Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Grado RA1 til AC vs batterier (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen her der har sammenlignet Grados hovedtelefonforstærker til lysnet i forhold til den batteridrevne?
Det er mit indtryk at den batteridrevne er langt mest udbredt men hvad er den lydmæssige forskel?

Iøvrigt lader det til at være en meget enkel konstruktion hvilket frister lidt til at bygge en kopi. Nogen der har erfaringer med det?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

RA1 er faktisk bare en simpel Cmoy som er puttet i en dyr kasse De fleste Cmoys skulle være bedre end RA1.

Batteri driften bør være bedst
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Really? Der kan man bare se!
Jeg hørte Grados amp den anden dag og var ret begejstret for den fyldige klang. Jeg har nu læst en smule om Cmoy og der findes mange varianter vist. Hvilken skal jeg gå efter hvis jeg vil have en der lyder som en Grado?
Godt nok er Grado monteret i en pæn kasse af ét stykke mahogni men udover det virker den lige lovlig pebret og kan man finde en Cmoy variant med tilsvarende lyd til 2-500 kr. bliver det helt grotesk synes jeg
Men sådan er der jo så meget, Grados riaa er vist lidt samme historie iøvrigt...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Batteridrift er mere stille, så det burde være det bedste og har man brug for mere kraft i reserven er der intet i vejen for at benytte 6 almindelige batterier i stedet for et 9 volts batteri..

Jeg har ikke hørt Grados forstærker, men har læst at den skulle være meget dyr i forhold til hvad den kan yde..

Der er en hulens masse cmoys på ebay og forstærkere som "Zigis", "neco soundlab" og "Banzai" skulle alle tre være rigtigt gode, Med necoen klart i spidsen..

Banzai

Zigis

Neco

Den her er  næsten magen til Grados

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hvad Claus siger

Og ja RA1 er meget overpriced, så en udregning over hvad den kostede at lave og det var ikke mange kroner, desuden skal det siges at RA1 faktisk er baseret på Cmoy designet og ikke den anden vej rundt

men altså hvis du skal have dig en forstærker og har lidt penge til at investere er der mange bedre alternativer end Cmoy designs. Jeg ville til et par gradoer nok kigge efter en Graham Slee / Novo eller en Gilmore Lite / Dynalo

Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Udgangspunktet er at den skal have meget samme klang som Grado og helst ikke kravle meget over en plovmand.
Jeg har en X-Can V8 og et par SR60 og går og venter på et par JVC HA-RX900 som jeg tror ville passe bedre til V8'eren end jeg synes SR60'erne gør.
Så Cmoy'en skulle være til SR60'erne så jeg har den kombi som supplement så jeg har to forskellige lydbilleder at veksle imellem og den må også gerne være lille så den kan bruges transportabelt også.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Okay til et par sr60 ville Slee osv nok være overkill, så jeg ville nok også gå efter en cMoy eller måske en integreret dac/amp løsning ala Aune 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes