Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Headfi til MacBook (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 23 April 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har søgt efter nogle gode headphones i et stykke tid nu. De skal benyttes UDEN forstærker, direkte fra en MacBook Pro (med digitalt lydkort). Kandidaterne er:

1) AKG K240 MKII (el. 242 HD)
2) Sennheiser HD 25-II
3) Superlux HD681

Eller måske et par andre? Hvad siger I? Husk, at de skal spille godt uden en forstærker.
Til top Vis Birch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birch Besøg Birch's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 April 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Der er kommet en ny Superlux som skulle være lidt mere balanceret. Jeg har ikke hørt den, men der snakkes godt om den; HD688B
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Der er kommet en ny Superlux som skulle være lidt mere balanceret. Jeg har ikke hørt den, men der snakkes godt om den; HD688B

Den kan jeg ikke finde noget på? Har du et par links?
Til top Vis Birch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birch Besøg Birch's Websted

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 April 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

http://www.thomann.de/dk/superlux_hd_668_b.htm ?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 April 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Øhh digitalt lydkort? Findes der analoge lydkort?

Nå men, hvad er dit budget, og hvad musik hører du m.m.?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Øhh digitalt lydkort? Findes der analoge lydkort?

Nå men, hvad er dit budget, og hvad musik hører du m.m.?

Max 1.500 kr.

Mht. lydkort, så kan det godt være jeg tager fejl, men jeg ved i hvert fald at MacBook Pro'en har bedre lydkort end alm. MacBooks.

Jeg lytter til alt slags musik, lige fra metal til jazz.

Jeg har sådan set spurgt tidligere, men jeg kom i tvivl om hvorvidt forslagene krævede forstærker, så derfor spørger jeg nu igen.

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer også at købe AKG K-701, men er det overhovedet værd at købe sådanne høretelefoner hvis de udelukkende bliver brugt fra en MacBook Pro?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Mener nu at det er det samme onboard lydkort der sidder i deres modeller, men måske tager jeg fejl.
Anyhow det er ikke særligt godt og der er ikke meget punch i det, så at trække et par k701 (kræver meget) er ikke en god ide.
Altså de vil stadig spille okay, men slet ikke op til deres potentiale. Hvis du vil have k701 skal du næsten have en forstærker og en ordnelig dac (dvs en digital til analog konverter). Et billigt bud er eks Aune mener at nogen siger den lyder okay med k701.

Men hvorfor lige k701? Personligt synes jeg de er lidt kedelige i forhold til eks Beyerdynamic dt880.
Når du hører meget blandet musik ville jeg måske tage nogen bedre allroundere, måske et par sennheiser hd600 også en Aune.

Men du kunne også kigge på nogen superlux, de er en god måde at komme "ind i kampen" dem kan du læse en del om herinde, der er lidt forskellige modeller at tage af, og med de penge du sparer på dem kan du købe eks. en Aune

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Mener nu at det er det samme onboard lydkort der sidder i deres modeller, men måske tager jeg fejl.
Anyhow det er ikke særligt godt og der er ikke meget punch i det, så at trække et par k701 (kræver meget) er ikke en god ide.
Altså de vil stadig spille okay, men slet ikke op til deres potentiale. Hvis du vil have k701 skal du næsten have en forstærker og en ordnelig dac (dvs en digital til analog konverter). Et billigt bud er eks Aune mener at nogen siger den lyder okay med k701.

Men hvorfor lige k701? Personligt synes jeg de er lidt kedelige i forhold til eks Beyerdynamic dt880.
Når du hører meget blandet musik ville jeg måske tage nogen bedre allroundere, måske et par sennheiser hd600 også en Aune.

Men du kunne også kigge på nogen superlux, de er en god måde at komme "ind i kampen" dem kan du læse en del om herinde, der er lidt forskellige modeller at tage af, og med de penge du sparer på dem kan du købe eks. en Aune

Jeg havde bare læst mig frem til at K701 er godt.

Anyway, jeg har sgu overvejet det, du tidligere har sagt vedr. IEM's. Måske er det sådan et par, som jeg skal have fat i - skåner de ikke også ørene mere (man behøver ikke skrue så højt op)?

Hvilke IEMs kan du anbefale? Lytter som sagt til alt fra Jack Johnson til Metallica til deadmau5.

EDIT: Skal siges, at jeg har ret små ører, hvis det har nogen indvirkning på valg af IEM.

Har fundet nogle stykker, som lyder til at være gode - hvad siger du?

Audio Technica CK100
Sennheiser IE8
Ortofon e-Q7
Westone UM3X

Tusinde tak for hjælpen!

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Altså der er mange gode høretelefoner, du skal vælge ud fra hvad lyd du vil have m.m. Så ja k701 er gode, men hd600 er også gode, men de minder slet ikke om hinanden,

Om du skal vælge full-size eller IEM afhænger meget efter hvor du vil bruge dem og hvor længe ad gangen. IEMs er super undervejs, men jeg vil sige hvis du bare skal side foran en computer er et par fullsize mere behagelige.

Af de IEMs du nævner der kommer det igen an på hvad lyd du vil have, jeg har ikke haft nogen af dem i ørerne, så kan ikke udtale mig så godt om dem, men IE8 og UM3X er hvertfald to der for gode ord med på vejen.
Men der findes jo mange flere gode mærker og modeller.
Prøv at søg på IEM herinde, der er talt meget om forskellige modeller så kan være du kan finde lidt inspiration.

Mine personlige favoritter er i IEMs etymotic er4s, men de er meget neutrale og måske de ikke er så gode for en "nybegynder" da man så normalt vil have lidt bulderbas. En lidt mere "nybegynder" IEM er phonak´s, de minder meget om er4s. Men igen søg herinde

Mht lydstyrke, så i princippet ja, så er IEMs mere skånsomme da man normalt ikke spiller så højt med dem.

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Mine personlige favoritter er i IEMs etymotic er4s, men de er meget neutrale og måske de ikke er så gode for en "nybegynder" da man så normalt vil have lidt bulderbas. En lidt mere "nybegynder" IEM er phonak´s, de minder meget om er4s. Men igen søg herinde

Har også hørt meget godt om ER4S/P. Hvor køber man dem billigst når vi bor i Danmark?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Er4s kræver en forstærker, hvis det er bør du nok kigge efter HF2 eller er4p. Jeg ved faktisk ikke hvor man kan købe dem her i landet, men der er andre tråde med er4p hvor der sikkert står noget

Men jeg vil nu mene at eks phonak er et bedre sted at starte, de er langt mere behagelige og de lyder også rigtigt godt, men ikke helt så neutrale som er4, hvilket for nogen er et bestemt turn-off.

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 April 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg mener heller ikke at Ety. kan købes i danmark. Det nemmeste vil nok være at bestille dem direkte hos Etymotic.
Som techtrino siger så skal Er4s trækkes af en forstærker, alt andet vil være synd. Er4s er MEGET neutrale og og super detaljeret. med gode musik
indspilninger bliver man belønnet med selv den mindste detalje. Men gengæld bliver staffet mindst lige så hård, hvis der er et led i kæden der er
dårlig. Så som en dårlig indspilning, afspilningskilde/materiale, forstærkning. Er4s henvender sig meget til puristen, der ønsker musik i rå
gengivelse.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
Jeg mener heller ikke at Ety. kan købes i danmark. Det nemmeste vil nok være at bestille dem direkte hos Etymotic.
Som techtrino siger så skal Er4s trækkes af en forstærker, alt andet vil være synd. Er4s er MEGET neutrale og og super detaljeret. med gode musik
indspilninger bliver man belønnet med selv den mindste detalje. Men gengæld bliver staffet mindst lige så hård, hvis der er et led i kæden der er
dårlig. Så som en dårlig indspilning, afspilningskilde/materiale, forstærkning. Er4s henvender sig meget til puristen, der ønsker musik i rå
gengivelse.

Jeg har alt mit musik i Apple Lossless format, som er konverteret fra mine CD'er. Har stort set intet dårligt MP3 eller lign. Når det samtidigt afspilles fra en MacBook Pro med optisk lyd, regner jeg med, at jeg får det fulde ud af ER4P - enig? (ikke ER4S)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Optisk lyd, øhh det er en alm høretelfon udgang der er, de har så lavet et kombo stik med optisk indbygget ligesom mange lydkort osv har.
Godt at du har alt i lossless, at det så er Alac er en anden sag Jeg tror såmen nok at er4p kan lyde ganske udemærket derfra, men du vil kunne høre støj osv, eller det vil jeg tro, det afhænger meget af din alder/hvor gode dine ører er. Men hvis jeg var dig ville jeg nu stadig overveje Phonak hvis de skal være meget analytiske.

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Optisk lyd, øhh det er en alm høretelfon udgang der er, de har så lavet et kombo stik med optisk indbygget ligesom mange lydkort osv har.
Godt at du har alt i lossless, at det så er Alac er en anden sag Jeg tror såmen nok at er4p kan lyde ganske udemærket derfra, men du vil kunne høre støj osv, eller det vil jeg tro, det afhænger meget af din alder/hvor gode dine ører er. Men hvis jeg var dig ville jeg nu stadig overveje Phonak hvis de skal være meget analytiske.

Jeg er 21, og hører rimelig godt, vil jeg sige.

Noget jeg kan irriteres over er fx hvis vokalerne i hård rock flyder totalt sammen med instrumenterne. Lytter til en del rock, så hvordan klarer Phonak VS ER4P det? Jeg tror det bliver en af de to.

Men hvis du skulle rejse 5 timer i tog, hvad ville du så vælge; Phonak, ER4P eller Sennheiser HD25-1 II?

Og hvor skal man købe Phonak og ER4P henne?

Lige et tillægsspørgsmål, hehe: Hvad med Triple.fi? Er de værd at overveje? http://www.ultimateears.com/_ultimateears/products/triplefi/ triplefi10pro_description.php

EDIT: Må sige, at jeg er splittet mellem følgende muligheder:

Triple.fi 10 Pro
Etymotic ER4P
Phonak Audéo PFE 11x
Sennheiser HD25-1 II

Bliver en af de fire, men spørgsmålet er hvilken (også ifht. det jeg skriver ovenfor).

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hmm hård rock er måske ikke lige etys stærke side, måske du skulle kigge på nogen jays hvis det det du hører mest. Prøv at søg herinde på IEMs, jays m.m., en gut som Claus-DK ved 1000 gange mere om IEMs end de fleste af os andre og han har svaret på mange IEM spørgsmål efterhånden.

Altså phonak audeo PFE og er4s ligner meget hinanden i generel lydsignatur, er4s er lidt bedre opløst og lidt mere neutrale, men Phonak er meget bedre at have i ørerne, meget bedre! Dertil kommer at de ikke er så dyre og de ser bedre ud, er4p/s stikker ud af ørerne. Jeg ved ikke helt hvor du kan få ety her i landet, jeg ville anbefale at finde dem på eks ebay, phonak kan derimod let købes her, men de koster en del mere end i tyskland hvor du kan få dem til ca 130 euro.

For at svare på dit spørgsmål, så ville jeg tage phonak, er4/s har jeg og hd25 har jeg haft

Men hvis du er villig til at købe eks triplefi 10 som jo her i landet står i ca 2500kr så kunne du overveje mange flere, eks. custommade JH5pro eller sennheiser IE8 m.fl.

Men som ny vil jeg sige at for ca 1000kr kommer du rigtigt langt, og jeg vil også sige at hvis du vil bruge mere end det så bør du overveje en bedre kilde m.m. først for et onboard lydkort er ikke supper godt.

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hmm hård rock er måske ikke lige etys stærke side, måske du skulle kigge på nogen jays hvis det det du hører mest. Prøv at søg herinde på IEMs, jays m.m., en gut som Claus-DK ved 1000 gange mere om IEMs end de fleste af os andre og han har svaret på mange IEM spørgsmål efterhånden.

Altså phonak audeo PFE og er4s ligner meget hinanden i generel lydsignatur, er4s er lidt bedre opløst og lidt mere neutrale, men Phonak er meget bedre at have i ørerne, meget bedre! Dertil kommer at de ikke er så dyre og de ser bedre ud, er4p/s stikker ud af ørerne. Jeg ved ikke helt hvor du kan få ety her i landet, jeg ville anbefale at finde dem på eks ebay, phonak kan derimod let købes her, men de koster en del mere end i tyskland hvor du kan få dem til ca 130 euro.

For at svare på dit spørgsmål, så ville jeg tage phonak, er4/s har jeg og hd25 har jeg haft

Men hvis du er villig til at købe eks triplefi 10 som jo her i landet står i ca 2500kr så kunne du overveje mange flere, eks. custommade JH5pro eller sennheiser IE8 m.fl.

Men som ny vil jeg sige at for ca 1000kr kommer du rigtigt langt, og jeg vil også sige at hvis du vil bruge mere end det så bør du overveje en bedre kilde m.m. først for et onboard lydkort er ikke supper godt.

Køber Phonak medmindre jeg læser mig til, at nogle Jays er bedre. Hvor køber jeg Phonak i Danmark? Har du et link?

Og i øvrigt, tusinde tak for hjælpen!

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg mener kun de her i landet kun kan købes i phonak butikkerne https://www.phonakpro.com/dk/b2b/da/system/topnav/contact.ht ml

ts_riders har hvertfald købt der: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81102&P N=1

Men ellers er det ikke så slemt at købe dem i tyskland, men hvis du kan få dem for ca 1100kr i DK så ville jeg da købe herhjemme. Hvis du ikke kan smutte forbi en af deres butikker så prøv at ring mon ikke de kan hjælpe.

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jeg mener kun de her i landet kun kan købes i phonak butikkerne https://www.phonakpro.com/dk/b2b/da/system/topnav/contact.ht ml

ts_riders har hvertfald købt der: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81102&P N=1

Men ellers er det ikke så slemt at købe dem i tyskland, men hvis du kan få dem for ca 1100kr i DK så ville jeg da købe herhjemme. Hvis du ikke kan smutte forbi en af deres butikker så prøv at ring mon ikke de kan hjælpe.

Har bestilt et par Phonak i hvid uden mikrofon, selvfølgelig. Pris 1200 kr. i Phonak-butikken i Middelfart. Gik smertefrit; de afsender IEMs i dag og jeg overfører penge til dem. Kan klart anbefales.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes