Efter at jeg har været rigtig glad for Beyerdynamic T1 siden jeg fik dem, tænkte jeg at jeg skulle have T50p. Jeg har aldrig
haft andre transportable on-ears end Porta Proerne, som jeg ellers er godt tilfreds med når der skal lyttes musik på ferien.
Så jeg forudbestilte T50p med det samme det var muligt. Der skulle gå to måneder før jeg fik dem men de landede på det
helt perfekte tidspunkt. Netop dagen før mine T1 skulle afhentes af deres næste ejermand.
I ventetiden har der været meget kritik af T50p ovre på Head-fi.org så jeg havde flere gange overvejet at annullere min
bestilling. Jeg fik da også et chock da jeg lyttede til dem lige ud af kassen. Virkelig nasal mellemtone og mildest talt elendig
lyd. Jeg var helt enig i den kritik de havde fået. Alligevel skulle de have chancen. Da køberen (Han må selv afsløre sig her på
forum hvis han ønsker

) af mine T1 kom forbi fik han et 10 sekunders prøvelyt og det var åbenbart nok til at vi begge
var enige i at disse må være en mindre fejl fra Beyers side.... især prisen taget i betragtning.
Nu har jeg haft dem liggende og spille sig selv til døgnet rundt i den medfølgende transport taske siden jeg fik dem. Jeg har
haft tid til at arbejde med placering af driverne over ørerne og HER skal jeg lige love for, at hvis de ikke sidder rigtigt så er
de ikke til at holde ud til at lytte til. Til gengæld må jeg sige, at jeg er vendt 180 grader rundt i forhold til disse
hovedtelefoner. Det viser sig at med den rette placering og tilspilning af driverne, så er der virkelig tale om en high end
transportabel hovedtelefon. Ikke på niveau med T1 men helt sikkert en konkurrent til andre i sin klasse (Her kan jeg kun
nævne HD-25II, ATH ESW9 og ESW10, som jeg har hørt dem ved forskellige lejligheder.). Lyden minder mig om signaturen i
Etymotics ER-4S bare med lidt mere krop og fylde men med samme speed og detaljering. T50p er IKKE (langt fra) et
bassmonster men til gengæld er (det skyldes sikkert tesla-teknologien) der rigeligt med detaljer som i T1 og som jeg elsker
det fra ER-4S. Og så spiller de fantastisk med både iQuben og RSA P-51 Mustang selvom de er også er ok direkte fra
iPhonen. Det svage punkt lige nu er at mellemtonen ikke er længere fremme. Vokaler kommer for ikke helt så meget frem
som jeg gerne ville have det. Måske det ændrer sig når de kommer over 100 timer som de fleste på head-fi mener de skal
op på? eller også skyldes det, at jeg er vant til SR325.
Det har også overrasket mig hvor meget de issolerer fra lyde udefra!! Nu har jeg ikke haft lukkede hovedtelefoner før (på
nær en kort periode med DT-770 for fire år siden) så det er en helt ny oplevelse for mig - og resten af familien - at de kan
tale til mig og jeg ABSOLUT INTET hører, hvor jeg med Gradoerne og T1 kunne høre hvad de sagde og være med i
samtalerne.
Nå - det blev en lidt længere omgang og det var egentligt ikke meningen. Jeg ville bare lige høre om der er andre end mig,
der har prøvet Beyerdynamic T50p?
Et par billeder skal der også være plads til: