| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har i dag været til Forsvarets Dag, og mine ører fik dumpekarakter. Jeg har en idé om, at det er grundet min lillebrors
intense trommetræning, som foregår i rummet ved siden af. Jeg lavede en simpel dB-måling med min iPhone (pålidelighed?),
og den sagde 85-90 dB mens han spillede, og dette er jeg vel udsat for, i noget der ligner 1½ time gennemsnitligt om dagen.
Den flinke dame hos forsvaret sagde, at hvis jeg ikke snart fik stoppet den larm, kunne jeg ende med høreapparat, og det
vil jeg jo helst ikke. Derfor har jeg surfet lidt omkring på nettet, og fundet dette par Sennheiser bøffer, som skulle kunne
sænke støjniveauet med helt op til 32dB.
Link:
http://www.aage.dk/shop/hovedtelefoner/sennheiser/hd-380-pro .html
Er det noget værd? Idéen bygger mere eller mindre på, at jeg gerne vil have noget høreværns lignende, som stadig kan
spille lidt stille musik og være behagelige at have på, samtidig med at de redder mine ører. Har I andre forslag til produkter
der kan gøre dette, eller vil det slet ikke fungerer? Jeg har ingen forstand på emnet, så jeg vil være meget taknemmelig,
hvis I kan give mig nogle gode råd!
Det skal lige nævnes, at jeg er helt ny på forummet, så mind mig endelig om det, hvis jeg har lagt tråden et forkert sted
eller lignende.
Mvh.
Jens
|