| Forfatter |
|
Bagger Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er den meget lytteglade ejer af et sæt Grado GS1000. Går med nogle tanker om at opgradere standard kablet, da det for
det første er samlet utroligt grimt ifht. prisen på hovedtelefonerne og samtidig tror jeg, at der vil kunne hentes noget mere på
lydsiden med en opgradering. Men er der overhovedet nogen som laver sådan noget i Danmark? Og som jeg tør aflevere min
højt elskede hovedtelefoner til?
På forhånd tak for hjælpen
Bagger __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal også være et der kan klare at bøfferne bliver drejet rundt en gang imellem..
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik_sdk skrev:
Det skal også være et der kan klare at bøfferne bliver drejet rundt en gang imellem..<div style="text-
align: left;">
|
|
|
Ja, det kan jo ske også selvom jeg passer usandsynligt meget på ikke at gøre det. Men kan ikke rigtig finde nogen der gør det
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm normalt siger man at Grado ikke har den store gavn af et andet kabel, men det er muligt at opgradere det. Det kræver ikke det store snilde, men driverne er limet på træet så det kan gå galt.
Hvad vil du have af kabel, hvad lyd vil du have? Jeg tænker også mht pris.
I danmark findes der ikke nogen der gør det professionelt udover de lokale hifi pushere, jeg har også recablet en del høretelefoner efterhånden dog ikke Grado.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske Pete i Lydbutikken...?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://gilmore2.chem.northwestern.edu/projects/showfile.php? file=grado_prj.htm
Det er ikke så slemt, måske de kan klare det i lydbutikken, men de har så ikke noget kabel dertil.
Jeg ville nok tage noget Jena kabel, så kommer man aldrig til at opgradere hehe
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg havde GS-1000 var de kablet med black dragon fra Moon audio. APureSound omkabler også Grado men det er jo alt sammen i det store udland. Det skulle være ret omstændeligt at få driverne fri af træet og med ret stor sandsynlighed for at ødelægge dem hvis man ikke ved hvad man gør.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Da jeg havde GS-1000 var de kablet med black dragon fra Moon audio. APureSound omkabler også Grado
men det er jo alt sammen i det store udland. Det skulle være ret omstændeligt at få driverne fri af træet og med ret stor
sandsynlighed for at ødelægge dem hvis man ikke ved hvad man gør. |
|
|
Hvordan havde du fået dem kablet om så? Eller var de det fra starten af? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de var allerede omkablede da jeg købte dem, men jeg har ved flere andre lejligheder sendt hovedtelefoner til Alex hos APureSound til omkabling. Alex betragter det i øvrigt som en af sine forretnings hemmeligheder hvordan han får driverne ud af en GS-1000 og vil derfor ikke fortælle hvordan.
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Ja de var allerede omkablede da jeg købte dem, men jeg har ved flere andre lejligheder sendt
hovedtelefoner til Alex hos APureSound til omkabling. Alex betragter det i øvrigt som en af sine forretnings hemmeligheder
hvordan han får driverne ud af en GS-1000 og vil derfor ikke fortælle hvordan. |
|
|
Ok, kunne være man skulle overveje det. Ved du noget om hans priser osv? __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhænger af kabel længde, terminering, yderfinish, hovedtelefonmodel osv. Men fra $200 og opefter plus forsendelse
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja plus told og moms og afgift til postdanmark
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja også det hvis man er uheldig. 5%+25%+175 kr.
Sidste gang slap jeg under anvendelse af følgende trick. Jeg havde stadig kvitteringen fra da hovedtelefonerne første gang kom ind i Danmark samt kvittering for fremsendelsen til Alex og så hævdede jeg at de blot havde været sendt til reperation hvorfor jeg jo selvfølgelig ikke skulle betale ditten og datten. Jeg blev dog stadig afkrævet ekspeditionsgebyret. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det kan man også gøre
|
| Til top |
|
| |
Bagger Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
Ja også det hvis man er uheldig. 5%+25%+175 kr.
Sidste gang slap jeg under anvendelse af følgende trick. Jeg havde stadig kvitteringen fra da hovedtelefonerne første gang
kom ind i Danmark samt kvittering for fremsendelsen til Alex og så hævdede jeg at de blot havde været sendt til reperation
hvorfor jeg jo selvfølgelig ikke skulle betale ditten og datten. Jeg blev dog stadig afkrævet ekspeditionsgebyret. |
|
|
Hehe... nice lille tricks. Overvejer lige om hvad jeg skal finde på, tak for hjælpen så længe. __________________ Min stue
|
| Til top |
|
| |