Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sony HT-DDWG700 -> Headphones (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marichuu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa.
Jeg er nybegynder på det her område, så beklager evt. dumme spørgsmål på forhånd :P
Jeg ser i andre topics at i tit nævner DAC og amplifiers til hovedtelefoner. Mit spørgsmål er; kan jeg nøjes med at bruge min Sony HT-DDWG700 og bare plugge et headpiece direkte foran på den?
Jeg bruger systemet til Xbox360/PS3 (toslink) og film fra PC'en (coax). Her vil jeg også gerne hører om det er muligt at få surround ud til headpieces den vej igennem og hvilket sæt skal jeg helst gå efter til gaming/film?

Altså:

1. Er en DAC/amp nødvendig, hvis jeg har en forstærker?
2. Skal jeg droppe coax frem for toslink?
3. Hvilket sæt hovedtelefoner skal jeg gå efter til konsol gaming/HD film?
Til top Vis marichuu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marichuu

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

1: Nix hvis du har et sted at stikke dem i og du er tilfreds med lyden, så er du kørende.

2: fisk, jeg kan ikke registrere nogen forskel, brug det du har 1 er 1 og nul er nul, selvom nogle mener noget andet er det min indstilling til det..

3: nogle der er komfortable og lyder godt

Snurrerundt lyd i bøffer kræver at du har en amp/DAC som kan levere (og afkode signalet) det til dine høretelefoner, mit stueanlæg kan f.eks gøre det, men der er også produkter lavet direkte til hovedtelefoner..
men snurrerundt lyd er svært med kun to højtalere og har en tendens til "bare" at være "rumlyd"..

En mulighed kunne være senn's sourounder, men de er altså noget for sig selv og er ikke rigtigt hovedtelefoner, men mere skulder monteret højtalere, men det virker fint. Omend det er lidt bøvlet og ser tåbeligt ud

Ang:3
Det afhænger meget af pengepung og hvilke krav du har til lyden og konstruktionen..

sidst men ikke mindst: du får ikke nødvendigvis god lyd ud af at tømme kontoen, så bare rende ud og smide omkring sig med gryn er ikke altid en god idé, det gælder om at finde ting der har synergi DVS summen af delene bliver større end de enkelte dele lagt sammen, lidt ligesom det ikke hjælper noget med små bjergryttere hvis du skal køre stærkt hele touren, tingene skal supplere hinanden..

marichuu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene :D

Jeg ved ikke om det kan betale sig at gå over 1000,- i første omgang for mig. Jeg leder efter noget der har en overbevisende bass hvertfald. Det må også gerne være et par, der ikke sidder ubehageligt efter 3 timers tid.

Superlux HD681 ser ud til at være noget i synes godt om her inde. Så jeg tænker lidt på om det var et godt valg med evt. nogle modificeringer til. Jeg har også hørt meget godt om Sennheiser, så det er også noget jeg virkelig har lyst til at prøve. Hvis du/i har et forslag til hvilke Sennheiser er værd at smide op til 1000 kr for, så ville jeg meget gerne høre jer ad.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 26 Juli 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

Altså en didikeret Dac plejer at være en fordel og noget af det der giver mest på lydsiden udover høretelefonerne.En e.g Aune kunne være en ide, eller en anden billig Dac/amp løsning, da jeg ikke tror den Sony er så super til høretelefoner.
Mht Coax vs toslink, så siger man normalt at coax er bedst til korte afstande (under 2m) og toslink derefter. Toslink har også den fordele at det skiller apparaterne elektrisk ad, hvilket ofte er en fordel. Du skal dog huske at dit coax kabel skal være ordenligt skærmet, helst tripel skærm og af okay kvalitet, du behøver ikke give mere end 2-300kr men aldi kabler er bras
Superlux er super til prisen, men surround er generelt noget bras, bedre at finde et par med et godt stereo perspektiv og en god soundstage.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

En dedikeret DAC er bedre, ingen tvivl der, men den er IKKE nødvendig, de fleste DACs der er på markedet er ikke stand til at afkode et snurrerundt signal..

Det er jo også et spørgsmål om hvad man har "brug" for, et par superlux og en ganske almindelig integreret forstærker kan mageligt holde trit med et fint højtalersystem, synes jeg, det når sæføllig ikke de højder som man opnår med vores "fine" grej, men det er som regel ikke noget der lyder frygteligt..

Hvis budgettet er på omkring en tusse, ville jeg nok vælge et par superlux 660 og eventuelt en Aune eller en anden kombineret amp/DAC engang i fremtiden..

Lige for en god ordens skyld så husk at vi er nørder, nogle af os endda til det ekstreme..

Lidl har for tiden et par ganske OK hovedtelefoner til under 200 kroner og det endda med støjdæmpning på..

marichuu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Fantastisk.
Jeg har kigget på den såkaldte Aune, men den ser ikke ud til at have toslink indgang, hvilket er et problem for min Xbox360/PS3. Hvis jeg ikke tager helt fejl, så var der en Zero DAC, som får en del ros forhold til prisen og samtidig har toslink. Ville det være iorden med sådan en + et sæt bøffer til omkring ~600 kr?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Det ville det helt bestemt. Hvilke høretelefoner tænker du på til ca 600kr?

marichuu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Det var så det jeg håbede i kunne fortælle mig :D
For ærligt talt, så har jeg altid været typen der vil have højttaler frem for høretelefoner. Men som så mange siger; det er ikke fedt at vække naboerne med eksplosioner midt om natten. Som tidliger nævnt vil jeg meget gerne have et forslag fra Sennheiser. Det gør ikke noget at det er et par hundrede kr over.

marichuu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Lidt offtopic, men hey... kan være jeg får noget ud af det.
Det næste M! blad (29. juli) har en guide til høretelefoner. Må se om der er noget der fanger mig dér :D

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hmm mon den guide er helt god

marichuu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Sikkert ikke, men jeg kan altid kigge forbi her og se hvad i har at sige til det haha :D

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2010 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Skal det med djævlens vold og magt være Sennheiser ?? og hvorfor ?
Ikke at der er noget galt med dem, jeg er bare nysgerrig..

Anmeldelser er gode nok, men jeg tvivler på at M er SYNDerligt seriøse, de er vel på niveau med de klovne der anmelder i Ekstrabladet og sådanne steder..
Problemet er egentlig ikke at de ikke kan formidle hvad de oplever, jeg synes problemet ligger i at de ganske simpelthen ikke har en hujende fis af viden om hvad markedet kan tilbyde..
Hvad jeg mener er at de er jo nød til at have en vinder også selvom de anmelder en stak hø, så nogle gange sker der det at der tages 6-7 par ½dårlige par og udråber en af dem til at være den bedste, det er der så ikke noget underligt i, MEN de mangler jo ligesom noget anstændigt udstyr at  sammenligne med og så forsvinder troværdigheden stille og roligt..

Hvis vi er nede i et prisniveau på de 600, er vi mange her der nok er pisket til at melde pas, eller være begrænset til at anbefale gamle stridsheste som Koss portapro og ksc75, senn px100 samt et par andre travere som bestemt er fine bøffer og vil være god værdi for pengene..

Problemet med de lidt ældre modeller er at prisen på gode drivere (det kalder vi de små højtalere) er faldet meget de sidste 5-10 år og at der i sagens natur er endnu bedre køb der ligger og venter på os, et eksempel er superlux serien, som har glædet en del har på siden og forhåbentligt vil fortsætte med at gøre det, et mærke som Samson er også værd at kigge på eller skytronics, måske Vivaco..de fleste af deres bøffer har det til fælles at de bygger på en gammel traver hvor de har skiftet indmaden ud med deres egne drivere, med større eller mindre held naturligvis, men altid billigere end originalen om det så er kopiprodukter er en anden diskussion, man kunne jo også argumentere for at alle cowboybukser i verden er kopier af Levis, de har to ben og er syet i Denim..

Jeg har det sidste års tid moret mig med at købe billige bøffer og jeg er meget ofte blevet positivt overrasket, dog er Tigers modeller alle som en noget hø..
Man skal ikke forvente at få en Ferrari til samme pris som en Dacia, men man kan godt være heldig at finde en Golf GTI til Daciapris og det er da heller ikke så ringe igen..

Zeroen er en fin maskine som er til at betale, men som nævnt tidligere ved  jeg ikke om den kan gnave et DTS signal, nogle der ved det ??

Jeg synes også at der er en lidt ærgelig tendens til at  vi kalder alle integrerede forstærkere for noget hø, for det er de ikke, en anstændig hovedtelefon forstærker behøver ikke at koste mere end 50 kroner og det er i priser for os almindelige mennesker, så Sony og de andre store behøver nok ikke bruge mere end en flad 20er for at få god lyd ud af deres ting, igen er det noget der er sket indenfor de sidste 5-10 år og i høj grad efter at hovedtelefoner bliver mere og mere populære..

Kort sagt prøv at starte med et par gode bøffer og så tag den derfra, hvis DU er tilfreds med hvad du hører, er der jo ikke mere at tærske langhalm på, lige så meget for at finde ud af om du kan leve med at bruge bøffer fremfor højtalere, hvis du ikke kan forliges med at bruge hovedtelefoner sådan generelt, er der jo ikke meget hjælp at hente ved at købe dedikerede DACs og forstærkere..

Sikke jeg dog vrøvler løs i dag

Og ja jeg er både nørd og nærig

marichuu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2010 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Hahaha, tak for et godt grin :D
og selvfølgeligt skal du da også have tak for infoen :p
Ang. Sennheiser: Er man ikke "nørd" når det kommer til høretelefoner, så kender man stort set kun til Sennheiser, og at det er godt. Det var mere derfor jeg var på udkig efter sådan et par.

Men som du også siger... jeg må starte med noget "godt" og tage den derfra. Tror det bliver sådan et forholdsvis billigt sæt Superlux i første omgang.

Lige en ting, har i nogen idé om hvad "minimumsværdi på 25 euro" hos www.thomann.de er? Jeg har ikke prøvet at gennemføre en ordre endnu, men den poppede op med at jeg ikke har opnået denne såkaldte "minimumsværdi".

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2010 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Minimumsordre er bare at du skal købe for 25 euro hos dem

Claus har ret i at en okay forstærker ikke behøver at koste det store, e.g. en Cmoy el.lign, og der findes et par gode integrede forstærkere, men man skal være heldig for at finde en og som regel er det nogle gamle sataner, fra dengang hvor at man ikke havde digitale medier

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du vælger et par superlux, så tjek lige ebay, der er de tit billigere end hos Thoman, hvis du vælger Thoman så bestil et par velourpuder af den typer der passer med AKG240, så skulle du være kørende..

Min 3 år gamle billige yamaha forstærker har en ganske udmærket hovedtelefonudgang, så det skulle være til at finde noget der spiller fint, sæføllig vil en total Bilka løsning til 1500 incl højtalere ikke være optimalt, men har du blødt lidt så skulle det ikke være helt ad h...... til.

P.s Prøv engang at google Techtrinos grej, så vil du vide at han kun er tilfreds med det absolut ypperste der kan købes for penge..
Vi andre uden flagremuse ører kan ofte nøjes med mindre

marichuu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kiggede faktisk også på de puder. De blev nemlig også nævnt i superlux tråden så vidt jeg husker :o

Jeg bestiller nok engang om 2 ugers tid da jeg skal på ferie fra imorgen af :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes