra ledningen, og det begrænser lidt brugbarheden synes
jeg. Samtidigt vil jeg nu bare gerne have noget bedre. Har længe gerne villet prøve bøffer for at se hvordan det var.
Men kan self godt se det smarte i IEM, de er små, isolerer og generelt vidst rimelig god "bang for the buck"
|
| Til top |
|
| |