Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Beyerdynamic T50p (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Efter at jeg har været rigtig glad for Beyerdynamic T1 siden jeg fik dem, tænkte jeg at jeg skulle have T50p. Jeg har aldrig
haft andre transportable on-ears end Porta Proerne, som jeg ellers er godt tilfreds med når der skal lyttes musik på ferien.
Så jeg forudbestilte T50p med det samme det var muligt. Der skulle gå to måneder før jeg fik dem men de landede på det
helt perfekte tidspunkt. Netop dagen før mine T1 skulle afhentes af deres næste ejermand.

I ventetiden har der været meget kritik af T50p ovre på Head-fi.org så jeg havde flere gange overvejet at annullere min
bestilling. Jeg fik da også et chock da jeg lyttede til dem lige ud af kassen. Virkelig nasal mellemtone og mildest talt elendig
lyd. Jeg var helt enig i den kritik de havde fået. Alligevel skulle de have chancen. Da køberen (Han må selv afsløre sig her på
forum hvis han ønsker ) af mine T1 kom forbi fik han et 10 sekunders prøvelyt og det var åbenbart nok til at vi begge
var enige i at disse må være en mindre fejl fra Beyers side.... især prisen taget i betragtning.

Nu har jeg haft dem liggende og spille sig selv til døgnet rundt i den medfølgende transport taske siden jeg fik dem. Jeg har
haft tid til at arbejde med placering af driverne over ørerne og HER skal jeg lige love for, at hvis de ikke sidder rigtigt så er
de ikke til at holde ud til at lytte til. Til gengæld må jeg sige, at jeg er vendt 180 grader rundt i forhold til disse
hovedtelefoner. Det viser sig at med den rette placering og tilspilning af driverne, så er der virkelig tale om en high end
transportabel hovedtelefon. Ikke på niveau med T1 men helt sikkert en konkurrent til andre i sin klasse (Her kan jeg kun
nævne HD-25II, ATH ESW9 og ESW10, som jeg har hørt dem ved forskellige lejligheder.). Lyden minder mig om signaturen i
Etymotics ER-4S bare med lidt mere krop og fylde men med samme speed og detaljering. T50p er IKKE (langt fra) et
bassmonster men til gengæld er (det skyldes sikkert tesla-teknologien) der rigeligt med detaljer som i T1 og som jeg elsker
det fra ER-4S. Og så spiller de fantastisk med både iQuben og RSA P-51 Mustang selvom de er også er ok direkte fra
iPhonen. Det svage punkt lige nu er at mellemtonen ikke er længere fremme. Vokaler kommer for ikke helt så meget frem
som jeg gerne ville have det. Måske det ændrer sig når de kommer over 100 timer som de fleste på head-fi mener de skal
op på? eller også skyldes det, at jeg er vant til SR325.

Det har også overrasket mig hvor meget de issolerer fra lyde udefra!! Nu har jeg ikke haft lukkede hovedtelefoner før (på
nær en kort periode med DT-770 for fire år siden) så det er en helt ny oplevelse for mig - og resten af familien - at de kan
tale til mig og jeg ABSOLUT INTET hører, hvor jeg med Gradoerne og T1 kunne høre hvad de sagde og være med i
samtalerne.

Nå - det blev en lidt længere omgang og det var egentligt ikke meningen. Jeg ville bare lige høre om der er andre end mig,
der har prøvet Beyerdynamic T50p?

Et par billeder skal der også være plads til:

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 08 August 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

shhh, jeg har ikke råd til dem før jeg har solgt min RWA sig 30.2

Må indrømme har også kigget på dem og netop afskrevet dem pga kritikken de fik, men nu kan de være de skal have en chance mere, for du beskriver dem lidt som jeg ville beskrive dt880
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 08 August 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

hehe - ja jeg vidste jo godt at du er gammel Beyer-mand Techtrino :-)
Jeg er sikker på at du vil falde i svime over T1'erne... har du i det hele taget fået lyttet til dem endnu???

Jeg er jo nok lidt mere ovre på Grado-siden og det er nok også derfor, at jeg får 10% mere musiknydelse ud af HD800 end T1
- mens (flere og flere) andre har det omvendt og bedst kan lide T1. Jeg elsker det lyst, luftigt og åbent og har ikke så meget
behov for bass-impact - som T1 har i tilpasse mængder. Men nu har du jo K1000 og det er jo i den anden retning mht bas er
det ikke?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Nej har ikke hørt T1 der er ikke nogen heroppe der har et par desværre Men var ved at købe et par da de udkom, men holdt mig igen da jeg ikke troede de ville få mere "head-time" end mine K1000, og ellers ville minde så meget om K1000 at det ville være pjat at have dem.

K1000 vil jeg ikke mene har megen bas, de lyder bare fuldstændigt neutralt, man kan ikke høre man har dem på vil jeg mene

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 08 August 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Nej har ikke hørt T1 der er ikke nogen heroppe der har et par desværre Men var ved at købe et par da
de udkom, men holdt mig igen da jeg ikke troede de ville få mere "head-time" end mine K1000, og ellers ville minde så meget
om K1000 at det ville være pjat at have dem.K1000 vil jeg ikke mene har megen bas, de lyder bare fuldstændigt neutralt, man
kan ikke høre man har dem på vil jeg mene

Sjovt - ham, der købte dem skulle bruge dem som supplement til netop K1000. Jeg glæder mig til at høre hvad han synes som
dem og hvilken der får mest headtime over tid.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Har Kane købt dem?

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 August 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

og hvorfor skillte du dig af med dem?
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 August 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Nej, og han har også solgt sine k1000!

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 August 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Henrik_sdk skrev:
og hvorfor skillte du dig af med dem?

Tja nu skriver burning, at der er større musiknydelse med HD800 end T1.
Så mon ikk der er sådan et sæt på vej?
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Traitor 

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 08 August 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg hørt HD800 ved flere lejligheder og har været nervøs for om den store WOW-effekt de har haft på mig hver gang
måske var noget jeg ville blive træt af i længden - lidt ligesom jeg fik det med GS1000 over tid. De blev lidt for meget af det
gode og de fik efterhånden for lidt spilletid. Jeg tror bare at HD800-lyden passer bedre til mig og netop det at der er stort hul
igennem og mega soundstage har gjort udslaget. Jeg har været VIRKELIG glad for T1 - altså virkelig. Det har uden
sammenligning været de bedste hovedtelefoner jeg har haft endnu. Deres synergi med min Meier Concerto gjorde det ikke
dårligere. Men jeg har hele tiden haft HD800 i baghovedet og jeg har også sagt lige siden jeg lyttede til dem første gang at
dem ville jeg gerne have en gang.

Den endelige beslutning kom efter at AffeX besøgte mig en aften med hans HD800 og vi brugte hele aftenen på at bytte frem
og tilbage og sammenligne på flere genrer. Jeg vil sige at på nogle områder var det fifty-fifty, nogle områder vandt T1 - især
rock og elektronisk musik hvor der er noget mere impact i bassen i T1 og tyngde generelt. Men på et for mig afgørende
område var HD800 et skridt foran hver gang og det var med jazz - især vokaljazz!!! Og Jazz udgør 80% af min musiklytning.
Mellemtonerne er lige et skridt længere ude over scenekanten med HD800 og det er noget jeg sætter stor pris på som også
SR325 har fokus på. Jeg kan sagtens leve med at jeg må undvære en stor del af den bas som T1 leverer bare den bas der
er er helt på plads - og det er den bestemt med HD800.

Så jeg vil sige at hvis det stod til det så kunne jeg NEMT leve med T1 - men da jeg har fået et godt tilbud fra Jan Meier på en
Stagedac og en HD800 i samlet køb så tog jeg beslutning om at se om jeg kunne sælge T1'erne og købe de to ting samlet.
Nu skal jeg bare lige have de sidste financielle ender til at mødes og så er det jo rart at T50p er et lille plaster på såret mens
man venter

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 August 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Ja den er sgu svære at stå for, den HD800.
Jeg har lidt samme oplevelse af de dem som dig.
soundstage, hul igennem, stemmegengivelse det er bare i top.
Den lette og stramme basgengivelse er helt i min smag.
Så er komforten bare det bedste jeg har prøvet.
Virkelig en fornøjelse at lytte til musik med HD800.
Jeg havde dem på prøve 1 uge inden køb, efter 3-4 dage var jeg ikke i tvivl om dem måtte jeg bare have.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 22 August 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

De spiller godt nok godt med en P-51

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 23 August 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Uhh... De ser rigtig interessante ud... Tager du dem med til meetet? Eller vil du spare mig for de efterfølgende lommesmerter...?
Jeg har selv haft DT880 samt EW9, og syntes det var nogle rigtig lækre bøffer, men mangler nogle til ferie og transport (og ved computeren, der er lukede) (Har ER-4s samt Yuin PK1), så det kunne godt være næste bøf...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 August 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Det er da ellers rigtig nydeligt design de har de der T50p
Til top Vis AffeX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AffeX

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 24 August 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Uhh... De ser rigtig interessante ud... Tager du dem med til meetet? Eller vil du spare mig for de
efterfølgende lommesmerter...? Jeg har selv haft DT880 samt EW9, og syntes det var nogle rigtig lækre bøffer, men
mangler nogle til ferie og transport (og ved computeren, der er lukede) (Har ER-4s samt Yuin PK1), så det kunne godt være
næste bøf...

Hej Ask.... JA de er rigtig flotte! OG jeg elsker dem især ved computeren og til transport. MEN du skal ikke forvente for
meget - der er nogle der ligefrem HADER dem! Så det er nogle hovedtelefoner, der deler vandende.....

Det er nok noget med at selve koppen er ret lille og selve driveren er også mindre end i T1 og lydvinduet ikke er særligt
stort. Derfor er det ekstremt vigtigt at de sidder rigtigt på øret ellers lyder det som et pap-bæger med en snor i, hvor der i
den anden ende sidder en konservesdåse foran en mobiltelefon der spiller 64 kbs MP3.

Men passer de til ens øre og kan man få dem til at sidde rigtigt så åbner der sig et fantastisk lydrum med detaljer på niveau
med T1 - dog uden en bas-impact som T1. Tesla driverne er virkelig hurtige det er man ikke i tvivl om. Jeg tror Beyer har
ramt en guldåre med den nye teknologi.

Jeg glæder mig til at høre T5p som også snart kommer ud i butikkerne. En LUKKET 32 Ohms full size udgave af T1.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 24 August 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Asklepios skrev:
Uhh... De ser rigtig interessante ud... Tager du dem med til meetet? Eller vil du spare mig for de
efterfølgende lommesmerter...? Jeg har selv haft DT880 samt EW9, og syntes det var nogle rigtig lækre bøffer, men
mangler nogle til ferie og transport (og ved computeren, der er lukede) (Har ER-4s samt Yuin PK1), så det kunne godt være
næste bøf...

Hej Ask.... JA de er rigtig flotte! OG jeg elsker dem især ved computeren og til transport. MEN du skal ikke forvente for
meget - der er nogle der ligefrem HADER dem! Så det er nogle hovedtelefoner, der deler vandende.....

Det er nok noget med at selve koppen er ret lille og selve driveren er også mindre end i T1 og lydvinduet ikke er særligt
stort. Derfor er det ekstremt vigtigt at de sidder rigtigt på øret ellers lyder det som et pap-bæger med en snor i, hvor der i
den anden ende sidder en konservesdåse foran en mobiltelefon der spiller 64 kbs MP3.

Men passer de til ens øre og kan man få dem til at sidde rigtigt så åbner der sig et fantastisk lydrum med detaljer på niveau
med T1 - dog uden en bas-impact som T1. Tesla driverne er virkelig hurtige det er man ikke i tvivl om. Jeg tror Beyer har
ramt en guldåre med den nye teknologi.

Jeg glæder mig til at høre T5p som også snart kommer ud i butikkerne. En LUKKET 32 Ohms full size udgave af T1.

Det er også lidt det indtryk jeg har fået af dem... Men må se om man ikke kan afprøve dem nogle steder, evt. til head-fi meet'et lige om snart...
Lyder spændende med Tp5, kommer den til at koste det samme/eller ligge i samme prisleje som T1?

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 24 August 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Ja, så vidt jeg er orienteret er det sammen pris som T1... hvilket nok gør dem til en af de dyreste hovedtelefoner produceret
med portabilitet for øje... med mindre man medregner Ultrasone Editon 8 og JH-audios customs i portable kategorien.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes