Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 07:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hjælp til køb af hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
darknath
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

mine dejlige hovedtelefoner er desværre lige gået i stykker (lyden gik i højre kanal lige pludselig af en eller anden mærkelig grund) og nu skal jeg så købe nogen nye..

jeg er dog meget meget kræsen mht hovedtelefoner, da de eneste hovedtelefoner jeg synes er noget værd overhovedet er mine nu afdøde Sennheiser HD 200...

og da jeg overhovedet ikke kan finde dem nogen som helst steder, så må jeg jo se om jeg kan finde et andet par jeg kan bruge..

det jeg elskede mest ved HD 200 var selve ørekoppen, som var helt unik, jeg har virkelig aldrig set nogen magen til, og de passede ellers så perfekt og var utroligt behagelige at have på... (jeg kan slet ikke holde ud til at have andre slags ørekopper på.. har prøvet en del efterhånden)

er der virkelig ingen andre hovedtelefoner der har lign. ørekop? det virker næsten for mærkeligt?

på forhånd tak

Til top Vis darknath's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darknath

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

Hd200 er en relativ klassisk DJ høretelefon, lukket og relativ let, med masser af bas.

De kan nu stadig købes hos eks:
http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Hoved telefoner&brand=Sennheiser&oldinfo=20328

600kr

Men til 600kr ville jeg nu kigge på nogen superlux hvis jeg var dig, jeg kan ikke forestille mig at de ikke er ligeså behagelige som hd200. Det skal siges jeg har ikke haft dem på, men de ser ud til at være foregængerne til eks. hd595 som er meget behagelige, men ikke nødvendigvis mere behagelige end hd600, Dt880, ath a700 m.fl.

En anden ting, det kan godt være at det bare er stikket der er gået i stykker på dem, det er faktisk ret normalt og meget let at fikse.
Hvis du har et multimeter så mål modstanden på jackstikket, det skulle ikke være OL mellem sleeve (ground, den del tættest på kablet) og de to andre ringe (højre, ventre). Hvis du ikke har et multimeter, lån et eller køb et hehe, at skifte selve stikket tager 10 min og alle med en loddekolbe og lidt erfaring kan gøre det.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

darknath
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Tak tak :)

Jeg har faktisk lige fået skiftet ledningen i dem for ca en måned siden.. så burde da ikke være ledningen igen? - men kan vel lige prøve at se om jeg kan få fat i et multimeter et sted, og få det checket..

Til top Vis darknath's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darknath

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Det  er et ret nemt svar, køb et par HD200 igen..

Hvis ikke nye så find nogle brugte..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes