| Forfatter |
|
qliphoth Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum, Det billigste sted jeg selv kunne finde dem: http://www.h-online.com/priceinsight/eu/a400361.html til 7500,- Fåes de billigere end dette indenfor EU? Hvad skal der bruges udover selve høretelefonerne, jeg har i forvejen en DACMagic samt Rotel rc-1550 + rb 1572, de kan vel ikke anvendes når det er hovedtelefoner?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
De koster ca 1000 euro de fleste steder i EU, men lige hvor de evt er billigst ved jeg så ikke. Husk også de 25 moms og 5-10% told og gebyr du skal betale hvir du køber undenfor EU, samt de 2-3 uger som postDK nogengange tager om at fortolde.
Du skal ud og have en seriøs forstærker til dem, jeg er ikke hd800 ekspert, men jeg tror du kommer til at lægge en del penge på den post.
Hvorfor lige hd800?
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
De koster ca 1000 euro de fleste steder i EU, men lige hvor de evt er billigst ved jeg så ikke. Husk også de 25 moms og 5-10% told og gebyr du skal betale hvir du køber undenfor EU, samt de 2-3 uger som postDK nogengange tager om at fortolde.
Du skal ud og have en seriøs forstærker til dem, jeg er ikke hd800 ekspert, men jeg tror du kommer til at lægge en del penge på den post.
Hvorfor lige hd800?
|
|
|
Hej techtrino, Jeg har også tænkt mig at købe dem indenfor EU, netop pga. told, moms, afgifter osv. Jeg vil gerne have HD800 fordi jeg har hørt at de skulle være noget af det bedste der fåes og økonomisk ligger de også i en fin prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nja om de er noget af det bedste der fåes, hænger meget an på hvem man er og hvad musik man hører og ens setup. De er da gode og bestemt i den bedste ende, men der er mange andre valgmuligeder i den prisklasse, jeg ville bestemt ikke tage hd800 uden først at have hørt dem på mit eget setup, for det kan jo være du bedre kan lide e.g dx1000, k1000, k701, T1, w5000 m.fl
Hvis du har mulighed for at tage med til meetet burde du overveje det, for der kan du høre hd800, som det eneste sted her i landet (efter hvad jeg ved). Jeg tror det er det bedste råd jeg kan give, for at skulle punge op med måske 15k til et høretelefon setup kræver at du ved hvad du vil have og har hørt lidt forskelligt.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få en rigtig fin pris (det billigste jeg har set) hvis du køber dem hos Jan Meier - audio.homepage.t-online.de/">Meier Audio i samkøb med en af hans forstærkere.
Leder du efter en godt matchende hovedtelefonforstærker kan jeg klart anbefale Meier Concerto. Jeg har selv ved flere
lejligheder lyttet til HD800 på den og HD800 bliver af samme grund med stor sansynlighed mit næste køb.
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Du kan få en rigtig fin pris (det billigste jeg har set) hvis du køber dem hos Jan Meier - audio.homepage.t-online.de/">Meier Audio i samkøb med en af hans forstærkere.
Leder du efter en godt matchende hovedtelefonforstærker kan jeg klart anbefale Meier Concerto. Jeg har selv ved flere
lejligheder lyttet til HD800 på den og HD800 bliver af samme grund med stor sansynlighed mit næste køb.  |
|
|
Ville meget gerne have checket dit link, men det virker ikke :-( Har fundet dem til 6750,- i Italien inkl. fragt.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/
Har links nogensinde virket i dette forum  ...vi prøver igen...
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Har links nogensinde virket i dette forum ...vi prøver igen... |
|
|
Hej igen, Er ikke så meget for at købe hjemmebyg, kan jeg udnytte min Cambridge DACMagic og slippe for en DAC i forstærkeren, og derved få bedre lyd, for færre penge?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
burning777 skrev:
Har links nogensinde virket i dette forum ...vi prøver igen... |
|
|
Hej igen,Er ikke så meget for at købe hjemmebyg,
kan jeg udnytte min Cambridge DACMagic og slippe for en DAC i forstærkeren, og derved få bedre lyd, for færre penge?
|
|
|
Hvad mener du med hjemmebyg???
Meier Audio er helt og aldeles professionelt firma, der laver topklasse hovedtelefonforstærkere!
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv HD800 og en Meier Corda 3Move.
Lyden er rigtig god, dog er det en bærbar forstærker hvilke ikke er helt optimalt, da hd800 er særdeles krævende.
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Jeg har selv HD800 og en Meier Corda 3Move.
Lyden er rigtig god, dog er det en bærbar forstærker hvilke ikke er helt optimalt, da hd800 er særdeles krævende. |
|
|
Hej Mads, ok, hvilken forstærker vil du i såfald anbefale mig og hvad vil du mene denne koster sammen med HD800? Forstærkeren SKAL være drevet af en strømforsyning og ikke batterier. Forstærkeren behøver ikke at have DAC indbygget, da jeg som sagt har den glimrende DACMagic i forvejen, til at forbinde til PC.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjemmebyg, fyyy. Meier er super professionel og har været i branchen i mange år og har en ry som værende en af de bedste steder overhovedet at handle.
6750kr er okay billigt, men husk garanti osv, og husk for alt i verden at få sent med UPS, GLS el. lign, for det italienske postvæsen er dårligere end det danske! Og det siger ikke så lidt.
Men igen lad være med at købe hd800 bare fordi du har hørt de skulle være gode, i den prisklasse skal du prøve nogen forskellige ting ad først, kunne jo være at du bedre kan lide Grado eller AKG. En del kan jo ikke lide hd800, og mange foretrækker jo e.g. k1000 og T1 fremfor dem.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. en dacmagic er nok ikke en optimal kilde til et så high-end setup, her ville jeg nok overveje meget kraftigt at opgradere først, kilden er jo alt andet lige det vigtigste led IMO.
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
ps. en dacmagic er nok ikke en optimal kilde til et så high-end setup, her ville jeg nok overveje meget kraftigt at opgradere først, kilden er jo alt andet lige det vigtigste led IMO.
|
|
|
Hvorfor er en DACMagic ikke nok, den trækker mit B&W CM9/Rotel RC-1550/RB-1572 setup fint og skulle være den bedste DAC op til 5000,-? Hvad koster det så hos Jan Meier hvis jeg skal have en rimelig god forstærker evt. med DAC (hvis ikke DACMagic'en kan bruges)?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
En dacmagic er også okay og ja til ca 2500kr er det er godt køb , men stadig low-end i forhold til det andet vi her snakker om. Husk høretelefoner er måske billigere end højtalere men der er faktisk større krav til e.g. kilden mht detaljerering osv. Så det er bare et godt råd at tænke i flaskehalse først, du køber vel ikke en Bentley for at sætte en 1.2L Fiat motor i vel  Dernæst overvej stadig meget stærkt om det skal være hd800 og om de leverer den type lyd du godt kan lide. Hvad musik hører du eksempelvis og hvad lyd kan du godt lide? Dernæst hvad fodrer du din Dac med og hvordan?
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
En dacmagic er også okay og ja til ca 2500kr er det er godt køb , men stadig low-end i forhold til det andet vi her snakker om. Husk høretelefoner er måske billigere end højtalere men der er faktisk større krav til e.g. kilden mht detaljerering osv. Så det er bare et godt råd at tænke i flaskehalse først, du køber vel ikke en Bentley for at sætte en 1.2L Fiat motor i vel Dernæst overvej stadig meget stærkt om det skal være hd800 og om de leverer den type lyd du godt kan lide. Hvad musik hører du eksempelvis og hvad lyd kan du godt lide? Dernæst hvad fodrer du din Dac med og hvordan?
|
|
|
Jeg har lyttet meget til Sennheiser 595'erne og kunne godt lide deres lyd. Jeg hører mest Trance/Techno men bassen behøver ikke at være dominerende, foretrækker forholdsvis neutral lyd. DACen bliver fodret fra PCen gennem et ESI Juli@ lydkort som tidligere er blevet benyttet til musikproduktion. På nuværende tidspunkt er PC og DACMagig forbundet gennem coax, lydkortet har dog også unbalanced RCA jacks samt balanced TRS jacks. Specifikationerne på lydkortet kan ses her: http://www.esi-audio.com/products/julia/ Jeg fodrer primært DACMagic'en med 320 Kb/s MP3 filer og dernæst FLAC/WAVE (foretrækker sidstnævnte, men benytter desværre mest MP3, da de andre formater kan være svære at opspore).
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
595´erne er ganske fine, men der er jo en verden til forskel hvordan forskellige høretelefoner lyder også selvom det er samme producent. Så hvis det er din reference, så kunne beyer dt880 være en ligeså god kandidat IMO. Eller T1 som jo er deres nye storebror  Men ej jeg vil mene at du virkelig skal være sikker i din sag for at bruge så mange penge første gang, for som sagt så kan et par e.g. dt880 godt passe meget bedre til din smag. Så overvej at tage med til meetet meget kraftigt, det kan spare dig/ koste dig mange penge  Ellers kan jeg kun sige at til techno m.m. skulle k1000 med ekstern sub være toppen af poppen, men det er kun noget jeg har hørt, hører ikke selv techno m.m. på mine. Juli@ kender jeg godt, for nogen år siden havde jeg også lidt forskellige lydkort og via coax eller optisk er det helt fint, men du skal ikke begynde at bruge dets analoge udgange, da selv en DAC som Dacmagic går det bedre. Godt at du bruger højtopløst mp3 og lossless, husk så også at bruge e.g. foobar med Asio eller Wasabi, så du kan kernelstreame.
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
595´erne er ganske fine, men der er jo en verden til forskel hvordan forskellige høretelefoner lyder også selvom det er samme producent. Så hvis det er din reference, så kunne beyer dt880 være en ligeså god kandidat IMO. Eller T1 som jo er deres nye storebror Men ej jeg vil mene at du virkelig skal være sikker i din sag for at bruge så mange penge første gang, for som sagt så kan et par e.g. dt880 godt passe meget bedre til din smag. Så overvej at tage med til meetet meget kraftigt, det kan spare dig/ koste dig mange penge Ellers kan jeg kun sige at til techno m.m. skulle k1000 med ekstern sub være toppen af poppen, men det er kun noget jeg har hørt, hører ikke selv techno m.m. på mine.
Juli@ kender jeg godt, for nogen år siden havde jeg også lidt forskellige lydkort og via coax eller optisk er det helt fint, men du skal ikke begynde at bruge dets analoge udgange, da selv en DAC som Dacmagic går det bedre. Godt at du bruger højtopløst mp3 og lossless, husk så også at bruge e.g. foobar med Asio eller Wasabi, så du kan kernelstreame.
|
|
|
Ekstern sub, vil det sige at der står en subwoofer ved siden af??? Jeg synes stadig jeg mangler at få besvaret nogle spørgsmål, håber der er en (evt. dig techtrino) der kan hjælpe: Hvilken forstærker (med eller uden DAC) tænker I at jeg bør vælge til hovedtelefonerne, har ikke mulighed for at tage ud og lytte til en masse forskellige... Kan HD800 bestilles med forskellige kabler, stik osv. eller kommer de som standard ens fra enhver forhandler? Det med kernelstreaming vil jeg gerne høre mere om, når jeg får dem hjem. Har mest brugt Foobar2000 til at konvertere FLAC til MP3. Indtil videre tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dac og forstærker afhænger helt af din pengepung, se andre posts ;)
Mht stik så kommer den med alm jck terminering men du kan sætte andre kabler/stik på da sennheiser bruger små specail stik oppe i "koppen"
Du skal heller ikke flere forskellige steder hen, bare bruge en dag på at tage over til djævle øen også høre de forskellige hd800 på forskellige setups m.m.
|
| Til top |
|
| |