Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Etymotic HF2? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pimpernal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2010
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 28 August 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet at købe Etymotic HF2 headsettet. Men er det rigtigt at ledningen skulle være skrøbelig? Jeg har nemlig læst at
den efter nogle måneder ville få en svag forbindelse. Jeg skal bruge det til transport (cykling, tog, bus, etc.)

Da det er et rimelig dyrt headset vil jeg helst have at det kan holde til lidt af hvert. Nogle erfaringer? Hvad med lydkvalitet?
Til top Vis Pimpernal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pimpernal

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 August 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Overvej også om du overhovedet kan holde ud at have sådan et in-ear headset!
Jeg har selv haft et v-moda headset, hvilket blev en meget kort fornøjelse. Jeg oplevede simpelthen at jeg ikke kunne holde
ud at tale med andre, fordi min egen stemme blev så dominerende.
Det er lidt den samme følelse som når man taler med ørepropper i. de høje frekvenser bliver sorteret fra, og man hører sin
egen "dybe" stemme inde i hovedet...

Bare et tip inden du vælger at betale for at få en mikrofon i...

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

winbug
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007
Sendt: 29 August 2010 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Hvad med et sæt Yuin PK2 ?, prismæssigt ligger de en hel del under de Etymotic HF2 og det syntes jeg er interessant.

Jeg tror også at du vil blive træt i længden, af at have "juletræer" i ørene, de vil godt nok lukke af til omverdenen, så hvis
dét er dit behov, vil de sikkert være fine nok. Personligt fortrækker jeg et åbent headset, det gir noget mere luft, og man
kan have dem på i længere tid af gangen.

Angående svage/skrøbelige ledninger,så må jeg være et svar skyldig, for jeg kender dem ikke. Men jeg ved at i nogle
ledninger er lederne lakeret og ikke isoleret, dvs at i hver kabel er lederne flettet ind i hinanden istedet for at være isoleret
enkeltvis, det kan godt tænkes at lakken kan smuldre eller krakelere når ledningen bliver bukket tilstrækkelig mange gange.
Så må man jo bare passe godt på dem, ikke at lave nogle knæk på kablet/stikket, rul kablet pænt sammen efter brug osv.
Ellers (hvis du har lidt snilde) kan du jo altid lodde andre kabler på.

Personligt kan jeg til hver en tid anbefale et sæt Yuin, de spiller rigtig godt, de er meget musikalske og åbne og aldrig skarp i
diskanten, man har næsten aldrig lyst til at tage dem af når man lytter på dem, dem ville jeg overveje, om ikke andet, så
prøv at læs de anmeldelser de har fået.

Husk at det kun er ud fra min personlige holdning/smag, din er måske anderledes.

Review: http://www.head-fi.org/forum/thread/219386/yuin-pk2-a-review

De kan købes her: http://www.head-direct.com/product_detail.php?p=3

Mv Ronni

Til top Vis winbug's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winbug

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 August 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt HF2 og har haft dem i næsten 2 år uden problemer men har også hørt at andre har haft problemer men Etymotics kunde service er normalt særdeles god. Lyden er rigtig god hvis man kan lide Etymotics lyd signatur. Tri-flange tip'ne kan jeg ikke lide men bruger Coplys eller Shure black olives

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 29 August 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg tog for givet at når der blev sagt headset, så var det med mikrofon i?
det var netop også min anke i forhold til inear, at man kommer til at lyde træls når man taler med inear placeret godt inde i
kraniet
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

AffeX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt mine HF-2 i omkring 1½ år. Jeg er rigtig glad for dem og anvender 'juletræerne', som lukker godt af for togstøj o.a.  Desværre lukker in-ears også det meste af trafikken ude, så at anvende dem på cyklen vil jeg fraråde, hvis du har dit liv kært ;-)

Det er et super godt headset, men jeg var uheldig at mine fik et knæk i ledningen lige ved stikket her i sommer, så den ene kanal forsvandt. Det var jeg jo ked af med et headset til den pris, så jeg vil også anbefale dig at passe godt på dem. Der medfølger en lille taske på en 5x8 cm - brug den. 
Jeg skulle så til CanJam i Chicago ugen efter og gik til Etymotics stand, hvor de byttede dem og nærmest undskyldte den dårlige opbygning af stikket. Det var åbenbart en velkendt fejl. Jeg fik så et af sæt med mig fra den nye produktionsserie, hvor der er et knækket stik på, som angiveligt skulle aflaste træk fra ledningen. Super service fra Etymotic og jeg vil tro, at de også havde byttet dem, hvis jeg havde sendt dem derover med et vedlagt brev.

Endnu en note omkring denne slags in ears: Min erfaring er, at de godt kan 'larme' lidt i ørerne, hvis man bevæger sig og ledningen dasker rundt. Fordi de sidder helt ind i ørekanalen, vil fysisk støj og skramlen opleves højere. Det kan delvist aflastes med den medfølgende klemme, som kan fixere ledningen til tøjet ved halsen.

Men hvis man sidder i bus eller tog, mener jeg de er optimale.
Alternativ hertil er vel lukkede hovedtelefoner, men de fylder lidt mere.

Til top Vis AffeX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AffeX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes