Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: DAC + Forstærker til Grado SR325 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
/thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2010
Status: Offline
Sendt: 26 April 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hey, jeg har lige erhvervet mig et par meget fine Grado SR325 hovedtelefoner.

Da jeg regner med at bruge dem sammen med min computer, søger jeg en DAC + Forstærker.

Jeg har overvejet en NUForce UDac, eller noget fra Firestone. Desværre er budgettet lidt stramt.

Jeg har ikke opfattelsen af at Grado hovedtelefonerne kræver så meget forstærker saft for at komme i sving, men måske gemmer de på hemmeligheder?

Nogen combi eller enkeltstående model som kan anbefales.
Til top Vis /thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af /thomsen

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 April 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej /thomsen

Tillykke med hovedtelefonerne, og velkommen.
Jeg kan helt klart anbefalde en Meier Corda 3Move, som er en bærbar dac/forstærker.
Jeg har selv kombinationen 3Move og Sr325I, det er virkelig et sæt jeg er glad for.
Jeg har tidligere haft en Ibasso D10, hvilke var ganske okay dac/forstærker. Men der skulle skiftes opamp, før den gik godt i spænd med mine
gradoer.
Så 3move sammen med sr325, er et sikkert hit.
Det er rigtigt nok at grado ikke kræver så krafter, men det kan hurtigt komme til lyde knap så tilfredsstillende med den forkerte forstærker.

Men vi må have "Burning777" på banen her, han har stor erfaring med sr325 og diverse forstærkere til den.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

/thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Ifølge hjemmesiden ligger 3move i omkring 200 euro. Måske lidt pebret, men kan ikke finde nogen dansk forhandler.

Det kunne vær jeg bare skulle prøve mig frem.

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 April 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

/thomsen skrev:
Tak for svaret.Ifølge hjemmesiden ligger 3move i omkring 200 euro. Måske lidt pebret, men kan ikke finde
nogen dansk forhandler. Det kunne vær jeg bare skulle prøve mig frem.
Meier's produkter sælges så vidt jeg ved KUN via hjemmesiden, men måske tager jeg fejl? Under alle
omstændigheder, så er jeg i hvertfald sikker på, at der ikke findes nogen dansk forhandler.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 April 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

De forhandles af andre uden for EU, men mener at Meier selv sælger indenfor. Men det er kun en god ting for Dr Jan Meier er super at handle med!
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 26 April 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine SR325! Jeg er 325-fanboy så de er mine referencer for mange andre hovedtelefoner. Jeg har endnu ikke fundet nogle
hovedtelefoner, der minder om dem og som kan levere så meget in-your-face lyd som disse. Især vokaler bliver så nærværende og kommer
meget frem. For nogle er de alt for meget men jeg synes de gør noget ved musikken som jeg ikke finder i andre hovedtelefoner. Jeg lavede en
gang denne meget lille oversigt over min mening om SR325's synergi med et par andre forstærkere.

Grado SR325i
Lisa III: ***
Dette er ufatteligt åbent, nærværende og super detaljeret.

iQube:**
SR325i er sammen med iQuben god men knap så nærværende i lyden som LISA’en.

Headsix:**
Headsix giver SR325i lidt mere bund end iQuben. Men til gengæld trækkes mellemtonen noget tilbage igen. Diskanterne bliver også noget mere
afrundede og mister detalje.

RSA P51 Mustang:***
EN fantastisk kombination! Virkelig flot soundstage og en så levende lyd at det giver gåsehud. Lyden er sammenhængende og sprød.
Nærværnede - især vokaler kommer flot frem og bliver levende.

iBasso D10:**
Lyden minder meget om P-51 men instrumenterne bliver samlet noget i en smallere soundstage. Der er heller ikke helt ligeså meget
mikrodetaljering med D10’eren som P-51. Men bestemt ikke dårlig kombination. Musikken er stadig medrivende og levende men dog en anelse af
et tyndt slør henover som gør at man ikke får samme åbenhed som med P-51 og LISA’en.

Jeg er HELT sikker på at 3Move også er fantastisk til SR325. Jeg havde Headsixen som er næsten samme forstærker og det var en rigtig god
forstærker. Jeg har tidligere lyttet til 2Move og den var virkelig god. Så der kan du ikke gå galt i byen. Man siger at Meiers forstærkere er noget
af det bedste lyd for pengene.

Hvis man er villig til at rode med OPamps så kan man også få iBasso D10'eren til at lyde godt med SR325. Men de der sidder i fra starten er ikke
den bedste synergi med SR325.

God fornøjelse med dem og velkommen her til forum. Smid lige et par billeder op af dem og sig til hvad du siger til dem når du får givet dem
nogle timer musik. Du vil helt sikkert opleve at de forandrer sig til det NOGET bedre når de har spillet i mere end 50 timer - og nogle siger de
også kan høre forskel når de når mere end 100 timer. Så der er noget at glæde sig til.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 26 April 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Kan lige tilføje at jeg fandt ud af at SR325 spiller rigtigt fint med D10 hvis man ændrer OPamps. Jeg har selv tidligere haft flg. OPamp combi 8656 på
LR socket og 8532 i begge buffer sockets. Denne var bedre end stock opsætning med SR325 da noget af det slør der ellers er med Gradoerne
forsvandt fundstændigt og der kom meget mere hul igennem.

Men den slags behøver du ikke tænke på med 3Move hvis det er den du vælger

I øvrigt vil jeg give Techtrino ret i at Jan Meier er venligheden selv at handle med! Så det kan du gøre helt roligt.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

En anden ting med Jan er aftersales! Jeg har haft 3 meier forstærkere og havde bøvl med min Move engang, Jan svarer på mail med det samme og giver mig lidt test instruktioner og 30 min senere (2 mails) skriver han at problemet er batteriet, det skifter jeg så (ja lidt dumt af mig, ikke at prøve det først) og væk var problemet. Min pointe er at du ikke finder mere sikkert køb heller, for Jan han hjælper dig med det samme. Andre forstærker producenter dem kan du godt vente mange dage på at de gider svare.

Dernæst så er hans forstærkere faktisk ikke så dyre, 3Moven er kåret i et par test til at være blandt en af de 5 bedste bærbare forstærkere på markedet, og de var alle en del dyrere og ikke fra tyskland (indenfor EU fordel for os).

/thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Tak for den varme modtagelse her på forummet. Jeg er bestemt ingen rookie indenfor head-fi, men den semi diy kultur/privat musik lytning ( og selvfølgelig de relativt lave priser for godt udstyr), har jeg altid fundet tillokkende.

Jeg er bestemt glad for mine Grado, men de kommer endnu ikke meget til sin ret over min macbook. Desuden er de købt brugte, så den faktiske burn-in tid kender jeg ikke.

Tak burning777 for de mange forslag. Tror en del af dem ligger over mit prisleje. Jeg er kun ussel S.U. modtager ;-) Men vil bestemt overveje 3move og P51 Mustang, eftersom de bliver så varmt anbefalet.

Selv om det måske ikke er det bedste valg, har jeg forelsket mig i designet af NuForce Icon. Nogen der har erfaringer med den, sammen med Grado's?

Eller her jeg også overvejet et kombisæt, DAC og forstærker for sig, fra Pro-ject. Nogen der har erfaringer med dem?

/thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Forresten. Muligt at bygge skidtet selv? Jeg har ved et rent tilfælde fået adgang til lodekolber, syrebad til printplader og des lige. Man kunne måske spare en masse penge?

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 April 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en AUNE sammen med min RS1 og med min 325i. Jeg synes at den er rigtig god og til de penge den koster kan den anbefales :)

/p

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

/thomsen skrev:
Forresten. Muligt at bygge skidtet selv? Jeg har ved et rent tilf�lde f�et adgang til lodekolber, syrebad til printplader og des lige. Man kunne m�ske spare en masse penge?

Der findes mange gode bærbare forstærkere, se inde på amb.org, der er et design der hedder mini3, det er let at gå til. Men lydmæssigt kulle den ikke være så god som eks. p51, Pico m.m.
de kommercielle modeller er desværre stadig de bedste i det bærbare område, men det skyldes jo i høj grad SMD produktion osv.
På den stationære front der er det dog DIY modellerne der er de bedste, eks. B22 og en balanceret Dynahi/Dynalo

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 April 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Neco soundlab's Cmoy har fået mange fine ord med på vejen

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 April 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige nu en dacmagic og en Fubar II stående, jeg kan ikke høre forskel på de to over usb delen, så hvis det er den du vil bruge, så spar et kilo der.
Jeg har ikke hørt deres amper, men hvis de er ligesom deres fubar dac så er det ganske udemærket til de penge.
Project laver generelt noget der er i orden :)
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes